پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

چگونه فرش خیس را خشک کنیم؟

فرش خیس را می توان به روش های مختلفی خشک کرد و نحوه خشک شدن ان بسیار مهم است به دلیل این که اگر فرش به خوبی خشک نشود کیفیت و ارزش خود را از دست می دهد به همین دلیل برای خشک کردن فرش خیس باید به صورت هوشمندانه عمل کنید تا فرشتان به بهترین شکل ممکن خشک شود و هیچ آسیبی نبیند. برای خشک کردن فرش های خیس می توان روش های زیر را امتحان کرد.

۱- یکی از روش هایی که می توان فرش های خیس را خشک کرد، خشک کردن فرش به صورت سنتی می باشد. به روش سنتی می توان انواع فرش را به طور کامل خشک کرد. این روش اگر به صورت اصولی و حرفه ای انجام شود هیچ آسیبی به فرش وارد نمی کند و فرش به طور کامل خشک می شود به همین دلیل می توانید فرش خود را به این روش به طور کامل خشک کنید.

۲- یکی دیگر از روش هایی که می توان فرش را خشک کرد قرار دادن فرش درون دستگاه می باشد. خشک شدن فرش ها با دستگاه در قالیشویی مادر انجام می شود. دستگاه هایی که برای خشک شدن قالیشویی ها استفاده می کنند کاملا پیشرفته و اتومات هستند و انواع فرش ها را با استفاده از دستگاه به طور کامل خشک می کنند تا فرش ها به بهترین شکل ممکن خشک شوند.

چگونه فرش خیس را خشک کنیم؟

خشک شدن فرش را باید به بهترین شکل ممکن انجام دهیم به دلیل این که:

۱- اگر فرش به طور کامل خشک نشود سبب ایجاد بوی بد و نم می شود و فرش بوی خوبی از خود ایجاد نمی کند. ایجاد بوی بد از فرش سبب ایجاد احساس ناخوشایند در افراد می شود به همین دلیل باید برای خشک کردن فرش ها به بهترین شکل ممکن عمل شود.

۲- اگر فرش ها به خوبی خشک نشوند پس از مدتی چروک می شوند و سطح فرش صاف و هموار دیده نمی شود به همین دلیل برای خشک کردن فرش ها باید به خوبی عمل کنید تا فرش ها کیفیت و ظاهر اولیه خود را از دست ندهند.

اگر تصمیم به شستشوی فرش خود گرفته اید بهتر است که روشی را انتخاب کنید که کمترین آسیب را به فرشتان وارد می کند و فرشتان هیچ آسیبی نمی بیند به دلیل این که فرش ها جزو مهم ترین لوازم منزل هستند و باید برای نگهداری آن ها تلاش کنید تا عمرشان حفظ شود.

آموزش خشک کردن فرش

برای خشک کردن فرش ها پس از شستشو بهتر است که بهترین روش را انجام دهید تا فرش ها به طور کامل خشک شوند و ذره ای نم و رطوبت در عمق فرش باقی نماند. خشک شدن کامل فرش سبب می شود فرش دچار پوسیدگی، کپک زدگی، ایجاد بو و… نشود و عمر طبیعی آن حفظ شود به همین دلیل سعی کنید فرش خود را به طور کامل خشک کنید و تا زمانی که فرش به طور کامل خشک نشده است آن را پهن نکنید. برای خشک کردن فرش پس از آبکشی می توانید به صورت زیر عمل کنید.

۱- پس از این که فرشتان را به طور کامل آبگیری کردید، فرش را به صورت اصولی لول کنید و به صورت شیب دار قرار دهید. شیب دار قرار گرفتن فرش سبب می شود آب های اضافی به طور کامل از فرش خارج شود و پروسه خشک شدن فرش در مدت زمان کوتاه تری انجام شود. از بین رفتن آب های اضافی فرش حدود دو الی سه ساعت زمان می برد و بهتر است که در این ساعات جهت فرش را تغییر ندهید به دلیل این که آب ها به سمت شیب حرکت می کنند و اگر حالت فرش را تغییر دهید آب ها دوباره در مرکز فرش جمع می شوند.

۲- پس از این که آب ها اضافی فرش به طور کامل خارج شد، محلی که می خواهید فرش را پهن کنید انتخاب کنید. محلی که می خواهید فرش را پهن کنید، ابتدا با آب تمیز کنید تا آلودگی ها و گرد و خاک ها برداشته شود و به فرش نچسبند. برای تمیز کردن محل بهتر است که از آب با فشار کافی استفاده کنید.

آموزش خشک کردن فرش

۳- پس از این که محل مورد نظر را تمیز کردید فرش را به کمک دیگران پهن کنید تا فرش کاملا خشک شود. خشک شدن فرش یک الی دو روز زمان می برد به همین دلیل سعی کنید زمان هایی را برای شستشو فرش انتخاب کنید که هوا ابری نباشد به دلیل این که در هوای ابری فرش کاملا خشک نمی شود و نم و رطوبت در عمق فرش باقی می ماند.

۴- پس از این که فرشتان را پهن کردید هر چند ساعت یک بار فرش را بررسی کنید و حالت آن را تغییر دهید تا فرش به طور کامل خشک شود. هنگام جا به جا کردن فرش مراقب باشید و از عجله کردن پرهیز کنید به دلیل این که ممکن است سبب آسیب دیدن فرش خود شوید.

برای خشک کردن فرش به روش سنتی بهتر است که صبر و حوصله ی زیادی داشته باشید به دلیل این که فرش در هوای آزاد باید خشک شود و ممکن است پروسه خشک شدن آن طولانی تر شود به همین دلیل اگر در این زمینه احساس می کنید حوصله و زمان کافی ندارید برای شستشو فرش خود روش دیگری را انتخاب کنید تا با شرایط شما کاملا تناسب داشته باشد.

خشک کردن فرش دستباف

فرش دستباف یکی از فرش های زیبا و ارزشمندی می باشد که افراد برای منزل خود انتخاب می کنند‌. فرش های دستبافت در طرح و رنگ های مختلفی بافته می شوند و باید به بهترین شکل ممکن نگهداری شوند و اگر تصمیم به شستشو آن گرفته اید باید بهترین روش را برای شستشو انتخاب کنید.
صفر تا صد شستشو فرش های دستبافت باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. یکی از مراحل مهم شستشو فرش های دستبافت، خشک کردن آن می باشد به دلیل این که اگر به خوبی خشک نشود دچار ایجاد کیسی، بر آمدگی، نم و… می شود به همین دلیل باید آن را به بهترین شکل ممکن خشک کنیم. برای خشک کردن فرش های دستبافت می توان روش زیر را انجام داد

۱- پس از شستشو فرش دستباف باید فرش را بر روی یک سطح شیبدار قرار دهید تا آب اضافی آن به طور کامل خارج شود و فرش برای خشک شدن آماده شود.

۲- پس از این که فرش را آبکشی کردید باید فرش دستباف را بر روی یک سطح توری که زیر آن هوا به طور کامل در گردش است قرار دهید تا فرش به طور طبیعی به طور کامل خشک شود.

۳- پس از این که فرش را بر روی سطح توری قرار دادید هر چند ساعت باید فرش را تغییر دهید تا تمامی سطح فرش به طور کامل خشک شود.

۴- محلی که فرش دستباف را می خواهید خشک کنید بهتر است دور از تابش نور خورشید باشد تا به طور کامل و به آرامی خشک شود.

خشک کردن فرش دستباف

برای خشک کردن فرش دستباف از نور خورشید استفاده نکنید به دلیل این که:

۱- نور آفتاب زمانی که به مدت طولانی بر روی فرش دستباف برای خشک شدن تابیده می شود به راحتی براقیت و زیبایی فرش را از بین می برد و زمانی که فرش خود را پهن می کنید متوجه می شوید که فرشتان تیره و کدر دیده می شود به همین دلیل برای خشک کردن فرش دستباف خود، از قرار دادن فرش در برابر نور خورشید خودداری کنید تا فرشتان براقیت زیبای خود را داشته باشد.

۲- الیاف فرش دستباف از الیاف و نخ های خاصی تهیه شده اند و نسبت به برخی موارد مخصوصا نور خورشید حساس می باشد به همین دلیل زمانی که در برابر نور خورشید قرار می گیرد ممکن است پوک شود و در برابر فشار و… گره ی فرش باز شود به همین دلیل برای این که گره ی فرش خود را محکم نگه دارید و عمر فرشتان کاهش پیدا نکند برای خشک کردن فرشتان از نور خورشید استفاده نکنید.

۳- نور خورشید احتمال پوسیدگی فرش دستباف را بالا می برد به همین دلیل برای خشک کردن فرش خود بهتر است که آن را در هوای معتدل و مناسب قرار دهید تا فرشتان دچار پوسیدگی نشود.

۴- فرش های دستبافت سطح بسیار نرم و لطیفی دارند و اگر برای خشک کردنشان از نور خورشید استفاده کنید پس از خشک شدن سطح فرش کاملا زبر می شود و لطافت اولیه خود را ندارد به همین دلیل برای خشک کردن فرش های دستبافت آن ها را در برابر نور مستقیم نور خورشید قرار ندهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما