پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش با کلر

فرش ها یکی از لوازم هایی می باشد که در اکثر منازل به چشم می خورد به دلیل این که خانواده های ایرانی طبق رسم و عادت های قدیمی خود برای پوشش منزل خود از فرش ها استفاده می کنند.
فرش ها انواع مختلفی دارند و برخی از آن ها که از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار هستند فرش های ابریشمی و دستبافت می باشد و بهتر است که در شستشو آن ها دقت بالایی به خرج دهیم.
شستشوی فرش ها را بهتر است با توجه به شرایط فرش خود انجام دهیم تا فرش پس از شستشو زیبایی و کیفیت اولیه خود را داشته باشد‌.
یکی از روش هایی که می توانید فرشتان را مورد شستشو قرار دهید، استفاده از کلر می باشد.
یکی از موادی که در برخی از کارخانه ها مثل قالیشویی غرب تهران برای شستشو فرش ها، موکت ها و شستشوی تشک ها و.‌‌.. استفاده می شود کلر ها می باشد.
کلر یکی از موادی است که بر روی لکه ها و سفید شدن فرش ها مقداری تاثیر دارد به همین دلیل در قالیشویی ها برای فرش هایی که به مدت طولانی مورد شستشو قرار نگرفته اند از کلر استفاده می شود. شستشوی فرش با کلر آسیبی به فرش وارد نمی کند ولی رعایت کردن برخی نکات اجباری می باشد تا از کیفیت و زیبایی فرش کاسته نشود.

۱- برای شستشو فرش با کلر نباید زیاده روی کنید و فقط باید از مقدار خیلی کمی از کلر استفاده کنید تا فرش هیچ آسیبی نبیند. استفاده ی زیاد از کلر به راحتی به عمق و سطح فرشتان آسیب وارد می کند و فرش زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد.

شستشوی فرش با کلر

۲- برای شستشو فرش با کلر بهتر است که فقط نقاطی که دارای لکه های بسیار پر رنگ و قدیمی هستند استفاده شود تا به فرش هیچ آسیبی وارد نشود. کلر می تواند لکه های قدیمی که در بافت و عمق فرش قرار گرفته اند را از بین برد تا فرش مانند روز اول تمیز و براق شود.

۳- در هنگام شستشو فرش با کلر از قرار دادن کلر به مدت طولانی خودداری کنید به دلیل این که سبب خوردگی یا پوسیدگی فرش ها می شوید و کلر بر روی فرش نهایتا سه الی چهار دقیقه باقی بماند به دلیل این که کلر به سرعت تاثیر خود را بر روی فرش می گذارد و قرار گرفتن آن به مدت طولانی سبب رنگ پریدگی فرش می شود.

۴- برای شستشو فرش با کلر از ریختن کلر به طور مستقیم بر روی فرش خودداری کنید به دلیل این که سبب واکنش نشان دادن فرش می شوید. بهتر است که برای شستن فرش با کلر مقداری از کلر را با آب ترکیب کنیم و سپس با استفاده از محلول محل مورد نظر را مورد شستشو قرار دهیم.

تاثیر کلر در شستشوی فرش

شستشوی فرش با کلر تاثیرات متفاوتی بر روی فرش می گذارد. قبل از هر چیزی باید بدانید که نباید فرش های دستبافت و ابریشمی را با کلر مورد شستشو قرار دهید به دلیل این که ممکن است سطح فرش اسیب ببیند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهد و اگر بر روی شستشو فرش های دستبافت و ابریشمی خود با کلر مصمم هستید بهتر است که به قالیشویی ها مراجعه کنید تا در قالیشویی فرشتان را با استفاده از کلر به بهترین شکل ممکن مورد شستشو قرار دهند‌.

کلر تاثیرات متفاوتی بر روی فرش ها می گذارد و مقدار تاثیر آن در هر فرش با فرش دیگر متفاوت است. به عنوان مثال از تاثیرات کلر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

۱- یکی از تاثیرات شستشو فرش با کلر، براق شدن فرش می باشد. اگر در قالیشویی فرش با کلر به صورت حرفه ای و اصولی عمل کنید می توانید سبب براق شدن فرشتان شوید تا پس از شستشو فرشتان کاملا براق و یک دست دیده شود همچنین اگر در استفاده از کلر زیاده روی کنید ممکن است سبب تیرگی و کدر شدگی فرش خود نیز شوید‌.

۲- یکی دیگر از تاثیرات کلر، بر روی لکه ها می باشد. برخی از لکه به دلیل وجود رنگ، چربی و… پاک شدنشان غیر ممکن و سخت می شود و برای این که فرشتان را مانند روز اول کنید می توانید از کلر استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های سخت با کلر باید دقت و توجه بالایی داشته باشید به طور مثال در این روش باید از کلر فقط برای قسمت های لکه از کلر استفاده کنید تا لکه ها از فرش خارج شوند و هیچ اثری از آن ها باقی نماند.

تاثیر کلر در شستشوی فرش

۳- گاهی اوقات ممکن است فرشتان را در منزل مورد شستشو قرار داده باشید و پس از شستشو متوجه زرد شدن یا خاکستری شدن ریشه های فرش خود شوید. زرد شدن ریشه ها نمای بسیار بدی را ایجاد می کند و به دنبال از بین بردن آن هستید. برای از بین بردن زردی ریشه های فرش می توانید در آخرین مرحله از شستشو از کلر استفاده کنید و فقط قسمت ریشه فرش را با کلر مورد شستشو قرار دهید. کلر از زرد و خاکستری شدن ریشه ها جلوگیری می کند و اگر ریشه ها از قبل دچار تغییر رنگ شده باشند سبب سفید و براق شدن ان ها می شود.

۴- برخی افراد فرش های خود را بر روی سطح های آهکی و گچی پهن می کنند و پشت فرش ها در گذر زمان کاملا گچی یا آهکی می شوند و نمی توان پشت فرش را با شوینده های معمولی تمیز کرد. در این مواقع برای تمیز شدن بهتر و راحت فرش ها از کلر استفاده می شود و پشت فرش را با کلر مورد شستشو قرار می دهند.
برای شستشو پشت فرش با کلر باید از مقدار خاصی استفاده شود تا پشت فرش کاملا تمیز شود.
برای شستشو فرش با کلر باید حتما از آب کاملا سرد استفاده شود و از استفاده کردن آب گرم با شستشو فرش با کلر ها به شدت خودداری کنید به دلیل این که فرش آسیب بسیار بزرگ و جدی می بیند و زیبایی و جلوه خود را از دست می دهد. همچنین سعی کنید تا حد امکان از شستشو فرش های خود با کلر خودداری کنید و در مواقع ضروری از کلر برای شستشو استفاده کنید.

چه فرش هایی در کارخانه قالیشویی با کلر شستشو داده می شود؟

همه افراد  زمانی که تصمیم به شستشو فرش های خود می گیرند به قالیشویی ها مراجعه می کنند یا به صورت تلفنی با مجموعه هماهنگ می شود به دلیل این که در قالیشویی ها برای شستشو فرش ها از بهترین دستگاه ها و مواد شوینده استفاده می کنند و تمامی افرادی که در مجموعه مشغول به کار هستند طبق روش های متد و روز آموزش دیده اند و فرش ها را به روش های جهانی مورد شستشو قرار می دهند.
یکی از مواردی که به تازگی در قالیشویی تهرانپارس و قالیشویی مشیریه  اضافه شده است شستشو فرش با کلر می باشد.
در قالیشویی ها شستشوی فرش ها را با کلر بر عهده می گیرند و فرش را مانند روز اول به شما تحویل می دهند. در کارخانه های قالیشویی فرش های خاصی با کلر مورد شستشو قرار داده می شوند به عنوان مثال:

۱- یکی از فرش هایی که در قالیشویی ها برای شستشو آن ها از کلر استفاده می شود فرش های ماشینی می باشد. فرش های ماشینی مقاومت و استقامت بسیار بالایی دارند و زمانی که با کلر مورد شستشو قرار می گیرند کاملا تمیز و براق می شوند و پس ار شستشو هیچ اثری از آلودگی ها و تیرگی های قدیم نیست.

چه فرش هایی در کارخانه قالیشویی با کلر شستشو داده می شود؟

۲- یکی دیگر از فرش هایی که با کلر مورد شستشو قرار گرفته می شود فرش های حصیری و چمنی می باشد. فرش های حصیری و چمنی یکی از فرش هایی هستند که مقاومت بالایی دارد و مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرد. فرش های چمنی به دلیل محل قرار گیری خود بیشتر در مجاورت هوای آزاد و گرو و خاک ها قرار دارند و شستشو آن ها با کلر سبب ضد عفونی شدن ان ها نیز می شود به همین دلیل توصیه می شود هر چند وقت یک بار فرش های چمنی محیط باز خود را با کلر مورد شستشو قرار دهید. برای شستشو فرش های حصیری با کلر نیز بهتر است نکات مورد نیاز را رعایت کنید تا پس از شستشو فرشتان تمیز و براق باقی بماند.

۳- یکی دیگر از مواردی که می توانید با کلر مورد شستشو قرار دهید، رو انداز ها یا روفرشی ها می باشد می توانید رو انداز ها و روفرشی های خود را به قالیشویی ها برای شستشو با کلر تحویل دهید.

تماس با ما