پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین فرش ماشینی

فرش ها یکی از گزینه هایی می باشد که برای پوشش منزل یا محیط های دیگر انتخاب می شود. فرش های ماشینی یکی از بهترین فرش هایی می باشد که افراد انتخاب می کنند‌. فرش های ماشینی طرح های مختلفی دارند و طرح های پر طرفدار این فرش شامل موارد زیر می باشد.

۱- طرح درباری

یکی از طرح هایی که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود طرح درباری می باشد. این طرح نمای بسیار زیبایی دارد و در طراحی و رنگ آمیزی آن از انواع رنگ ها استفاده می کنند و افراد هنگام خریداری می توانند رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنند.

۲- طرح گیاهان

طرح گیاهان یا نقوش اسلیمی یکی دیگر از طرح های پرطرفدار فرش های ماشینی می باشد و افراد زیادی هنگام خریداری فرش این طرح را انتخاب می کنند. طرح گیاهان و گل ها انواع مختلفی دارند و در رنگ های مختلفی وجود دارند. طرح گیاهان یکی از پرطرفدار ترین طرح ها می باشد به دلیل این که در انواع طرح ها و رنگ های بافته می شوند و افراد می توانند به راحتی طبق سلیقه و نظر خود فرش مورد نظرشان را انتخاب کنند.

بهترین فرش ماشینی

۳- طرح آبرنگی

یکی از طرح های شاد و زیبایی که برای فرش های ماشینی انتخاب می شود طرح آبرنگی می باشد. طرح ابرنگی انواع مختلفی دارد و می توانید طرح آن را طبق نظر و سلیقه ی خود انتخاب کنید تا باب سلیقه ی خودتان باشد.
فرش های ماشینی یکی از فرش های قیمت مناسب می باشد که افراد زیادی آن ها را انتخاب می کنند. فرش های ماشینی به دلیل قیمت مناسبی که دارند انتخاب اول افراد می باشند و فرش های ماشینی از لحاظ کیفیت نیز بسیار خوب و با کیفیت هستند و طول عمر مناسبی دارند همچنین زود به زود خراب نمی شوند و اگر دچار مشکلاتی بشوند می توان آن ها را به راحتی و به صورت اصولی ترمیم و رفو کرد و ترمیم و رفوی آن ها توسط متخصصین انجام می شود.

انواع فرش از نظر دستگاه بافت

فرش های ماشینی با دستگاه های مختلفی بافته می شوند و نوع بافت و گره های هر کدام با یک دیگر متفاوت است‌ به عنوان مثال می توانیم به دستگاه های زیر اشاره کنیم.

۱- دستگاه شگی

یکی از دستگاه هایی که برای بافت فرش های ماشینی در کارخانه های فرش بافی دیده می شود، دستگاه شگی می باشد. دستگاه شگی یکی از دستگاه های پیشرفته و مکانیزه می باشد که فرش را در کمترین زمان می بافد و پس از بافت سطح فرش کاملا صاف و یک دست دیده می شود. این دستگاه یکی از دستگاه هایی می باشد که فرش را به صورت تخصصی و حرفه می بافد.

۲- دستگاه گلاریس

یکی از دستگاه هایی که برای فرش های شانه بالا استفاده می شود دستگاه گلاریس می باشد. دستگاه گلاریس به راحتی انواع فرش های شانه بالا و متراژ بالا را می بافد و پس از بافت فرش هیچ گونه مشکلی ندارد‌. بافت فرش توسط دستگاه گلاریس نسبت به دستگاه های دیگر متفاوت است و با دستگاه های دیگر فرق می کند. دستگاه گلاریس گره های فرش را به صورت کاملا منظم انجام می دهد و پس از اتمام بافت اگر پشت فرش را مشاهده کنید متوجه منظم بودن گره های فرش می شوید. گره های فرش هایی که توسط دستگاه گلاریس انجام می شود کاملا محکم و مقاوم می باشد.

انواع فرش از نظر دستگاه بافت

۳- دستگاه hcpx

دستگاه hcpx یکی از دستگاه های کاملا دقیق و پر سرعت در کشور و جهان می باشد و این دستگاه به راحتی می تواند چند فرش را در کمترین زمان ببافد. این دستگاه فرش را به گونه ای مورد بافت قرار می دهد که پس از اتمام بافت پشت فرش هیچ گونه نخ اضافی دیده نشود و سعی می‌کند گره های فرش را به صورت اصولی انجام دهد. دستگاه hcpx یکی از حرفه ای ترین فرش ها می باشد و می توان نوع بافت آن را تغییر داد و انواع فرش را با آن بافت.
دستگاه های گوناگون و متفاوتی برای بافت فرش ها وجود دارد ولی هر چقدر که دستگاه بافت جدید تر و پیشرفته تر باشد بافت فرش را بهتر و زیبا تر انجام می دهد و پس از بافت مشکلات ظاهری یا درونی در فرش دیده نمی شود.

خصوصیات بهترین فرش ماشینی

فرش های ماشینی طرفداران زیادی دارد و دلایل پرطرفدار بودن آن به خاطر خصوصیاتی می باشد که دارد. از خصوصیات فرش های ماشینی می توان به موارد زیر اشاره کنیم. به عنوان مثال

۱- عدم پرزدهی

یکی از خصوصیات خوب فرش های ماشینی پرز ندادن آن ها می باشد. فرش های ماشینی فقط تا یک هفته پس از بافت دچار پرزدهی می شوند و پس از پایان دوره به هیچ عنوان پرز نمی دهند به همین دلیل می توان این مورد را جز خصوصیات فرش های ماشینی قرار داد.

۲- مقاومت

مقاومت فرش های ماشینی بسیار بالا می باشد و کیفیت بسیار بالایی در برابر کشش و ضربه ها از خود نشان می دهد و یکی از خصوصیات فرش های ماشینی مقاومت بالای آن ها می باشد‌ به همین دلیل جزو فرش های پر فروش می باشد. مقاوم بودن فرش های ماشینی سبب می شود فرش ها طول عمر بالایی داشته باشند و بتوان مدت زیادی از آن استفاده کرد.

۳- ثابت بودن رنگ ها

فرش های ماشینی برخلاف فرش های دستبافت دچار رنگ دادگی نمی شود و می توان به راحتی آن ها مورد شستشو قرار داد. فرش های ماشینی به دلیل این که الیاف آن ها به صورت ماشینی رنگرزی شده اند دچار رنگ دادگی نمی شود و برای شستشو نیاز به شوینده های خاص یا دمای مناسب آب ندارند و شستشوی آن ها هیچ گونه درد سری را ایجاد نمی کند. ثابت بودن رنگ فرش های ماشینی سبب می شود بتوان هر چند وقت یک بار فرش را با شوینده هایی مانند شامپو فرش تمیز کنیم.

خصوصیات بهترین فرش ماشینی

۴- یکی از خاصیت های فرش های ماشینی این است که از نفوذ پیدا کردن مایعات و… بر عمق فرش جلوگیری می کند.

گاهی اوقات پیش می آید که نوشیدنی ها یا مواد غذایی بر روی فرش ریخته شود و اگر کیفیت فرش خوب نباشد رنگ به عمق فرش نفوذ پیدا می کند و نمی توان فرش را مانند روز اول تمیز و براق کرد ولی فرش های ماشینی با کیفیت در برابر لکه ها مقاوم هستند و اگر با شوینده های مناسب تمیز شوند کاملا براق و سفید می شوند.

۵-  شستشو

یکی خاصیت های فرش های ماشینی شستشوی راحت و بدون درد سر آن ها می باشد و می توان فرش را به راحتی در منزل مورد شستشو قرار داد. فرش های ماشینی زمانی که با شوینده ها برخورد می کنند کاملا تمیز و عاری از هر گونه لکه می شوند.

بهترین فرش ماشینی ایران چیست؟

برای انتخاب بهترین فرش ماشینی ایران بهتر است که به برخی موارد توجه کنید تا بهترین فرش را انتخاب کنید. فرش های ماشینی انواع مختلفی دارند و با الیاف و دستگاه های متفاوتی بافته می شوند. الیافی که برای فرش های ماشینی استفاده می شود در کیفیت های متفاوتی وجود دارند و بر کیفیت کار تاثیر گذار هستند به همین دلیل برای انتخاب بهترین فرش ماشینی باید به نوع دستگاهی که برای بافت استفاده شده، نوع الیاف ها، نوع رنگ و… توجه کنیم. برای انتحاب بهترین فرش ماشینی می توانید موارد زیر را در نظر بگیرید.

۱- قبل از خرید فرش ماشینی بهتر است که ابتدا متراژ محیط را به طور کامل اندازه گیری کنید و متراژ فرش را انتخاب کنید. بهتر است که فرش محیط را متناسب با محل قرار انتخاب کنید.

۲- هنگام خریداری فرش به رنگ هایی که در طرح و نقشه ی فرش به کار رفته شده است دقت زیادی داشته باشید تا پس از خریداری و پهن کردن فرشتان در محل مورد نظر احساس خوبی را برایتان ایجاد کند.

۳- برای خریداری بهترین فرش ماشینی بهتر است که به کیفیت فرش توجه ی زیادی داشته باشید تا فرشتان کاملا زیبا و با کیفیت دیده شود. فرش های ماشینی از لحاظ کیفیت متفاوت هستند.

بهترین فرش ماشینی ایران چیست؟

۴- بهترین فرش های ماشینی ایرانی تعدا شانه ها و تراکم آن ها با یک دیگر تناسب دارند و تعدادشان کاملا استاندارد هستند. هنگام خریداری فرش ها به تعداد شانه ها و تراکم ها توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خریداری بهترین فرش ماشینی به خصوصیات ظاهری و درونی فرش توجه ی کاملی داشته باشید تا بهترین انتخاب را برای محیط مورد نظر خود داشته باشید همچنین فرش های ماشینی جزو فرش های خوب و با کیفیت ایران می باشند.

تماس با ما