پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی

فرش ماشینی طرح ماهی در بیشتر مواقع نظر علاقه مندان به فرش را به سمت خود جلب می کنند. این فرش در طول سالیان طولانی توانسته سلیقه مشتریان را تحت شعاع خود قرار دهد و با رنگ بندی های جذاب و نقش های ماهی بر روی آن تمایل افراد به خرید را بالا ببرد.

شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی

پس از استفاده از فرش بعد از مدت زمانی، نیاز به شستشوی آن‌ وجود دارد. شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی چیزی است که یک خانم خانه دار همواره به آن فکر می کند، زیرا می داند که یک فرش در صورت کثیف شدن از رنگ می افتد و دیگر ظاهر روز اول را نخواهد داشت. پس برای این که فرش مجدد مانند روز اول خرید خود، نو و براق شود، باید حتما یک شستشوی اصولی و دقیق در دستور کار قرار گیرد. کثیف بودن یک فرش زیبایی و نمای درونی خانه را به هم می زند و باعث می شود که دکور داخلی منزل نامنظم باشد.

ویژگی های فرش ماشینی طرح ماهی 

مهد تولید فرش ماشینی طرح ماهی شهر زیبای تبریز است. ساکنین شهر تبریز چه زنان و چه مردان از دیرباز به بافتن فرش های دستبافت معروف بوده اند. گره هایی که با انگشتان این مردم بر روی فرش ها زده می شد، تصویرگر زیبایی ها، طبیعت ها، گل ها، گیاهان و ماهی ها بود.

برای اولین بار فرش ماشینی طرح ماهی توسط هنرمندان و بافندگان فرش دستبافت در تبریز بافته شد. سپس این طرح به کارخانه های تولید فرش ارسال و فرش ماشینی آن نیز تولید شد، تا علاقه مندان به این سبک بتوانند با هزینه مناسب این فرش طرح ماهی را در منزل خود داشته باشند. ویژگی فرش های ماشینی طرح ماهی که بسیار برجسته است وجود بیضی های درون هم بوده که از اطراف به سمت مرکز کشیده شده اند. ویژگی دیگر فرش ماشینی طرح ماهی شروع کار با استفاده از حاشیه های طرح دار است، به این صورت که ابتدا حاشیه فرش به صورت عرضی بافته شده بعد از چند سانت بافت، بیضی های طرح ماهی شروع می شود، اما حاشیه دو طرف تا انتهای فرش ادامه دارد.

ویژگی های فرش ماشینی طرح ماهی 

گره هایی که برای تولید فرش ماشینی طرح ماهی استفاده شده ترکی است و جنس نخ های به کار رفته در آن به عنوان یک مواد اولیه اصلی از پشم فراهم گردیده است. فرش ماشینی طرح ماهی جز فرش های پر نقش محسوب می شود، دلیل آن است که در تمام قسمت های فرش می توان شاهد نقش های  ریز و درشت بود. یک فرش با استفاده از رج ها هست، که بزرگ شده و به سمت کامل شدن حرکت می کند و رج ها نیز از تعداد گره هایی که زده می شود، به وجود می آید. فرش ماشنی طرح ماهی جز فرش هایی است‌که تعداد رج ها در هر سانت زیاد است و زیاد بودن رج ها که فشرده شدن فرش را در پی دارد، می تواند باعث محکم شدن آن شده و این فرش تا سال ها عمر کند.

ویژگی دیگر فرش ماشینی طرح ماهی رنگ های به کار گرفته است. وقتی فرش ماشینی طرح ماهی را مشاهد می کنیم‌، چیزی که به صورت برجسته به چشم ما می رسد، تنوع رنگی این فرش است. یک رنگ زیبا برای زمینه فرش در نظر گرفته می شود. سپس از رنگ های مختلف برای حک کردن نقش ها بر روی قالی استفاده می گردد. هر مشتری می تواند بر اساس سلیقه و علاقه خود فرشی با رنگ زمینه دلخواه را انتخاب نماید. در جهان امروز به دلیل افزایش خلاقیت طراح های فرش می توانند، با ترکیب چندین طرح، یک طرح جدیدی برای تولید فرش خلق کنند.

زمانی که قصد خرید فرش ماشینی طرح ماهی را داشتید، می توانید تحقیقات لازم را انجام دهید. کلیه اطلاعاتی که برای خرید یک فرش نیاز دارید در دنیای اینترنت موجود است. خیلی راحت و بدون نیاز به حضور یافتن در مراکز فروش فرش، از طریق جست جو در سایت های معتبر می توانید خرید خود را انجام دهید.

حساسیت شستشوی فرش طرح ماهی

فرش ها در زمره کالاهای حساس قرار دارند، که با یک تصمیم نادرست ممکن است کل فرش دچار آسیب و خسارت شود. همانطور که گفته شد به دلیل ویژگی ها و خصوصیاتی که فرش ماشینی طرح ماهی دارد، نظیر جنس مواد اولیه به کار رفته در آن، تعداد زیاد رج های این فرش و نوع گره ها و تنوع رنگی، حساسیت شستشوی فرش طرح ماهی برجسته است. از این رو اگر در زمینه شستن فرش مهارت کافی و لازم وجود ندارد، نباید اقدام به شستشو کرد. چون یک شستشوی غیر اصولی باعث از بین بردن کیفیت و زیبایی فرش خواهد شد.

یک شستشوی دقیق قبل از شروع کار به بررسی فرش و جنس مواد و جنس رنگ های به کار رفته در آن می پردازد و تمام‌مواد شوینده ای که برای شستن انتخاب می شود. بر اساس جنس نخ به کار رفته در تولید است‌ زمانی که مواد شوینده با جنس نخ و رنگ مطابقت نداشته باشد، باعث آسیب زدن به نخ ها شده و آسیب دیدن نخ ها به مرور باعث آسیب زدن به کل فرش خواهد شد.

حساسیت شستشوی فرش طرح ماهی

بنابراین ضرورت دارد که فرش ماشینی طرح ماهی توسط متخصص با مهارت و با تجربه شسته شود، چون یک فرد با مهارت به تمام جزییات فرش شناخت داشته و می داند کار خود را چطور انجام دهد، که یک خروجی منحصربه فرد داشته باشد. مراکز زیادی برای شستن فرش وجود دارد که تمامی آن ها سایت هایی در فضای اینترنت دارند. از طریق مراجعه به سایت های این مراکز معتبر می توانید، با آن ها تماس بگیرید و از آن ها بخواهید که برای شستشوی فرش به شما کمک کنند.

در زمان ارسال فرش به قالی شویی می توانید درباره حساسیت فرش ماشینی طرح ماهی به آن ها توصیه کنید و از کارکنان بخواهید که نهایت احتیاط را در زمان شستشو انجام دهند؛ البته مراکز معتبر در زمینه شستشوی فرش همیشه رضایت مشتری را اولویت کاری خود می دانند و هر کاری انجام می دهند تا مشتری از خروجی کار راضی باشد، رضایت مشتری به نفع قالیشویی است؛ زیرا یک مشتری راضی به قالیشویی وفادار بوده و هر چند یک بار که فرش او به شستشو نیاز دارد، سریع آن را به قالیشویی معتبر جهت شستشو می فرستد.

با توجه به وجود حساسیت خیلی زیاد، در زمان‌ شستشوی فرش ماشینی طرح ماهی سعی شده که کارکنان در هر روز اطلاعات خود برای شستشوی تمیز تر را به روز کنند. همچنین از دستگاه های جدید برای شستشو بهره ببرند، به طوری که ردی از آلودگی بر روی فرش ها باقی نماند. در این مرکز بیشتر فعالیت های مربوط به شستشو از قبل کارشناسی می شوند و چندین نفر به عنوان مسئول بر روی کار هستند، تا فعالیت کارکنان در حین شستشو را رصد کنند. این مورد یک امتیاز است که مشتریان بتوانند بدون کمترین دغدغه، فرش خود را به این مجموعه جهت شستشو تحویل دهند، بدون این‌که نگران آسیب دیدن فرش خود باشند. برای همه مردم فرش از اهمیت زیادی برخوردار است، از این رو همیشه تلاش می شود تا از بهترین روش ها برای تمیز کردن فرش از آلودگی ها استفاده شود.

روش خانگی شستشوی فرش های ماهی

فرش ها عاری از آلودگی نیستند؛ زیرا با هیچ چیزی نمی توان جلوی عبور گرد خاک به درون منزل را گرفت و با هیچ دیگر نمی توان مانع رفتن گردو خاک درون پرزها و تار و پود های فرش شد. پس برای این که یک فرش تمیز داشته باشیم، ضرورت دارد با روش خانگی شستشوی فرش های ماهی آشنا شویم. روشی که قبل از هر چیز می توان به دارندگان فرش ماهی ارائه کرد، این است که در همان مرحله اول یک قالیشویی معتبر پیدا کرده و فرش خود را برای شستشو با آن ها ارسال کنید.

روش خانگی شستشوی فرش های ماهی

زمانی پیش می آید که افراد تمایل به شستن فرش در خانه دارند،‌در اینجا چند توصیه برای شستشوی فرش در خانه بیان می کنیم. اولین مورد فراموش نکردن غبار زدایی است، قبل از هر چیزی سعی کنید، غبارها را از فرش جدا کنید. مرحله دوم داشتن یک سطح شیب دار برای خروج راحت آب است. مرحله دیگر استفاده از شوینده های ملایم بوده تا نخ های فرش خراب نشده و رنگ ها با همدیگر ترکیب نگردند.

هیچوقت دچار این اشتباه نشوید که اگر برس شما زبرتر باشد، لکه ها راحت تر حذف شده و فرش تمیز تر می شود. در برخی اوقات برس های زبر باعث کنده شدن گره ها می شوند. و در خصوص خشک کردن این فرش ها بهتر از از تابش مستقیم افتاب جدوگیری شود و در هوای ازاد به صورت طبیعی فرش خشک گردد.

تماس با ما