پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

پاک کردن لکه نسکافه از مبل

ریخته شدن نسکافه بر روی مبل باعث ایجاد لکه های بزرگ و کوچک به رنگ تیره در سطح مبل می شود. نسکافه به دلیل مایع بودن خود به عمق مبل نفوذ می کند و اگر برای پاک کردن آن اقدام نکنید لکه ماندگار می شود و حشراتی مانند مورچه و بید در داخل مبل رشد و نمو می کنند. برای پاک کردن لکه نسکافه رعایت کردن نکاتی به نفع فرش است.

۱- اگر برای پاک کردن لکه ی نسکافه از سطح مبل، تصمیم به شستشو مبل گرفته اید، شستشوی مبل ها را در فضای باز انجام دهید و از شستشوی مبل ها در حمام و بالکن خودداری کنید به دلیل این که مبل را باید به حالت شیبدار قرار دهید و سپس اقدام به شستشوی آن کنید تا آب های اضافی و آلوده به راحتی از مبل خارج شود.

۲- برای تمیز کردن لکه ی نسکافه از سطح مبل از شوینده های مخصوص پارچه ی مبل استفاده کنید. شوینده های سفید کننده و قوی برای از بین بردن لکه ی مبل مناسب نیستند و ممکن است باعث سفیدک زدن محل لکه یا نازک شدن ان قسمت شود بنابراین از شوینده های ملایم و مخصوص پارچه ی مبل استفاده کنید و قبل از تمیز کردن، مواد شوینده را تست کنید.

پاک کردن لکه نسکافه از مبل

۳- برای پاک کردن لکه ی نسکافه از سطح مبل فشار زیادی به مبل وارد نکنید و با فشار مناسب لکه را از بین ببرید. وارد کردن فشار زیاد به سطح مبل ممکن است باعث ایجاد فرورفتگی هایی در سطح مبل شود و اسفنج یا فوم مبل مقاومت خود را از دست دهد.

۴- اگر برای پاک کردن لکه نسکافه از دستمال استفاده می کنید، از یک دستمال تمیز برای از بین بردن لکه استفاده کنید. از دستمال های رنگی برای پاک کردن لکه استفاده نکنید ممکن است در حین پاک کردن لکه، دستمال دچار رنگ دادگی شود و رنگ دستمال به پارچه ی مبل منتقل شود.

۵- برای پاک کردن لکه ی نسکافه از سطح مبل، بهترین روش را نسبت به جنس و نوع مبل خود انتخاب کنید تا مبلتان آسیبی نبیند.

۶- اگر برای پاک کردن لکه نسکافه مبل را مورد شستشو قرار دادید، مبل را به خوبی آبکشی کنید و از خارج شدن مواد شوینده از عمق مبل مطلع شوید. باقی ماندن مواد شوینده باعث آسیب دیدن مبل می شود و مبل دچار پوسیدگی و خوردگی می شود و در گذر زمان  اسفنج و فوم ها حالت خود را از دست می دهند و پوک می شوند. همچنین هنگام آبگیری سعی کنید چوب های مبل را بیش از حد خیس نکنید، خیس شدن چوب ها باعث نرم شدم چوب می شود و ممکن است دچار شکستگی شوند.
اگر برای پاک کردن لکه نسکافه دقت کافی نداشته باشید، ممکن است مبلتان آسیب ببیند و کیفیت خود را از دست دهد‌.
بهترین روش جهت شستشوی مبلمان استفاده از بخارشوی به دلیل اینکه اب اضافی همزمان از سطح مبل برداشته می شود.

روش های پاک کردن لکه مبل و فرش

روش های پاک کردن لکه های مبل و فرش متفاوت است و نسبت به شرایط روش مناسب انتخاب می شود. روش های پاک کردن لکه های فرش و مبل شامل موارد زیر می باشد.

۱- شامپو فرش

یکی از روش های پاک کردن لکه ی فرش استفاده از شامپو فرش می باشد. شامپو فرش به راحتی انواع لکه های کوچک و بزرگ را از سطح فرش پاک می کند و هیچ آسیبی به سطح فرش وارد نمی کند. مقدار اسیدی بودن شامپو فرش ها درجه بندی می شود و نسبت به جنس و نوع فرش می توانید شامپو فرش را تهیه کنید. شامپو فرش ها رایحه های متفاوتی دارند و پس از تمیز کردن فرش با ان، فرش بوی خوبی از خود ایجاد می کند.

۲- تاید دستی

یکی دیگر از روش های پاک کردن لکه های روی فرش استفاده از تاید دستی می باشد. مقداری تاید دستی را با آب سرد مخلوط کنید و سپس با اسفنج یا فرچه نرم لکه ی مورد نظر را به آرامی پاک کنید. پس از پاک شدن لکه، با یک دستمال خشک فرش را کاملا خشک کنید تا از پوسیدگی فرش جلوگیری شود.

۳- بخار شویی

یکی از روش های پاک کردن لکه های مبل و فرش، بخار شویی آن ها می باشد. بخار شویی توسط قالیشویی با دستگاه مخصوص انجام می شود و تمامی لکه های جدید و قدیم کاملا پاک می شود. بخار شویی باعث سوختگی سطح فرش و مبل نمی شود و با دمای مناسب اقدام به بخارشویی می شود. در قالیشویی ها برای بخارشویی فرش ها و مبل ها از دستگاه های پیشرفته و مخصوص استفاده می کنند.

روش های پاک کردن لکه مبل و فرش

۴- شستشو

یکی دیگر از روش هایی که می توان لکه های فرش و مبل را به طور کامل از بین برد، شستشوی اصولی آن ها می باشد. برای شستن فرش و مبل می توانید دو روش را انتخاب کنید. می توانید خودتان در منزل اقدام به شستشو کنید و یا فرش و مبلتان را برای شستشو به قالیشویی بسپارید. در قالیشویی فرش و مبل ها به صورت حرفه ای شسته و پس از شستشو کاملا تمیز و براق می شوند. همچنین به سطح فرش و مبل هیچ آسیبی وارد نمی‌ شود.
برای شستشو فرش و مبل ها در منزل باید از شوینده های مناسب استفاده کنید تا از زیبایی و کیفیت کار کم نشود در قالیشویی یا مبلشویی برای شستشو از شوینده های لکه بر استفاده می کنند.

۵- پودر صابون

یکی از روش هایی که می توانید خودتان در منزل لکه های مبل و فرشتان را به طور کامل از بین ببرید استفاده از پودر صابون می باشد.
پودر صابون شوینده ی ملایمی است که به راحتی می تواند لکه های ریز و درشت را از سطح فرش و مبل از بین ببرد. برای استفاده از پودر صابون ابتدا باید محل لکه را به طور کامل جارو برقی بزنید تا همه ی گرد و خاک ها از بین برود و سپس محلول پودر و آب را بر روی لکه اسپری و چند لحظه کنید تا محلول اثر خود را بگذارد و سپس با دستمال تمام لکه ها را پاک کنید.
زمانی که لکه ها را از بین بردید از نشستن بر روی مبل و راه رفتن و نشستن بر روی فرش ها خودداری کنید و تا خشک شدن کامل آن ها صبر کنید.

چگونه لکه نسکافه را از مبل پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه نسکافه از مبل می توانید روش های مختلفی را امتحان کنید. ابتدا باید جنس و نوع مبل خود را در نظر بگیرید اگر مبل شما چرمی، کنفی و… می باشد لکه های مبلتان باید به روش مخصوصی از بین برود و نمی توانید با هر روشی اقدام به از بین بردن آن ها کنید. برای پاک کردن لکه نسکافه می توانید دو روش را انتخاب کنید.

۱- پاک کردن لکه نسکافه در منزل

برای پاک کردن لکه نسکافه در منزل شما باید نکاتی را رعایت کنید و اطلاعات خود را در مورد جنس و نوع مبل و روش از بین بردن لکه بالا ببرید تا لکه ی نسکافه را به بهترین نحوه ممکن و بدون هیچ گونه اسیبی از سطح مبل پاک کنید. اگر بلافاصله پس از ریخته شدن نسکافه بر روی مبل اقدام به از بین بردن آن کنید، لکه را در مدت زمان کوتاهی می توانید از بین ببرید ولی اگر مدت زمان زیادی از ریخته شدن نسکافه بر روی مبل می گذرد به وقت و انرژی بیشتری نیاز دارید.

چگونه لکه نسکافه را از مبل پاک کنیم؟

۲- پاک کردن لکه نسکافه توسط قالیشویی

بهترین روش برای از بین بردن لکه نسکافه از سطح مبل، مراجعه به قالیشویی می باشد. متخصصین قالیشویی لکه ی نسکافه را با استفاده از شوینده های دست ساز و مخصوص و با دستگاه مخصوص مبل شویی از بین می برند و پس از از بین بردن لکه اب های اضافی که به داخل مبل نفوذ کرده اند را با دستگاه مکش خارج می کنند تا مبل کاملا خشک شود.
روش های متفاوت و گوناگونی را برای پاک کردن لکه ی نسکافه از سطح مبل می توانید انجام دهید.
با استفاده از شوینده های معتبر و مخصوص به راحتی می توان لکه را در منزل از بین برد.
اگر می خواهید لکه نسکافه را در منزل از بین ببرید اگر اطلاعات کافی و تخصص لازم را دارید می توانید اقدام کنید در غیر این صورت از افراد متخصص کمک بگیرید تا شما را در این باره کمک کنند تا مبل هایتان هیچ آسیبی نبیند و مانند روز اول براق و با کیفیت دیده شود و از کیفیت مبل کم نشود. حفظ کیفیت و زیبایی مبل ها اهمیت بسیار زیادی دارد به همین دلیل روش مناسب و مطمئنی را برای پاک کردن لکه انتخاب کنید.

تماس با ما