پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش روشن

فرش ها انواع مختلفی دارند و هنگامی که اقدام به خریداری فرش می کنید با انواع فرش ها رو به رو می شوید‌. جنس و نوع فرش ها در درجه های متفاوتی موجود هستند و در رنگ بندی ها مختلفی بافته می شوند. یکی از رنگ هایی که در انواع فرش ها به کار رفته اند و جزو رنگ اصلی فرش ها هستند، رنگ های روشن می باشد. رنگ های روشن طرفداران زیادی دارد به‌ دلیل‌ این که:

۱- فرش های رنگ روشن با انواع رنگ ها تناسب دارد و نمای شیکی را ایجاد می کند. همچنین رنگ های روشن در طیف های مختلفی در فرش بافی مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل می توان در !هنگام بافت فرش از رنگ های مختلفی استفاده کرد.

۲- رنگ های روشن، فضای منزل یا محیط مورد نظر شما را کاملا دلباز و بزرگ تر نشان می دهد به همین دلیل افراد زیادی هنگام خریداری فرش ها سراغ رنگ های روشن می روند.

شستشوی فرش روشن

۳- شستشوی رنگ های روشن راحت تر است، همچنین اگر لکه ای بر روی آن ایجاد شود به راحتی می توان لکه را از سطح فرش پاک کنیم تا هیچ اثری از آن باقی نماند.

برای نگهداری فرش های رنگ روشن به مدت طولانی بهتر است که برخی نکات را رعایت کنیم تا فرشمان مدت زمان زیادی عمر کند. یکی از روش های نگهداری فرش های روشن، شستشوی به موقع آن ها می باشد. شستشوی فرش های روشن را می توان به روش های مختلفی انجام داد از انواع این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- شستشوی فرش ها در قالیشویی

یکی از روش های شستن فرش های رنگ روشن، شستشو آن ها در قالیشویی می باشد. در قالیشویی های با سابقه و حرفه ای شستشوی فرش های روشن را به صورت کاملا حرفه ای و مکانیزه انجام می دهند و فرش ها پس از شستشو کاملا تمیز و براق می شود و هیچ اثری از  آلودگی ها باقی نمی ماند.
در قالیشویی ها برای شستشو فرش های روشن از دستگاه های مخصوص استفاده می کنند تا سطح فرش را به طور کامل تمیز کند و مورد شستشو قرار دهد همچنین از شوینده های براق کننده برای شستشو استفاده می کنند. شوینده هایی که برای شستشو فرش های رنگ روشن استفاده می شوند کاملا مناسب تار و پود فرش هستند و هیچ آسیبی به نرمی و لطافت فرش وارد نمی کند.

۲- شستشوی فرش های رنگ روشن در منزل

یکی از روش هایی که می توانید فرش های رنگ روشن خود را مورد شستشو قرار دهید، شستشوی آن ها در منزل می باشد. اگر امکانات و شرایط شستن فرش های خود را در منزل داشته باشید می توانید در کمترین زمان و به بهترین شیوه فرشتان را مورد شستشو قرار دهید. برای شستشو فرش های رنگ روشن خود در منزل بهتر است که از هر شوینده ای استفاده نکنید و قبل از شستشو تست کنید تا شوینده سبب واکنش نشان دادن فرش نشود همچنین در شستشو فرش ها از آب کاملا سرد استفاده کنید تا پس از شستشو فرش کاملا براق دیده شوند.

نکات مهم در شستشوی فرش رنگ کرم

برای این که فرش های کرم رنگ خود را به بهترین شیوه و به صورت حرفه ای مورد شستشو قرار دهید بهتر است که برخی نکات را حتما رعایت کنید تا فرشتان در حین شستشو دچار مشکلاتی نشوند. نکاتی که می توانید در شستشو فرش های کرم رعایت کنید شامل موارد زیر می باشد.

۱- برای شستشو فرش های کرم رنگ، سعی کنید فرش را با آب تقریبا سرد مورد شستشو قرار دهید به دلیل این که آب گرم سبب پخش شدن لکه ها می شود و اگر فرش را با شوینده ی مناسب مورد شستشو قرار ندهید ممکن است لکه پس از شستشو بر روی فرش باقی بماند.

۲- برای انتخاب مواد شوینده فرش های کرم بهتر است که شوینده ای را انتخاب کنید که علاوه بر لکه بر بودن سطح فرش را نیز براق کند تا سطح فرشتان پس از خشک شدن براق دیده شود‌

۳- اگر دوست دارید فرشتان پس از شستشو نرم و لطیف باشد می توانید پس از آبکشی فرش، یک باره دیگر فرشتان را با شوینده های نرم کننده مورد شستشو قرار دهید تا کاملا نرم و لطیف شود. شوینده های نرم کننده هیچ آسیبی به ایستادگی تار و پود و رنگ فرش وارد نمی کند بلکه سبب حفظ کیفیت اولیه فرش می شود.

۴- اگر فرشتان را می خواهید در منزل مورد شستشو قرار دهید قبل از شستشو ابتدا فرشتان را کاملا جارو برقی بکشید تا زباله ها و آلودگی هایی که بر روی سطح فرش تجمع کرده اند از فرش برداشته شود تا بتوان فرش را به راحتی مورد شستشو قرار داد.

نکات مهم در شستشوی فرش رنگ کرم

۵- پس از شستشو فرشتان در منزل از قرار دادن طولانی مدت فرشتان در برابر نور خورشید خودداری کنید به دلیل این که نور خورشید سبب ساییدگی یا زبر شدن سطح فرشتان می شود به همین دلیل محل قرار گیری فرشتان را به گونه ای قرار دهید که بیش از حد مقابل نور خورشید قرار نداشته باشد.

۶- هنگام شستشو فرش های رنگ روشن سعی کنید فشار زیادی به فرش وارد نکنید و هنگام پارو کشیدن فرشتان فشار یکسان و ملایمی را به پارو منتقل کنید تا فرشتان پس از خشک شدن دچار فرو رفتگی یا کیسی نشود.

رعایت کردن نکات هنگام شستشو فرش ها علاوه بر حفظ زیبایی و کیفیت فرش ها سبب حفظ طول عمر فرش نیز می شود و فرشتان به مدت زیادی عمر می کند به همین دلیل سعی کنید برای شستشو فرش های رنگ روشن به صورت تخصصی و حرفه ای کمک بگیرید.
افرادی که در زمینه شستشو فرش ها تجربه های بالایی داشته باشند می توانند شما را به صورت گسترده ای راهنمایی کنند تا شستشوی فرش های رنگ روشن خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. افرادی که در این زمینه تجربه بالایی دارند اطلاعات و تخصص های لازم را دارند و می توانند شما را به طور کامل راهنمایی کنند تا از چه شوینده هایی استفاده کنید یا با چه آبی فرشتان را آبگیری کنید.
فرش های کرم رنگ نمای زیبا و خاصی دارند و اغلب اوقات انتخاب افراد برای خرید فرش، فرش های کرم رنگ می باشد به همین دلیل هنگامی که تصمیم به شستشو فرش های خود گرفته اید روش درستی را انتخاب کنید و نکات مهم را رعایت کنید تا احساس پشیمانی نکنید‌.

تمیز کردن لکه‌ های فرش روشن

یکی از مشکلاتی که برای اکثر فرش ها رخ می دهد لک گرفتن آن ها می باشد. لکه ها به راحتی بر روی انواع فرش ها ایجاد می شود و نمای فرش را از بین می برد و افرادی زمانی که با این مشکل رو به رو می شوند تصمیم می گیرند لکه ها را از بین ببرند. برای از بین بردن لکه های فرش ها می توانید روش های مختلفی را انتخاب کنید تا فرشتان مانند روز اول تمیز و براق شود.

۱- استفاده از شامپو فرش

یکی از راهکار هایی که می توانید لکه های فرش روشن را به آسانی از بین ببرید استفاده از شامپو فرش می باشد. شامپو فرش را طبق دستور العمل پشت جعبه، درست کنید و اقدام به تمیز کردن فرش خود کنید.

۲- استفاده از محلول های خانگی

یکی از روش هایی که می توانید انواع لکه ها را از فرش های روشن خود پاک کنید استفاده از محلول های خانگی می باشد‌. محلول های خانگی مختلفی را برای پاک کردن لکه ها می توانید درست کنید به عنوان مثال یکی از محلول ها، محلول سرکه سفید و آب می باشد که می تواند انواع لکه های چربی، مواد غذایی و‌‌‌‌‌… را پاک کند.
یکی دیگر از محلول ها، محلول آب سرد و مایع ظرفشویی می باشد. مایع ظرفشویی به دلیل آنزیم هایی که دارد می توان به راحتی انواع لکه هایی که بر روی فرش وجود دارد را از بین ببرد.

تمیز کردن لکه‌ های فرش روشن

۳- یکی از راهکار هایی که می توانید لکه های فرش روشن خود را از بین ببرید استفاده از تاید ماشینی می باشد‌. تاید ماشینی یکی از شوینده های آنزیم دار و قوی می باشد که می تواند به راحتی انواع لکه ها را از سطح فرش های روشن پاک کند. مقداری تاید ماشینی را با آب ترکیب کنید تا کف کند سپس با استفاده از اسفنج یا دستمال تمیز محل لکه را کاملا تمیز کنید تا هیچ اثری از لکه باقی نماند.
توجه داشته باشید پس از این که لکه را از سطح فرشتان پاک کردید، محل لکه را حتما خشک کنید تا پس از خشک شدن دچار ایجاد بوی بد نشود.

تماس با ما