پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

روش شستشوی مبل تختخواب شو

بعضی افراد به دلیل کمبود فضا یا مکان جهت استراحت شبانه از مبل های تختخواب شو استفاده می کنند.
این گونه مبل ها فضای کمتری استفاده می کنند و بسیار جمع و جور می باشد. مبل های تختخواب شو به روش های مختلفی شسته می شوند. رایج ترین روش شستشوی مبل های تختخواب شو، سپردن مبل به قالیشویی می باشد.
در قالیشویی ها برای شستشو مبل های تختخواب شو از دستگاه ها و مواد شوینده ی مخصوص استفاده می کنند تا مبل به طور کامل تمیز شود.

روش شستشوی مبل تختخواب شو
همچنین برخی افراد تصمیم به شستشوی مبل های تختخواب شوی خود در منزل می گیرند. شسشتوی ای مبل ها در منزل فقط زمانی انجام می شود که افراد تخصص و اطلاعات کافی را داشته باشند.
مبل های تختخواب شو نیز مانند مبل های دیگر نیاز به نظافت و گردگیری دارند و باید هر چند وقت یک بار اقدام به شستشو آن ها کرد. مبل های تختخواب شو به دلیل این که دو کاره هستند زودتر و بیشتر آلوده می شوند به همین دلیل هر چند وقت یک بار باید مورد شستشوی اصولی قرار گرفته شوند.
روش شستشوی مبل های تخت خواب شو متفاوت است و افراد نسبت به شرایط خود نوع شستشو را تعیین می کنند.

عملیات پیش از شستشوی مبل تختخواب شو در منزل

برای شستشو مبل های تختخواب شو در منزل نکاتی باید رعایت شود. نکات قبل از شستشو مبل تختخواب شو شامل موارد زیر می باشد.

۱- اگر تصمیم به شستشو مبل تختخواب شوی خود گرفته اید، ابتدا کاور های نشیمن مبل را خارج کنید و با لباس شویی آن ها را بشورید. سپس سطح مبل و بدنه ی مبل را به طور کامل بررسی کنید و اگر با مشکلی رو به رو شدید اقدام به تعمیر آن کنید.

۲- پس از بررسی درز های مبل را با جارو برقی به طور کامل جارو بزنید تا زباله های ریز و کوچک و گرد و خاک هایی که در بین و سطح مبل قرار دارند از بین برود. از بین رفتن زباله ها و گرد و خاک ها سبب می شود که مبل تمیز تر و بهتر مورد شستشو قرار بگیرد.

۳- برای شستشو مبل تختخواب شو در منزل باید از شوینده هایی استفاده کنید که نه به پارچه، فوم، فنر و … مبل آسیبی وارد نکند. معمولا برای شستشو مبل های تختخواب شو از شوینده های مخصوص استفاده می شود. این شوینده ها در مراکز معتبر قابل خرید می باشد.

۴- قبل از شروع شستشو مبل، ابتدا مواد شوینده باید تست شود. تست کردن مواد شوینده قبل از شستشو سبب می شود که اگر پارچه مبل به مواد شوینده حساس باشد از شوینده ی دیگری استفاده شود.

عملیات پیش از شستشوی مبل تختخواب شو در منزل

۵- برای شستشو مبل های تحتخواب شو در منزل سطح مبل از فرچه های نرم استفاده کنید و از وارد کردن فشار زیاد به سطح مبل خودداری کنید به دلیل این که سبب ایجاد فرو رفتگی هایی بر روی سطح مبل می شوید.

۶- برای شستشو مبل از آب سرد استفاده کنید و از استفاده کردن از آب گرم و داغ خودداری کنید. آب داغ سبب می شود مبل حالت خود را از دست دهد.

۷- یکی از نکاتی که قبل از شستشو مبل های تخت خواب شو در منزل باید رعایت کنید این است که مبل خود را در فضای باز و به صورت شیب دار قرار دهید تا آب اضافی به راحتی بتواند از مبل خارج شود.

پس از شستشو مبل، مبل را به خوبی آبگیری و آبکشی کنید تا مواد شوینده از مبل به طور کامل خارج شود. باقی ماندن مواد شوینده فقط باعث آسیب دیدن مبل می شود و ممکن است مبل پس از خشک شدن بوی نامطبوعی از خود خارج کند و احساس ناخوشایندی را برای شما فراهم کند.
به همین دلیل سعی کنید مبل خود را چند بار آبکشی کنید و سعی کنید مبل را به طور کامل خشک کنید. خیس باقی ماندن مبل و نشستن بر روی مبل های مرطوب سبب می شود مبل حالت اولیه خود را از دست دهد و در عمق مبل پوسیدگی و کپک زدگی ایجاد شود.

رایج ترین روش های شستشوی مبل تختخواب شو

روش های شستشو مبل های تخت خواب شو متفاوت است و افراد نسبت به شرایط خود روش شستشو را انتخاب می کنند‌. به طور مثال اگر محل زندگی افراد در قسمت های کوهستانی و بارانی کشور باشد نمی توان اقدام به شستشو مبل در منزل کند به همین دلیل برای شست و شو از قالیشویی کمک می گیرد.

روش های شستشو مبل های تخت خواب شو متفاوت است. به شرح زیر:

۱- برخی افراد تصمیم می گیرد با شامپو فرش سطح مبل تخت خواب شو خود را تمیز کنند.

با شامپو فرش می توان مبل را کامل تمیز کرد و آلودگی ها را از بین برد. در این روش باید از یک فرچه ی نرم و لطیف استفاده کرد و پس از تمیز کردن مبل از یک دستمال تمیز و خشک برای خشک کردن سطح مبل استفاده کنید.
زمانی که تصمیم به شستشوی مبل تخت خواب شو با شامپو فرش می گیرید پس از اتمام مراحل کار تا چند ساعت از مبل خود استفاده نکنید.

۲- خشکشویی مبل

یکی از روش های شستشو مبل های تخت خواب شو خشکشویی آن می باشد. خشکشویی مبل ها توسط کارکنان قالیشویی انجام می شود و مبل در این روش به صورت حرفه ای شسته می شود. خشکشویی هیچ آسیبی به مبل وارد نمی کند و مبل مقاومت و استحکام خود را حفظ می کند.

رایج ترین روش های شستشوی مبل تختخواب شو

۳- بخار شویی مبل

بخارشویی مبل های تختخواب شو یکی دیگر از روش های شستشو آن ها می باشد. برای بخار شویی به دستگاه مخصوص احتیاج است و قالیشویی ها برای بخار شویی مبل ها از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می کنند. بخار شویی سبب سوختگی سطح مبل نمی شود و رنگ مبل تمیز و براق می شود و تمامی تیرگی های آن از بین می رود.

۴- شستشو کامل مبل

یکی دیگر از روش های شستشو مبل های تختخواب شو، شستشوی آن ها به صورت کامل است که در قالیشویی ها با استفاده از دستگاه و مواد شوینده انجام می شود و پس از شستشو مبل را با دستگاه کاملا خشک می کنند و درب منزل به شما تحویل می دهند.

چرا شستشوی مبل تخت خواب شو با دستگاه؟

شستشوی مبل ها در قالیشویی ها با استفاده از دستگاه انجام می شود. شستشوی مبل های تخت واب شو با دستگاه هیج آسیبی به مبل وارد نمی کند به دلیل این که:

۱- شستشوی مبل با استفاده از دستگاه سبب می شود که مبل به طور کامل و عمقی تمیز شود و تمامی آلودگی‌ هایی که در عمق مبل نفوذ کرده اند از مبل خارج شوند.

۲- دستگاه سبب می شود که مواد شوینده به عمق مبل انتقال یابد و مبل به طور کامل تمیز شود. همچنین دستگاه سطح مبل را به طور کامل شستشو دهد و تمامی لکه ها و آلودگی هایی بر روی آن قرار دارد به راحتی از بین می رود.

۳- دستگاه هیچ آسیبی به فوم یا اسفنج مبل وارد نمی کند به دلیل این که مبل ها زمانی که مورد شستشو با دستگاه قرار می گیرند با فشار مناسب شسته می شوند و از وارد شدن فشار بیش از اندازه به مبل خودداری می شود.

چرا شستشوی مبل تخت خواب شو با دستگاه؟

۴- برخی از مبل های تخت خواب شو پایه ها آن استیلی می باشد و شستشوی این گونه مبل ها با دستگاه آسیبی به استیل و بدنه ی آن وارد نمی کند.

در قالیشویی برای شستشو مبل های تخت خواب شو با دستگاه ابتدا اقدام به بررسی مبل می شود و اگر مبل دچار آسیب هایی شده باشد از شستشوی آن خودداری می کنند و مبل را به محل تعمیر منتقل می کنند.
شستشو مبل های آسیب دیده سبب می شود که آب‌ و مواد شوینده به قسمت های چوبی مبل نفوذ پیدا کند و زمانی که بدنه مبل خیس می شود، مبل دچار پوسیدگی می شود و در گذر زمان مبل کیفیت خود را از دست می دهند و باید اقدام به تعمیر آن کنید.
دستگاه هایی که برای شستشو مبل های تختخواب شو استفاده می شود انواع مختلفی دارند و برخی از مبل ها که جنس و نوع متفاوتی دارند از دستگاه های جداگانه ای برای شستشو آن ها استفاده می شود تا به مبل آسیب چندانی وارد نشود.
در قالیشویی ها برای شستشو مبل با دستگاه، از دستگاه هایی استفاده می کنند که کاملا سالم هستند و هیچ گونه عیب و ایرادی ندارند.
در قالیشویی های معتبر از شستشو مبل ها با دستگاه های خراب خودداری می شود.

تماس با ما