پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالی و قالیشوئی – سابیدگی فرش

قالی و قالیشوئی – سابیدگی فرش

یکی از معایب فرش که بر روی ارزش مالی فرش تاثیر زیادی دارد و یعنی می توان که به طور کلی فرش فاقد ارزش شده سابیدگی فرش است.
یعنی فرش مدت زیادی کار کررده تا جایی که پرز قالی کم کم,نازک تر و ضعیف تر شده تا جایی که با سطح فرش نخ نما شده و ساییده می شود یاد آور می شوم گاهی اوقات قسمتی از فرش که اصطحکاک بیشتری دارد مثال قسمتی که در مسیر درب اتاق و رفت و آمد زیاد استفاده می شود زودتر سایید شده و از بین می رود.
در اینصورت می توان هرچند وقت فرش را برگرداند تا در نهایت به یک اندازه کهنه شود همچنین حفظ و نگهداری ریشه ها هم مهم است و اگر سمتی از ریشه که در مسیر رفت و آمد زیاد باشد ریشه کنده و یا سابیده می شود و از بین می رود البته تعویض ریشه کهنه به نو توسط رفوگران انجام می شود و ترمیم می شود و ریشه فابریک فرش ارزش بیشتری دارد و باید سعی نمود سالم بماند در فرش های نفیس وریز بافت دقت بیشتری الزم است همینطور شیرازه یا کنار فرش هم اگر احتیاط نشود زودتر از فرش کهنه شده و باید دقت نمود .
قالیشوئی مادر سعی دارد شما و مشتریان عزیز را برای نگهداری صحیح فرش آشنا نموده و سلامت فرش شما را یادآوری نماید یکی از موارد مهم برای نگهداری و ایمنی فرش شما در حین شستشو توسط قالیشوئی وارد و با تجربه با امکانات کافی است .
قالیشوئی مادر و قالیشوئی اعلاء با سابقه ی سی ساله خود فرش های شما را ضمانت می نمایند.
تماس با ما