پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

فرش تشریفاتی و هتلی چیست؟

فرش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آن ها در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار گرفته می شوند‌. یکی از فرش های پر فروشی که مورد مصرف قرار می گیرد فرش های تشریفاتی و هتلی می باشد. فرش های تشریفاتی یکی از فرش هایی می باشد که در هتل ها، مجلس های رسمی، تالار ها، رستوران ها یا مراسم های خصوصی و… مورد استفاده قرار می گیرد‌. فرش های هتلی یا تشریفاتی معمولا به صورت مستطیل شکل هستند و نقشه ی خاصی ندارند به دلیل این که معمولا تک رنگ هستند‌.

نحوه شستشو فرش های هتلی و تشریفاتی نسبت به فرش های دیگر به دلایل مختلفی متفاوت است به عنوان مثال:

۱- فرش های هتلی به دلیل متراژی که دارند نمی توان آن ها را به صورت سنتی مورد شستشو قرار داد و برای شسشتو باید از دستگاه ها کمک گرفته شود تا روند شستشو فرش ها سریع تر انجام شود.

۲- فرش های هتلی یا تشریفاتی به دلیل محل قرار گیری معمولا افراد با کفش بر روی آن ها رفت و آمد می کنند به همین دلیل شستشو آن ها باید به صورت حرفه ای انجام شود تا هیچ اثری از آلودگی ها باقی نماند. به دلیل این که افراد با کفش بر روی این گونه فرش ها راه می روند، فرش آلودگی و گرد و خاک های زیادی را به خود جذب می کند به همین دلیل باید قبل از شستشو داخل دستگاه خاک گیر برای از بین رفتن گرد و خاک ها قرار بگیرند.

فرش تشریفاتی و هتلی

۳- فرش های هتلی باید به صورت اصولی به گونه ای که کمترین آسیب به بافت فرش وارد شود شسته شود تا نما و ظاهر اولیه خود را حفظ کند.

فرش های هتلی و تشریفاتی پاخور بسیار زیادی دارد و برای شسشتو آن ها باید دقت و حوصله ی زیادی داشته باشید تا به راحتی آسیب نبینند. کیفیت و جنس این گونه فرش ها درجه بندی می شوند و هر چقدر کیفیت آن ها بالا تر و بهتر باشد می توان فرش را به مدت بیشتری نگهداری دارد.

ویژگی های فرش هتلی

فرش های هتلی یکی از فرش هایی است که بیشترین مصرف را در هتل ها دارد و ویژگی های متفاوت و گوناگونی دارد. از ویژگی های فرش های هتلی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱- یکی از بهترین ویژگی های فرش های هتلی این است که دیر لکه را به خود می گیرد و اگر با شوینده های مخصوص و با کیفیت مورد شستشو قرار بگیرد مانند روز اول خود می شود.

۲- یکی دیگر ار ویژگی های فرش های هتلی این است که به هیچ عنوان دچار رنگ دادگی نمی شود و هر چقدر که مورد شستشو قرار بگیرند مانند روز اول خود باقی می مانند. فرش های هتلی کاملا براق هستند و برای شستشو آن ها باید از شوینده های مخصوص استفاده کنیم تا از براقیت آن ها کاسته نشود.

۳- فرش های هتلی در انواع رنگ ها و طرح های متفاوتی بافته می شوند و این یکی از ویژگی های فرش های هتلی می باشد به دلیل این که مشتری می تواند نسبت به دکوراسیون و سلیقه ی خود فرش مورد نظر خود را خریداری کند‌.

ویژگی های فرش هتلی

۴- فرش های هتلی دارای سطح بسیار صاف و یک دست هستند و زمانی که در محیط های عمومی پهن می شوند کاملا صاف و یک دست دیده می شود به همین دلیل فرش های هتلی طرفداران خاص خود را دارد و صاف دیده شدن این گونه فرش ها یکی از ویژگی های آن می باشد.

۵- همانطور که گفته شد فرش های هتلی معمولا در فضا های عمومی پهن می شود و پاخور بسیار بیشتری نسبت به فرش های دیگر دارد و بافت آن ها باید به گونه باشد که کمترین آسیب را ببینند. فرش های هتلی دارای استحکام و مقاومت بسیار بالایی هستند و نسبت به فشار و… مقاومت خود را به خوبی نشان می دهد.

۶- ضد آتش بودن یکی از ویژگی های فرش های هتلی می باشد. فرش های هتلی به دلیل محل قرار گیری ممکن است به راحتی دچار سوختگی و آتش شوند به همین دلیل برای ساخت و بافت آن ها از الیاف ضد آتش استفاده می کنند تا به راحتی دچار سوختگی ک اشتعال نشوند تا آسیب و ضرر های هنگفتی را به وجود نیاورد.

انواع فرش تشریفات

فرش های تشریفاتی انواع مختلفی دارند ولی معمولا بیشترین طرحی که برای بافت آن ها انتخاب می شود قرمز با حاشیه های زرد یا طلایی می باشد. فرش های تشریفاتی از لحاظ کیفیت با یک دیگر متفاوت است و انواع مختلفی دارد به عنوان مثال

۱- فرش های تشریفاتی با کیفیت معمولی

یکی از انواع فرش های تشریفاتی، فرش هایی با کیفیت معمولی است و در گذر زمان زود تر ساییده و تیره تر دیده می شود و ممکن است با یک بار شستشو زیبایی اولیه خود را از دست بدهد. فرش هایی که کیفیت معمولی دارند با الیاف های معمولی بافته شده اند یا به اصلاح با الیاف درجه سوم مورد بافت قرار گرفته اند.

۲- فرش های تشریفاتی با کیفیت متوسط

یکی دیگر از انواع فرش های تشریفاتی فرش هایی با کیفیت متوسط است. این گونه فرش های تشریفاتی نسبت به فرش های درجه سوم کیفیت بهتری دارند و نسبت به آن ها مقاوم تر هستند و دیر تر آسیب می بینند.

الیاف هایی که برای بافت این گونه فرش ها استفاده می شود پرز دهی بسیار کمی دارند ولی زود به زود براقیت خود را از دست می دهند و زمانی که در قالیشویی مورد شستشو قرار می گیرند براقیت اولیه خود را به دست می آورد.

انواع فرش تشریفات

۳- فرش های تشریفاتی با کیفیت عالی

فرش های تشریفاتی که با الیاف های درجه یک و مرغوب بافته شده اند بسیار با کیفیت و مقاوم هستند و براقیت خود را به طور دائم حفظ می کنند و تا مدت عمر می کنند. الیافی که برای بافت این گونه فرش ها استفاده می شود به هیچ عنوان دچار پرزدهی نمی شوند و در برابر فشار بسیار مقاوم است و حالت اولیه خود را حفظ می کنند.
اگر تصمیم به خریداری فرش های تشریفاتی گرفته اید بهتر است که فرشی را تهیه کنید که کیفیت مطلوبی داشته باشد و زود به زود خراب یا فرسوده نشود. فرش های تشریفاتی نمای خوبی را برای محیط مورد نظر شما ایجاد می کند و نظر افرادی که به محیط مراجعه می کنند را جلب می کند.

خرید فرش هتلی

فرش های هتلی ویژگی های مختلفی دارد و افراد تصمیم می گیرند از این گونه فرش ها برای محیط های عمومی استفاده کنند. خرید فرش های هتلی را می توان به راحتی و در سریع ترین زمان انجام داد. فرش های هتلی در بازار ها فرش فروشی انجام می شود و برای خرید فرش های هتلی باید اندازه و متراژ دقیق را بدانید تا بتوانید به راحتی فرش مورد نظر خود را تهیه کنید. برای خرید فرش های هتلی بهتر است که به برخی نکات توجه ی بیشتری داشته باشید. به عنوان مثال

۱- سعی کنید قبل از خرید فرش های هتلی متراژ دقیق را محاسبه کنید تا پس از خریداری و پهن کردن فرش دچار کسری فرش نشوید.

۲- بهتر است که خرید و انتخاب رنگ فرش های هتلی را نسبت به چیدمان و دکوراسیون محیط مورد نظر خود انجام دهید تا پس از خرید فرش هتلی با محل مورد نظر شما تناسب لازم را داشته باشد. تناسب داشتن رنگ فرش هتلی با محل مورد نظر شما، نمای بسیار شیک و زیبایی را ایجاد می کند و برای شما احساس رضایت را ایجاد می کند.

خرید فرش هتلی

۳- خرید فرش های هتلی را بهتر است از فروشگاه هایی خریداری کنید که کاملا معتبر هستند و از فروشگاه های غیر مجاز خریداری نکنید. فروشگاه های معتبر فرش های هتلی ای که برای فروش قرار داده اند با الیاف کاملا ارگانیک، با کیفیت و مخصوص انجام داده اند و فرش ها دچار پرز دهی و پوسیدگی نمی شود به همین دلیل فرش های هتلی را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید.

۴- فرش های هتلی در عرض های متفاوتی بافته می شود و برای خریداری آن ها مقدار عرض فرش را با محیط خود بررسی کنید تا پس از پهن کردن فرش تداخلی را ایجاد نکند و نمای خاص خود را داشته باشد.

فرش های هتلی زیبایی خاص خود را دارد و زمانی که در محیط پهن می شوند نمای زیبای خود را نشان می دهد به همین دلیل سعی کنید فرشی را خریداری کنید که با کیفیت و زیبا باشد تا احساس بدی را برای شما و دیگران ایجاد نکند.

تماس با ما