پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱
قالیشویی با بخار

قالیشویی با بخار

قالیشویی با بخار

کاربران گرامی به سایت https://madarcarpet.com خوش آمدید در این مقاله از سایت مادر کارپت به بررسی نکات مهم در قالیشویی و شستشوی فرش با بخار می پردازیم

قالیشویی تا چند سال پیش راهش را در میان خانه‌های ما گم کرده بود ، قالیشویی شغل و حرفه ای که بسیار ارزشمند است ودر عین حال به مردم خدمت‌رسان است.

تمیز کردن فرش به روش بخار

فرش‌های خانه هایمان یکی از با ارزش ترین چیزهایی هستند که زیاد به چشم ما نمی آیند. ولی همین فرش ها در کشورهای خارجی به آنها توجه زیادی می شود. طوری که برای شستشوی فرش ها آنها را به قالیشویی می دهند .تا با روش های استاندارد شسته شوند. البته در کشور خودمان از این روش ها استفاده می کنند. و باید بدانیم که شستن فرش، خود دانشی بسیار فراوان می خواهد. تا به این نقش و نگار زیبا صدمه ای وارد نشود.
یکی از این روش ها، استفاده از سیستم های رطوبتی می باشد. که در آن از رطوبت کم برای شستن فرش استفاده می کنند .که به این روش در اصطلاح VLM گفته می شود. قطعا استفاده از این روش ها نیازمند ماشین های تخصصی است. ولی این روش را می توان به روش ساده تری در منزل با استفاده از دستگاه بخار شور انجام داد. که گفتنی است تمیزی آن مثل تمیز کردن با دستگاه های صنعتی در قالیشویی ها بسیار متفاوت است. شستن فرش با بخار یکی از روش هایی می باشد .که به یک پاک کننده‌ی کامل در سراسر جهان شناخته می شود. به طوری که حداقل ۹۷ درصد از خاک و غبار فرش را می گیرد .و تنها روشی است که لایه های فرش را به طور کامل تا پایین تمیز می کند.

دیگر فرآیندهای تمیز کردن فرش خانگی بسیار قدیمی تر از استانداردهای صنعت امروزی هستند و در مقایسه با دیگر روش های پذیرفته شده در این صنعت، دارای اثرات متفاوتی می باشند.
سالها پیش از برگ چای و چمن برای از بین بردن لکه ها استفاده میشد .هر چند که روش های تمیزکننده با جوهر لیمو کاملا کنار گذاشته شد.برخی از روش های سنتی پاک کننده لکه های فرش، همچنان موفق و اکولوژیکی هستند فقط باید توجه داشت. که در موقع استفاده از آنها در فرش های با الیاف حساس مانند پشم، دقت و احتیاط زیاد را مد نظر داشته باشید.

قالیشویی با بخارچطور از فرشهایمان به خوبی نگهداری کنیم؟
فرش‌ها باید حداقل در هفته دو بار با جارو برقی تمیز شوند تا گرد و غبار آنها تأثیری در رنگ فرش نگذارد.
گرد و خاک فرش در اصل چهار نوع می باشد؛ ذرات سبک خاک که همان خاکسترهای تنباکو و گرد وغبار موجود در هوا هستند. ذرات سطحی فرش که به تکه خای پارچه، نخ، مو و کرک گفته می شود. ذرات شن مثل گل و لای و سنگیریزه ها هستند. و در آخر چربی های فرش که تقریبا ۷ الی ۱۰ درصد وزن کل فرش را تشکیل می دهند.
برای مراقبت بهتر از فرش باید پنجره های خانه را باز کنید چون رطوبت داخل خانه باعث به وجود آمدن همین لکه های چربی میشود ولی در مقابل نباید فرش را در معرض آفتاب قرار دهیم چون اوزون موجود در اتمسفر باعث از بین رفتن رنگ فرش میشود پس به این نتیجه می رسیم .که پنجره باز باشد ولی از پرده به عنوان عاملی که باعث میشود .آفتاب به فرش نرسد استفاده می کنیم.

چگونه فرشهای فرو رفته را صاف کنیم؟
اگر فرش شما دچار فرو رفتگی شده بود اصلا نگران نباشید.کافیست یک تکه ‌پارچه روی محل فرو رفتگی قرار دهید و با اتو روی پارچه چند بار بکشید، سپس با یک برس یا فرچه روی محل مورد نظر کشیده تا به حالت اول باز گردد.البته میدانیم که واگذار کردن این کار به قالیشویی بهترین راه حل ممکن برای ماندگاری بالای فرش و ثابت ماندن رنگ آن است.

هم چنین جهت ثبت سفارش شستشوی فرش میتوانید با ما در ارتباط باشید:

کارخانه مادر کارپت  |   تحویل فوری و سرویس به سراسر تهران بزرگ  ۰۲۱۸۸۸۸۸۹۸۸ – ۰۲۱۴۴۴۴۴۹۴۴ – ۰۲۱۲۲۱۷۵۰۹۷ – ۰۲۱۵۵۱۳۵۰۳۰ – ۰۲۱۶۶۴۷۹۷۲۰

تماس با ما