پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشوئی و نخ نما شدن فرش دستبافت

قالیشوئی و نخ نما شدن فرش دستبافت

گاهی اوقات برای قالیشویان پیش می‌آید که مشتری معترض است که چرا فرش او نقطه های سفید و نخی پیدا کرده و قبلا چنین حالتی را نداشته است و قالیشوئی مقصر است و باید تاوان بدهد ولی وقتی به کارشناس مراجعه می‌کند می‌فهمد که فرش او از یک مرحله نو بودن و پرز دار بودن گذشته و نازک شده است در نتیجه سر نخ آن پیدا شده و به زیبایی فرش لطمه زده است.

لازم است فرش را به دست رفوگر برسانند تا او با نوک قیچی سر نخ هارا بگیرد و مشکل حل نشود و توضیح اینکه در بعضی از بافت ها مانند فرش‌های اردکان و یزد زیاد دارد و در نو بودن فرش هم آن ها را رنگ می کنند تا پیدا نباشد البته بعضی از فروشندگان سر نخ آن را می گیرند ولی بعضی ها رنگ می کنند که بعد از شستشو دوباره نمایان می شود .

رعایت چه نکاتی پیش از نخ نما شدن لازم است؟

–  با استفاده از سوزن گره های آسیب دیده را باز میکنیم‌.

 –  قبل از پاکسازی نخ نماها فرش، آن را باید شسته و کثیفی‌های  آن کامل پاک شود.

 – برای اینکه بدون چروکیدگی نخ نما ها پاک شود باید آن را داخل قاب چوبی بگذاریم.

 – برای این کار باید فرش را از پشت با نوارهایی محکم کرده تا حالت استاندارد خود را حفظ کند.

–  هم چنین برای اینکه فرش به حالت اول خود باز گردد باید عملیات تارزنی و گره زنی انجام شود.

– اگر در هر قالیشویی موارد زیر رعایت شود امکان مشکل وجود ندارد.

ویژگی های قالیشویی خوب

۱- فرش های ماشینی و فرش دستباف را به صورت جدا جدا می‌شوید زیر فرش‌های دستباف به دلیل حساسیت و داشتن تار و پود  ظریف باید با روش خاص و جدا از فرشهای ماشینی شسته شود.

۲- زمان از لحظه‌ای تماس مشتری تا لحظه‌ای تحویل قالی به مشتری برای قالیشویی اهمیت دارد.

۳- شستشوی فرش باید با رعایت مسائل بهداشتی و شرعی انجام شود و این مورد از اهمیت زیادی برخوردار است و قالیشویی که خوب باشد  این موارد را رعایت می‌کند و از آب کر و پاک برای شست و شوی فرش‌ها استفاده می‌نماید تا در مصرف آب شهری و بیت المال صرفه جویی شود.

۴-  قالیشویی قبل از شستشوی فرش آن را از نظر سلامت مورد بررسی قرار می‌دهد و اگر آسیبی به فرش وارد شود باید آن را ترمیم و رفو کند.

۵-  قالیشویی  باید خدمات بالا و با کیفیت و در کمترین هزینه به مشتریان ارائه دهد. ولی چیزی که باید مد نظر قرار بدهیم همیشه قیمت پایین نشانه از خوب بودن یک قالیشویی نیست و باید هزینه های جانبی قالیشویی را نیز مدنظر قرار دهیم.

۶-  یکی دیگر از خدمات قالیشویی این است که منظم و دقیق باشد فرش را  در موعد مقرر تحویل وسپس در موردی که به مشتری قول داده است بازگرداند و سعی کند به فرش هیچ آسیبی وارد نشود و در صورت خسارت دیدن فرش باید آن را ترمیم کند. 

۷- از دیگر خدمات یک قالیشویی  این است که قالیشویی باید دارای کارخانه یا کارگاه معتبر باشد زیرا در دفاتر قالیشویی تعهد کمتری نسبت به قالی دارند و بهتر است که این کار توسط کارخانه قالیشویی انجام شود.

۸-   قالیشویی برای بررسی نوع قالی یک کارشناس متخصص برای دیدن فرش ارسال می کند وقتی که مشتریان با قالیشویی تماس میگیرند و یا بصورت آنلاین  ثبت نام کرده‌اند. قالیشویی خوب باید کارشناس خود را به محل اعزام کند تا فرش را مورد بررسی قرار دهد و اگر فرش نیاز به ترمیم و یا خدمات دیگر داشته باشد به مشتری اعلام نماید.

۹- کاور کردن و حتی اتو پیشی فرش از ویژگی‌های یک قالیشویی خوب می باشد که این کار را پس از تمام شدن شستشو و خشک کردن فرش انجام میدهد

۱۰-  یک قالیشویی دارای دستگاه های مجهز و پیشرفته و به روز می باشد.

 شستشوی فرش به صورت دستی و یا به صورت اتوماتیک انجام می‌شود که در یک قالیشویی خوب بهترین روش شستن فرش به صورت اتوماتیک می باشد

۱۱- از دیگر خدمات یک  قالیشویی  این است که زیر نظر اتحادیه قالیشویی باشد  و باید هزینه هایی که اتحادیه درنظر گرفته است را رعایت کند و به مشتری فاکتور ارائه دهد.

۱۲-  مواد شوینده که در قالیشویی استفاده می شود بسیار مهم است یک قالیشویی این مهم را مد نظر قرار می‌دهد و از مواد شیمیایی استفاده نمی‌کند و برای شستشو تا حد امکان از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده می شود

۱۳- یک قالیشویی  فقط به فکر شستشوی فرش نمی باشد بلکه باید خدماتی که به مشتریان میدهد را پشتیبانی کند و زمان دریافت و ارسال قالی و همچنین کارهایی را که برای مشتری  انجام داده است را باید اعلام کند

۱۴-  یکی دیگر از کارهایی که در یک قالیشویی انجام میشود این است که زمان باید مدنظر قرار گرفته شود  و ظرف مدت ۴۸ ساعت باید قالی به مشتری تحویل داده شود

۱۵-  یکی دیگر از مهارت های  یک قالیشویی مشتری مداری می باشد این قالی شویی ها حتی بعد از ارائه خدمات به مشتریان با آنها در تماس هستند و ثبت نظرات میکند و حتی امکان ثبت سفارش آنلاین را برای مشتریان فراهم می کند تا مشتریان بتوانند اتلاف وقت خدمات خود را انتخاب نموده از مراجعه حضوری اجتناب کنند

۱۶- یک قالیشویی خوب، منصفانه با مشتریان برخورد می‌کند و به دنبال بالا بردن قیمت و سودجویی نمی‌باشد و قیمت‌های آن طبق نظر مصوبه اتحادیه می باشد.

۱۷- قالیشویی خوب باید به مشتری فاکتور رسمی ارائه دهد و در هنگام حضور در محل باید تعداد فرش هزینه حمل و نقل و همچنین خدماتی که می‌خواهد برای فرش ارائه دهد را بر روی فاکتور نوشته و به مشتری ارائه دهد.

۱۸- خشک کردن فرش ها باید با بهترین روش انجام شود . قالیشویی های فرش ها را بیش از حد جلوی نور خورشید قرار نداده و از دستگاه های خشک کن با کیفیت استفاده می کنند تا به بافت فرش آسیبی وارد نشود و همچنین گرد و غبار روی فرش ننشیند

۱۹- یک قالیشویی از نیروی کارآمد و مجرب استفاده می کند تا بتواند بهترین خدمات را به مشتریان ارائه نمایند

قالیشوئی مادر و قالیشوئی اعلاء و قالیشوئی ناب – قالیشوئی نائین – قالیشوئی رز – قالیشوئی کسری و قلیشوئی برتر در منطقه ده تهران فعالیت می کنند .

تماس با ما