پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش لاکی

یکی از فرش هایی که می توان برای منازل، هتل و… تهیه کرد فرش های لاکی می باشد. فرش های لاکی در طرح و رنگ های مختلفی بافته می شود و افراد می توانند نسبت به سلیقه ی خود فرش خود را انتخاب کنند‌. فرش های لاکی مانند تمامی فرش ها برای حفظ طول عمر و… به شستشو نیاز دارند. شستشو فرش های لاکی را می توان به روش های مختلفی انجام داد.

۱- یکی از روش هایی که می توان فرش های لاکی را مورد شستشو قرار داد، شستشوی فرش در قالیشویی می باشد. در قالیشویی فرش های لاکی به صورت کاملا حرفه ای و به صورت پیشرفته با استفاده از دستگاه های مخصوص شسته می شود و فرش های لاکی هیچ گونه آسیبی نمی بیند و کیفیت خود را به طور کامل حفط می کند.

۲- یکی دیگر از روش های شستشو فرش های لاکی، بخار شویی فرش می باشد. بخارشویی فرش ها اگر توسط قالیشویی و افراد ماهر انجام شود فرش هیچ گونه آسیبی نمی بیند و به طور کامل تمیز می شود. بخارشویی فرش های لاکی با استفاده از دستگاه ها و مواد مخصوص انجام می شود تا تمامی آلودگی‌ ها و لکه های فرش به طور کامل از بین برود.

شستشوی فرش لاکی

۳- خشکشویی فرش لاکی یکی از روش های شستشو آن می باشد. برای خشکشویی فرش های لاکی باید از قالیشویی ها کمک بگیرید تا فرش ها به بهترین شکل ممکن تمیز شوند و هیچ اثری از آلودگی ها و … بر روی فرش باقی نماند.

۴- یکی دیگر از روش های شستشو فرش های لاکی، شستشو در منزل می باشد. در این روش باید با استفاده از ابزار های مخصوص و شوینده های مناسب فرشتان را در فضای باز به طور کامل مورد شستشو قرار دهید.

شستشوی فرش های لاکی را باید به صورت حرفه ای انجام دهید و بهترین روش را برای شستشو فرش انتخاب کنید. فرش های لاکی باید به گونه ای شسته شود که با روز اول خود هیچ تغییری نکند و مانند روز اول دیده شود به همین دلیل بهترین روش را برای شستشو انتخاب کنید.

چرا روش شستشوی فرش های لاکی اهمیت دارد؟

فرش های لاکی یکی از فرش های زیبا و براق می باشد و بیشتر افراد برای پوشش منزل و دکوراسیون منزل خود فرش های لاکی را انتخاب می کنند. شستشوی فرش های لاکی از اهمیت بالایی برخوردار است به دلیل این که:

۱- شستشوی فرش های لاکی باید به گونه ای انجام شود که فرش کمترین آسیب را ببیند و پس از شستشو مانند روز اول خود دیده شوند. فرش های لاکی براقیت خاصی دارند و باید به گونه ای مورد شستشو قرار بگیرند تا براقیت آن ها دچار ذره ای تغییر نشود.

۲- فرش های لاکی مقاومت نسبتا خوبی دارند و برای شستشو آن ها باید از افراد ماهر کمک بگیرید تا مقاومت فرش های لاکی پس از شستشو کاهش پیدا نکند و پس از شستشو مانند روز اول مقاومت خود را در برابر همه چیز داشته باشد. به همین دلیل برای شست و شوی فرش های لاکی بهترین گزینه را انتخاب کنید تا فرش ها هیچ آسیبی نبیند.

۳- فرش های لاکی از الیاف های خاصی بافته می شوند و رنگ رزی الیاف فرش های لاکی با رنگ های مخصوص انجام می شود به همین دلیل برای شست و شوی فرش های لاکی باید از شوینده های مخصوص و مناسبی استفاده شود تا فرش لاکی پس از شستشو دچار تغییر رنگ، رنگ دادگی و رنگ پریدگی نشود و ذره ای تغییر با روز اول خود نداشته باشد به همین دلیل برای شست و شوی فرش های لاکی از شوینده های مخصوص استفاده کنید.

چرا روش شستشوی فرش های لاکی اهمیت دارد؟

۴- فرش های لاکی نسبت به گرما حساس هستند و برای شستشو باید از آب نسبتاً خنک استفاده شود به همین دلیل اگر تصمیم گرفتید فرش لاکی خود را در منزل مورد شستشو قرار دهید بهتر است که از آب سرد استفاده کنید. در قالیشویی ها برای شستشو فرش های لاکی از آب سرد استفاده می کنند و کیفیت فرش دچار ذره ای تغییر نمی شود.

۵- فرش های لاکی باید به بهترین شکل ممکن شسته شوند تا پس از شستشو دچار تغییر خواب نشوند. حفظ جهت خواب فرش های لاکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و فرش باید به گونه شسته شود که تغییر خواب فرش هیچ مشکلی ایجاد نشود.

از کجا باید فهمید فرش لاکی رنگ پس می دهد؟

فرش های لاکی یکی از فرش هایی می باشد که طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی این گونه فرش ها را انتخاب می کنند. برای شستشو و نگهداری فرش های لاکی باید از رنگ پس دادن یا ندادن آن ها مطمئن شویم و روش های مختلفی برای فهمیدن رنگ پس دادن فرش لاکی وجود دارد به عنوان مثال چند نمونه را بیان می کنیم.

۱- یکی از روش هایی که می توانید در منزل از رنگ پس دادن یا ندادن فرشتان مطمئن شوید این است که روش زیر را امتحان کنید.

ابتدا باید یک حوله ی سفید و تمیز تهیه کنید سپس با استفاده از آب پاش بر روی فرش خود آب اسپری کنید تا سطح فرش لاکی خیس و نم دار شود. سپس حوله یا دستمال تمیز و سفید را بر روی قشنگ اسپری شده پهن کنید و یک جسم نسبتا سنگین را بر روی پارچه قرار دهید. پس از این که جسم سنگین را بر روی پارچه قرار دادید حدود پنج الی هشت دقیقه صبر کنید و سپس جسم را از روی پارچه بردارید.
اگر پارچه ی سفید به خود رنگ گرفته بود به این معنی است که فرش لاکی شما رنگ پس می دهد و شستشو آن را نمی توانید به راحتی انجام دهید و اگر پارچه مانند روز اول خود تمیز و سفید باقی ماند به این معنی است که فرش لاکی هیچ گونه رنگی پس نمی دهد.

از کجا باید فهمید فرش لاکی رنگ پس می دهد؟

۲- یکی دیگر از روش هایی که می توانید از رنگ پس دادن فرش خود مطمئن شوید این دست که از قالیشویی ها کمک بگیرید. متخصصین قالیشویی مادر تست گیری فرش های لاکی را با استفاده از دستگاه های مخصوص و پیشرفته انجام می دهند و در کمترین زمان متوجه ی رنگ پس دادن یا ندادن فرش می شوند.

مراحل شستشوی فرش لاکی در منزل

یکی از روش هایی که می توانید فرش های لاکی را مورد شستشو قرار دهید، شستشو در منزل است. برای شستشو فرش های لاکی در منزل بهتر است که به صورت اصولی و حرفه ای عمل کنید تا فرش لاکی هیچ آسیبی نبیند و پس از شستشو مانند روز اول دیده شود ک کیفیت و کارآیی فرش کاسته نشود. برای شستشو فرش لاکی در منزل می توانید به صورت زیر عمل کنید.

۱- برای شستشو فرش لاکی در منزل، قبل از هر چیزی باید فرش خود را به طور کامل جارو برقی بکشید تا غبار گیری شود. برای غبار گیری فرش با استفاده از جارو برقی باید درجه ی مکش جارو را به گونه ای قرار دهید که فرش را به طور کامل بدون هیچ گونه آسیبی جارو کند تا فرش عاری از هر گونه گرد و خاک شود تا برای شستشو آماده شود.

۲- پس از این که سطح فرش را به طور کامل جارو کشیدید باید شوینده مورد نظر خود را تست کنید تا اگر فرشتان با شوینده سازگار نبود شوینده ی دیگری تهیه کنید. برای تست شوینده باید گوشه ای از فرش را با شوینده مورد شستشو قرار دهید و چند دقیقه صبر کنید و اگر فرش نسبت به شوینده واکنشی نشان نداد می توانید برای شستشو فرش از شوینده استفاده کنید.

مراحل شستشوی فرش لاکی در منزل

۳- پس از تست گیری فرش، فرشتان را باید به فضای باز منتقل کنید و سطح زمین را ابتدا باید به طور کامل تمیز کنید تا تمامی آلودگی‌ ها و زباله ها، گرد و خاک ها و… از سطح فرش برداشته شود تا زمانی که زمین و فرش خیس می شوند سبب ایجاد آلودگی های بیشتر نشود.

۴- پس از این که سطح زمین مورد شستشو قرار  گرفت، فرش را پهن کنید و فرش را به طور کامل با آب سرد خیس کنید تا برای شستشو آماده شود‌ پس از این که فرش کاملا خیس شد، مقداری شوینده را با آب مخلوط کنید تا رقیق شود سپس فرشتان را با استفاده از شوینده با فرچه های نرم و لطیف به طور کامل بشورید.

۵- پس از این که فرش لاکی را با شوینده شستید، فرش را با آب سرد به طور کامل آبگیری کنید تا آب های اضافی و آلوده کاملا از  عمق فرش خارج شود. سپس فرش را پس از آبکشی بر روی نرده ها پهن کنید تا کاملا خشک شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما