پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

رفوگری فرش ابریشم

یکی از انواع فرش ها که دارای بافتی بسیار حساس و خاص می باشد فرش های ابریشمی هستند؛ که این فرش ها از همه لحاظ از جمله شست و شو و رفوگری و … با سایر فرش ها کاملا متفاوت می باشند.
ترمیم و رفوگری فرش نیز از جمله اقداماتی است که نیازمند تخصص و مهارت بالا می باشد و در قالی شویی ها و مراکز مخصوص انجام رفوگری از افراد مجرب و با تجربه در این زمینه استفاده می کنند. تا فرش حتی پس از ترمیم از حالت اولیه ی خود بهتر شود و حتی در برخی از  این مراکز از مواد شیمیایی مخصوصی استفاده می شود که می تواند به طول عمر فرش بیفزاید.

رفوگری فرش ابریشم
لازم به ذکر است که در انجام عمل رفوگری و ترمیم فرش در هر جنس از فرش ها کاملا متفاوت است و در فرش های ابریشمی با توجه به حساسیت بالای آن انجام این کار با دقت خیلی بیش تری انجام می شود؛ تا اسیبی به فرش وارد نشود و در صورت ایجاد آسیب جدی به آن، هزینه های تعویض بسیار بالا و اصلا مقرون به صرفه نمی باشد. پس بهتر است در صورت ایجاد آسیب و انجام رفو گری بر روی فرش های ابریشمی آن را به مراکز معتبر سپرد، تا کار در بالا ترین کیفیت انجام شود و نتیجه ی مطلوبی حاصل شود.

چرا رفو گری انواع فرش از یکدیگر متفاوت می باشد؟

انجام انواع خدمات تعمیری فرش ها از جمله رفوگری در مراکز مخصوص این کار و قالیشویی تهرانپارس به صورت کاملا تخصصی و حرفه ای انجام می شود. خدمات رفو گری می تواند در ارتباط با انواع سوختگی های روی فرش با هر جنس و طرحی، انواع پارگی های فرش، از بین رفتن ریشه و چل های فرش پوسته و … باشد. از جمله دیگر موارد می توان به اتو اشاره کرد؛ که سوختگی اتو هم می تواند سطحی باشد و هم عمقی، اما به هر حال جلوه ی فرش را گرفته و از زیبایی مبل تا حد زیادی کاسته می شود.

چرا رفو گری انواع فرش از یکدیگر متفاوت می باشد؟
همه ی این کار ها و اقدامات در زمینه ی تعمیرات فرشی در مراکز مخصوص است و هر جنس و طرح از فرش ها مرمت و رفو گری مخصوص به خود را دارند؛ چرا که یک سری از فرش ها دارای بافتی حساس تر هستند و نیاز به دقت بیش تری دارند و یک سری از فرش ها بافتی سخت تر دارند و کار رفو گری سخت تر انجام می شود. به همین دلیل است که گفته می شود انجام رفو گری فرش باید توسط افراد مهارت دیده و با تجربه انجام شود تا در نهایت مجبور به تعویض نباشد.

رفو گری فرش ابریشم چگونه انجام می شود؟

فرش ابریشم با توجه به جنسی که دارد از هر نظر ارزش بالایی دارد و هم چنین از نظر مادی هم بسیار گران تر از سایر فرش ها می باشد و چون بافتی بسیار حساس دارد،  انجام انواع کار های تعمیراتی با سختی بیش تری انجام می شود. معمولا رفوی این فرش ها کمی طولانی تر است؛ چرا که دقت بسیار زیادی را می خواهد و از همه مهم تر این است که به مراکز معتبر و متخصص باید سپرده شود، تا در هنگام رفو گری فرش با اسیب بیش تری رو به رو نشود.
ابزاری که جهت رفو گری فرش ابریشمی به کار می رود شامل قلاب، دفتین، قیچی، میخ کش، کیله، نخ های مخصوص و… می باشد که جهت انجام این کار نقشه ای از آن قسمت اسیب دیده کشیده و تهیه می کنند تا در هنگام رفوگری کار را با دقت بیش تری و مطابق نقشه انجام دهند.

چرا رفو گری انواع فرش از یکدیگر متفاوت می باشد؟
زمینه کار های انجام این عمل در چروکیدگی و شکستگی و سوارخی و انواع پارگی می باشد. که با نخ و سوزن های مخصوصی این فرش ها را دوخته و به حالت اولیه شان باز می گردانند. اما این موضوع تنها در صورتی عالی از اب در می آید که فرش ابریشمی به صورت خیلی عمقی اسیب ندیده باشد چرا که اسیب عمقی فرش به حالت اولیه باز نمی گردد و تنها کمی بهتر می شود.

رفو گری فرش ابریشمی

به طور کلی رفو گری یا ترمیم از جمله کار هایی است که در جهت نو سازی و بازسازی فرش ها انجام می شود؛ که این کار در صرفه جویی در مخارج و هزینه های گزاف، خرید فرش انجام می شود و کاملا اقتصادی می باشد؛ چرا که اگر صنعت رفوگری نبود، در صورت خرابی فرش ها مجبور به تعویض آن بودیم که هزینه های بسیار زیادی را نیز به دنبال دارد.


رفو گری فرش ها بخصوص فرش های ابریشمی، در جهت رفو گری و ترمیم انواع خرابی های فرشی می باشد. که در اثر حوادثی اتفاقی و ناگوار ممکن است اتفاق بیفتد. که از جمله ی آن  می توان به سوختگی با هر نوع وسیله ی حرارتی و پارگی توسط هر نوع وسیله ی برنده است.
ازآن جایی که فرش ها دارای انواع مختلفی از جنس و طرح هستند و هر طرح و جنس میزان نگه داری شان با هم متفاوت اما بهتر است که در جهت سالم ماندن فرش ها در مدت طولانی استفاده ی بهتر و سالم تری شود.
رفو گری فرش های ابریشمی همان طور که گفتیم نسبت به سایر فرش ها بسیار حساس می باشند؛ چرا که این فرش ها هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی دارای ارزش و اهمیت بالایی می باشند. اما در صورت ایجاد ذره ای اسیب قابل جبران بوده و با رفو گری و نو سازی این فرش ها به حالت اولیه ی خود باز می گردند.

انواع رفوگری فرش ابریشم

فرش های ابریشم از ارزش بسیار بالایی برخودار می‌باشند و جز فرش های نفیس به شمار می‌روند، چرا که ابریشم به کار برده شده برای بافت انها یک نخ گران بها و ارزشمند می باشد، پس همین مسئله سبب شده است تا فرش های ابریشمی از ارزش بسیار زیاد و قیمت گران بهایی برخوردار باشند. در خصوص نگهداری از فرش های ابریشم باید دقت و حساسیت بسیار زیادی را به خرج داد چراکه آنها بسیار آسیب پذیر می‌باشند در نتیجه در مواجه با عوامل مختلف می‌توانند دچار آسیب دیدگی هایی شوند که باعث شود تا از ارزش آنها کاسته شود.

انواع رفوگری فرش ابریشم

آسیب دیدگی هایی که می‌تواند در خصوص فرش های ابریشمی پیش بیاید شامل،

۱- ایجاد لکه برروی آنها

۲- پارگی قسمت های مختلف آنها

۳- سوختگی

۴- پوسیدگی

۵- بیدخوردگی

۶- خوردگی قسمت های مختلف، و… که در صورت بروز هر یک از آسیب دیدگی های قید شده و یا سایر آسیب دیدگی ها می بایست فورا اقدام به رفوگری و ترمیم قسمت آسیب دیده نمایید، چرا که در غیر این صورت ممکن است میزان آسیب دیدگی به مرور زمان افزایش پیدا کرده و باعث نابودی فرش شود.
از این رو می بایست به دنبال راهکاری باشید تا به کمک آن قسمت آسیب دیده فرش خود را ترمیم نمایید.
راهکاری که در این خصوص وجود دارد این است که فرش های خود را به مجموعه قالیشویی های معتبر بسپارید، در مجموعه قالیشویی های معتبر یک تیم متشکل از رفوگران با تجربه و آموزش دیده وجود دارد که فرایند ترمیم و رفوگری هر گونه از فرش ها را به خوبی انجام می‌دهند، آنها این فرایند را طوری انجام می‌دهند که قسمت ترمیم شده قابل تشخیص نباشد، البته ناگفته نماند که نه در هر مجموعه قالیشویی.  رفوگری فرش های ابریشمی شامل،

۱- انجام رفوگری قسمت های دچار پوسیدگی، پارگی و سوختگی.

۲- انجام بید زدگی فرش های ابریشمی که حشره بید به آنها آسیب های جدی وارد کرده است.

۳- انجام رنگرزی برای قسمت هایی که دچار تغییر رنگ شده اند.

۴- از بین بردن هرگونه لکه های تثبیت شده

تماس با ما