پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱
قالیشویی در شمال تهران

قالیشویی شمال تهران-ریدایرکت روی نوشته

شستشوی فرش در گذشته کاملا به صورت سنتی انجام می شد و افراد آگاهی زیادی درباره نحوه شستشوی فرش و نحوه خشک کردن فرش نداشتند و فرش ها را در حیاط تنها با آب و تاید شستشو می دادند و بر روی نرده ها یا پشت بام پهن می کردند، تا خشک شود. شستشوی نادرست فرش، آسیب زیادی به آن متحمل می کرد. مثلا پهن کردن فرش پس از شستشو بر روی نرده ها، باعث شکستگی فرش می شود و یا شستن فرش ها بر روی سطح های نا هموار، باعث به وجود آمدن کیسی ها می شد. امروزه در قالیشویی های معتبر، شستشوی فرش ها کاملا اصولی انجام می شود. و با توجه به شرایط فرش، اقدام به شستشوی فرش ها می کنند. فرش ها انواع مختلفی دارند و هر کدام نسبت به شرایط خاصی که دارند شسته می شوند. به طور مثال برخی از فرش های ماشینی دارای بافتی نازک هستند، اگر با شوینده های خیلی قوی و با فشار زیاد فرچه ها شسته شود، فرش آسیب جدی می بیند و کیفیت خود را از دست می دهد. در قالیشویی های معتبر، قبل از شستن، فرش ها زیر نظر متخصصین بررسی می کنند، تا فرش طبق اصول خاصی شسته شود و هیچگونه آسیبی به آن وارد نشود. در قالیشویی، فرش ها با دستگاه های پیشرفته و مکانیزه و شوینده های مخصوصی شسته می شوند. شسته شدن فرش ها به صورت اصولی فواید خیلی زیادی برای فرش دارد و باعث افزایش طول عمر طبیعی فرش، افزاش مقاومت و حفظ زیبایی و کیفیت فرش می شود.

قالیشویی در شمال تهران

بیشترین جایی که افراد خانه بر روی آن تردد دارند، فرش است. بنابرین تمیز بودن فرش بسیار مهم است. به همین خاطر شسته شدن هر چند وقت یک بار فرش ها بسیار حائز اهمیت است. در فصل تابستان به خاطر بارش کم باران و وجود آلودگی هوا گرد و خاک و غبار ها از پنجره به داخل خانه نفوذ پیدا می کنند و بر روی فرش می نشینند و سبب به وجود آمدن آلرژی ها می شوند و برای رهایی از این مشکل، می توانید فرش های خود را به قالیشویی های معتبر برای شستشو و ضد عفونی بسپارید.

مهارت در شستشوی فرش دستبافت

فرش های دستبافت، فرش های بسیار نفیس و ارزشمندی هستند؛ زیرا حاصل ساعت ها تلاش و وقت است. برای بافته شدن فرش های دستبافت زحمت و تلاش زیادی صرف می شود و نگهداری آن ها خیلی مهم است. برخی اعتقاد دارند که نشستن و خوابیدن بر روی فرش های دستبافت، باعث کاسته شدن درد های عضلانی در ناحیه های کمر، پا، زانو می شود، به همین دلیل برای نگهداری آن ها حساسیت های زیادی نشان می دهند.

مهارت در شستشوی فرش دستبافت


شسته شدن فرش های دستبافت،
نیاز به مهارت و تجربه های زیادی است. برخی نکات مهم جهت شستشوی فرش های دستبافت به شرح زیر است:

۱- شستشوی فرش های دستبافت حتما باید بر روی یک سطح هموار و شیب دار انجام شود، تا آب اضافی آن به راحتی از فرش خارج شود، زیرا ثابت ماندن آب بر روی فرش باعث ترکیب رنگ های فرش می شوند.

۲- برای شستشوی فرش های دستبافت حتما باید از آب سرد استفاده شود. استفاده از آب سرد باعث براق شدن سطح فرش و ثابت ماندن رنگ فرش می شود. شستشوی فرش های دستبافت با آب گرم و ولرم به هیچ وقت توصیه نمی شود؛ زیرا باعث درهم شدن رنگ های فرش می شود.

۳- یکی دیگر از مهارت هایی در شستن فرش های دستبافت مهم است، خشک شدن فرش به صورت اصولی است. خشک کردن فرش های دستبافت پس از شستشو بسیار مهم است. پس از آب کشی فرش را به هیچ عنوان نباید لوله کرد؛ زیرا با لوله کردن  فشار زیادی به فرش وارد می شود و باعث می شود رنگ پس دهد. در قالیشویی های معتبر پس از آب کشی فرش های دستبافت را بر روی یک سطح شیب دار قرار می دهند و پس از اینکه آب اضافی از فرش خارج شد، سپس در دستگاه های خشک کن قرار می دهند. خشک کردن فرش های دستبافت در مقابل تابش مستقیم نور خورشید اصلا توصیه نمی شود.  زیرا تابش مستقیم نور آفتاب بر روی فرش باعث کاهش طول عمر فرش و از بین رفتن کیفیت اولیه آن می شود.

استفاده از دستگاه های پیشرفته

۱- فرش هایی تمیز با دستگاه های پیشرفته

قالیشویی با پیشرفته کردن و مکانیزه کردن دستگاه های خود، درجه کیفیت شستشوی فرش ها را بالا تر برده، زیرا با شسته شدن فرش ها با دستگاه های پیشرفته تمامی آلودگی ها و لکه ها با یک بار شستشو از بین می روند و فرش مانند روز اول تمیز و براق می شود.

۲- خشک کردن فرش در قالیشویی مکانیزه

 همچنین با پیشرفته شدن دستگاه های خشک کن، فرش ها کاملا یک دست خشک می شود و پس از خشک شدن بوی نم و رطوبت نمی دهد. خشک نشدن کامل فرش باعث کپک زدگی، پوسیدگی فرش می شود و آسیب زیادی به فرش وارد می شود. خشک کردن فرش ها در دستگاه باعث جلوگیری از به وجود آمدن کیسی ها و شکستگی فرش می شود و کیفیت کار را بالا تر می برد.

۳- خدمات رفوگری در قالیشویی مکانیزه

برای ترمیم و رفوی فرش، از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می کنند. ترمیم و رفوی فرش، کاری نیست که بتوانید به راحتی در منزل انجام دهید. در قالیشویی، ترمیم و رفوی فرش ها توسط فردی با تجربه و دستگاه های پیشرفته انجام می شود.

 استفاده از دستگاه های پیشرفته

۴- پرداخت و چرم زنی در قالیشویی مکانیزه

 پرداخت کاری و چرم زنی فرش های دستبافت و ابریشمی در قالیشویی با استفاده از دستگاه های پیشرفته انجام می شود، تا هیچ آسیبی به فرش وارد نشود. زیرا با انجام هر گونه خطایی باعث آسیب های جبران نا پذیری می شود.

۵- غبارگیری در قالیشویی مکانیزه

 استفاده از دستگاه های پیشرفته برای غبار گیری فرش. برخی از افراد فرش های خود را لول می کنند و در زمان طولانی در انباری نگه می دارند، قرار گرفتن فرش ها در طولانی مدت در انباری بدون قرار دادن فرش در بسته بندی باعث می شود فرش گرد و غبار زیادی را به خودت جذب کند و یا حتی فرش دچار کپک زدگی و پوسیدگی شود. اگر تصمیم به شستشوی این مدل از فرش هایتان گرفته اید می توانید با خیال راحت به قالیشویی بسپارید زیرا ابتدا فرش را با دستگاه مخصوص غبار زدایی می کنند و تمام پوسیدگی ها را رفو می کنند و سپس با دستگاه و شوینده های مخصوص اقدام به شستشوی آن می کنند.

قیمت قالیشویی در شمال تهران

قالیشویی خدمات متفاوت و گوناگونی را به مشتریان خود ارائه می دهند و بابت هر کدام نیز از مشتری هزینه ها را دریافت می کند. قیمت هر کدام از خدمات نسبت به فرش های شما متفاوت است؛ مثلا انجام رفوی فرش ها، اگر فرش شما  شدت پارگی و آسیب آن زیاد است، دستمزد آن نیز بالا تر می شود. قیمت قالیشویی به عوامل و خدماتی که ارائه می شود بستگی دارد، به طور مثال ارائه خدماتی مانند شستشوی تشک های خوشخواب و پرده ها، سرویس حمل و نقل فرش ها، شستشوی انواع تابلو فرش های ماشینی و دستبافت و ابریشمی، خشکشویی سرویس مبلمان و…

قیمت قالیشویی در شمال تهران

تشک های خوشخواب انواع متفاوتی دارد و شستشوی آن ها در قالیشویی به روش های خاصی انجام می شود. تا کمترین آسیب به تشک وارد شود. همچنین شستشوی سرویس مبلمان اصول خاصی دارد. که اگر رعایت نشود ممکن است باعث آسیب دیدن فوم و فنر های آن شود. شستشوی فرش های ارزشمند مانند فرش های ابریشمی و دستبافت با شوینده های خاصی انجام می شود و هر چقدر متراژ و جنس آن مرغوب تر باشد هزینه آن بیشتر از شستن فرش های معمولی در قالیشویی می باشد. سرویس حمل و نقل فرش ها هزینه ی جداگانه ای دارد. شستشوی انواع موکت ها با دستگاه های ویژه ای انجام می شود، تا آسیبی به گره های موکت و طرح آن وارد نشود و خواب آن تغییر نکند.

اگر تصمیم به شستشوی فرش های دستبافت، ابریشمی و ماشینی خود گرفته اید، حتما از یک قالیشویی معتبر و با کیفیت که رضایت مشتری برایشان بسیار مهم است مراجعه کنید. یک قالیشویی معتبر، ابتدا خیال شما را بابت شستشوی فرش هایتان راحت می کند و به شما ضمانت نامه را تحویل می دهند. زمانی که قالیشویی به شما ضمانت را تحویل می دهد یعنی از کیفیت شستشوی فرش ها، تابلو، پرده ها  مبل ها، موکت ها و… اطمینان کامل دارد که بدون هیچ آسیبی شسته و به شما تحویل داده می شود.

تماس با ما