پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

دلایل خراب شدن فرش

فرش های یکی از اجسامی می باشد که در اکثر منازل برای پوشش کف منزل استفاده می شود همچنین فرش ها به دلایل مختلفی خراب می شوند و کارآیی خود را از دست می دهند. از جمله موارد زیر :

۱– یکی از دلایل خراب شدن فرش ها، پهن کردن فرش بر روی سطح های آهکی و گچی می باشد. سطح های آهکی و گچی زیر فرش را ساییده می کند و فرش در گذر زمان به طور کامل از بین می رود و تمامی مقاومت و استحکام فرش از بین می رود به همین دلیل سعی کنید از پهن کردن فرش خود بر روی سطح های آهکی و گچی خودداری کنید تا عمر طبیعی فرشتان به مدت طولانی حفظ شود.

۲- یکی دیگر از دلایل خراب شدن فرش ها پهن کردن فرش بر روی سطح های ناهموار می باشد. زمانی که فرش خود را بر روی سطح های سنگی و… پهن می کنید سطح فرش دچار ایجاد برآمدگی می شود و عمر خود را از دست می دهد و به راحتی خراب می شود به همین دلیل از پهن کردن فرش های خود بر روی سطح های سنگی و ناهموار خودداری کنید.

۳- یکی دیگر از دلایل بسیار موثری که سبب خراب شدن فرش می شود پهن کردن فرش های نم دار و خیس می باشد. به دلیل این که زمانی که فرش نم دار به راحتی انواع باکتری ها تکثیر می شوند و فرش دچار کپک زدگی می شود به همین دلیل از پهن کردن فرش های خود زمانی که خیس هستند خودداری کنید.

دلایل خراب شدن فرش

۴- برخی اوقات افراد تصمیم می گیرند فرش خود را در منزل با استفاده از مواد شوینده مانند شامپو فرش ها تمیز کنند و هنگام تمیز کردن فرش به صورت کاملا اشتباه و غلط عمل می کنند یا بیش از حد از شوینده استفاده می کنند به همین دلیل سبب خراب شدن فرش می شوند‌. اگر می خواهید فرش خود را با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید به صورت کاملا اصولی عمل کنید و طبق دستور العملی که پشت جعبه ذکر شده است عمل کنید.

۵- یکی دیگر از دلایل خراب شدن فرش ها، شستشوی فرش به صورت اشتباه می باشد به دلیل این که زمانی که فرش به صورت اشتباه شسته شود بافت و گره، سطح و… فرش آسیب می بیند و کیفیت و کارآیی خود را از دست می دهد به همین دلیل اگر تصمیم به شستشو فرش خود گرفته اید بهتر است فرشتان را برای شستشو به قالیشویی های معتبر و مجاز منتقل کنید.

عوامل خراب شدن فرش

عوامل مختلفی سبب خراب شدن فرش ها می شود به عنوان مثال:

۱- یکی از عواملی که سبب خراب شدن فرش می شود قرار گرفتن فرش در فضای باز هنگام بارش باران می باشد به دلیل این که باران سطح فرش را به طور کامل خیس می کند و برنداشتن فرش از زیر باران سبب پوسیدگی یا کپک زدگی فرش می شود و خیس باقی ماندن فرش به مدت طولانی مقاومت و ضخامت اولیه فرش را از بین می برد به همین دلیل اگر در حیاط، بالکن، فضای باز و… از فرش استفاده می کنید زمانی که هوا ابری و بارانی شد فرش را بردارید.

۲- یکی دیگر از عوامل خراب شدن فرش شسته نشدن فرش به مدت طولانی می باشد به همین دلیل سعی کنید هر چند سال یک بار فرش خود را مورد شستشو قرار دهید تا فرشتان کیفیت و مقاومت خود را داشته باشد. اگر فرشتان را به مدت طولانی مورد شستشو قرار ندهید سبب می شوید آلودگی ها، مواد غذایی و… به عمق فرش نفوذ کنند و سبب ایجاد پوسیدگی، ساییدگی، کپک زدگی و… می شوید به همین دلیل از نشستن فرش به مدت طولانی خودداری کنید

۳- گاهی اوقات افراد تصمیم می گیرند فرش خود را در منزل مورد شستشو قرار دهند و برای شستشو از شوینده های قوی و نامناسب استفاده می کنند. به همین دلیل یکی از عوامل خراب شدن فرش استفاده از شوینده های نامناسب می باشد به همین دلیل اگر می خواهید فرشتان را در منزل به بهترین شکل ممکن مورد شستشو قرار دهید بهتر است که به صورت تخصصی عمل کنید و از هر موادی برای شستشو استفاده نکنید.

عوامل خراب شدن فرش

۴- یکی دیگر از عوامل موثری که سبب خرابی فرش می شود قرار دادن اجسام سنگین‌ بر روی فرش می باشد به دلیل این که اجسام سنگین‌ سبب ایجاد فرو رفتگی در سطح فرش می شود و قسمت های فرو رفته مقاومت و استحکام طبیعی خود را از دست می دهند به همین دلیل برای این که از خرابی فرش های خود جلوگیری کنید سعی کنید از قرار دادن اجسام سنگین‌ خودداری کنید.

۵- یکی دیگر از عواملی که سبب خرابی فرش ها می شود قرار گرفتن فرش ها به مدت طولانی در برابر نور خورشید می باشد به همین دلیل سعی کنید از قرار دادن و پهن کردن فرش خود در برابر نور خورشید خودداری کنید تا فرشتان آسیبی نبیند و عمر طبیعی خود را حفظ کند. نور خورشید به دلیل داشتن اشعه و… براقیت و مقاومت اولیه فرش را از بین می برد و فرش در گذر زمان خراب می شود.

۶- جارو نکشیدن فرش یکی از عوامل خراب شدن فرش می باشد به همین دلیل برای این که از خراب شدن فرش خود جلوگیری کنید هر هفته فرشتان را به طور کامل جارو بکشید. جارو نزدن فرش سبب تجمع آلودگی ها، گرد و خاک ها و رشد باکتری و میکروب ها می شود به همین دلیل فرش به راحتی پوسیده و خراب می شود و کیفیت و مقاومت خود را از دست می دهد.

در صورت خراب شدن فرش چه کار می توان کرد؟

گاهی اوقات ممکن است با خراب شدن فرش خود رو به رو شوید. زمانی که فرش خراب می شود نما و کیفیت خود را از دست می دهد و مانند روز اول دیده نمی شود به همین دلیل برای این که فرش خود را مانند روز اول کنیم باید برخی اقدامات را انجام دهیم تا فرش را مانند روز اول کنیم.

کار هایی که می توان در صورت خرابی فرش انجام دهیم شامل موارد زیر می باشد.

۱- زمانی که با فرش آسیب دیده ی خود رو به رو می شوید ابتدا باید فرشتان را لول کنید و از استفاده کردن از آن خودداری کنید به دلیل این که استفاده ی مجدد از فرش خراب سبب افزایش خرابی فرش می شود و ترمیم آن ممکن نمی شود به همین دلیل فرشتان را به صورت اصولی لول کنید و آن را کنار بگذارید تا اقدام به ترمیم آن کنید.

۲- یکی از کار هایی که می توانید زمان خراب شدن فرشتان انجام دهید، مراجعه به مراکز ترمیم و رفوی فرش های آسیب دیده می باشد. در این مرکز ها افراد ماهر و متخصص وجود دارند و فرشتان را به بهترین شکل ممکن بررسی می کنند تا بهترین روش برای رفع خرابی آن انتخاب شود. در این مراکز برای رفع خرابی فرش ها روش های مختلفی را انتخاب می کنند و نوع روش نسبت به جنس و نوع فرش و مقدار خرابی آن متفاوت است به همین دلیل برای خرابی فرش ها به صورت پیشرفته و تخصصی عمل می کنند.

در صورت خراب شدن فرش چه کار می توان کرد؟

۳- هنگامی که با خرابی فرش خود رو به رو شدید می توانید برای رفع خرابی آن به قالیشویی ها مراجعه کنید. در قالیشویی ها رفع خرابی انواع فرش های ماشینی، دستباف، ابریشمی، عتیقه، کنفی، شمعی و‌… به بهترین شکل ممکن انجام می شود و فرش پس از ترمیم کاملا نو و مانند روز اول خود دیده می شود. رفع خرابی فرش ها با ترمیم، مرمت، رفو و… انجام می شود و تمامی مراحل آن ها به بهترین شکل ممکن انجام می شود به دلیل این که باید خرابی و مقدار آسیب دیدگی فرش ها پس از ترمیم به هیچ عنوان مشخص نباشد و فرش مانند روز اول خود دیده شود به همین دلیل متخصصینی که اقدام به رفع خرابی فرش ها می کنند در این زمینه تخصص و اطلاعات بسیار بالایی دارند و به صورت کاملا حرفه ای عمل می کنند. به همین دلیل بهتر است برای ترمیم و مرمت فرش های خراب بهترین مجموعه و بهترین راه حل را انتخاب کنید. اگر برای رفع خرابی فرش های خود به مجموعه های غیر مجاز و نا معتبر مراجعه کنید علاوه بر این که خرابی فرش از بین نمی رود بلکه سبب افزایش آسیب دیدگی فرش می شود و فرشتان به طور کامل نابود می شود به همین دلیل توصیه می شود بهترین راه حل را انتخاب کنید.

تماس با ما