پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

شستشوی فرش اتاق کودک

فرش ها از اجزای اصلی وسایل دکوراسیون هر خانه ای به شمار می‌روند. به طوریکه در سالن های پذیرایی، آشپزخانه، اتاق های خواب و کودک از فرش های مخصوص این مکان‌ها استفاده می‌شود.
نوع، طرح و رنگ فرش با توجه به مکانی که در آن حضور دارد، متغیر است. برای مثال اکثرا در سالن های پذیرایی با توجه به نوع دکور از فرش های طرح دار و سنتی استفاده می شود، در آشپزخانه ها از فرش هایی با طرح گلیم و رنگ های تیره استفاده می گردد و در اتاق های خواب و کودک از فرش های فانتزی و با رنگ های روشن، شاد‌ یا آرامشبخش مانند آبی، نارنجی، زرد، خردلی، صورتی و …استفاده می‌شود.
فرش های موجود در اتاق های خواب کودک و نوجوان معمولا ساده یا دارای طرح های عروسکی و بچگانه می‌باشند.
اینگونه فرش ها به دلیل استفاده مستمر و بالا معمولا سریعتر از سایر فرش ها دچار آلودگی و لک می شوند و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند.

شستشوی فرش اتاق کودک
فرش های اتاق کودک معمولا به دلایل مختلفی از جمله ریختن آبمیوه های رنگی، ریختن غذای کودک، ریختن لاک یا چسبیدن خمیر های بازی به فرش و غیره دچار لک می‌شوند.
همینطور فرش های اتاق کودک به دلیل روشن تر بودن نسبت به فرش های دیگر، آلودگی ها را بیشتر نشان می دهند. همینطور در بافت اینگونه فرش ها معمولا از پرزهای بلند و بسیار نرم استفاده می‌شود و در انتخاب الیاف فرش های اتاق کودک از الیاف غیر حساسیت زا استفاده می‌شود چرا که کودکان معمولا زمان زیادی را در اتاق خود سپری می‌کنند و گاهی نیز روی این فرش ها می‌خوابند.
به سبب وجود اینگونه الیاف در بافت فرش این فرش ها بسیار سریع دچار آلودگی می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند.
شستشوی فرش اتاق کودک نیز مانند سایر فرش ها نیاز به زمان و دقت بالا دارد و همچنین در شستشوی این فرش ها باید از مواد شوینده مخصوص و غیر حساسیت زا استفاده کرد تا کودک به هیچ عنوان دچار هیچگونه حساسیتی نشود. همانطور که میدانید پوست کودکان لطیف و بسیار نرم است و در صورت شستشوی فرش با مواد شوینده نامناسب، این فرش ها دچار زبری و خشکی می‌شوند و ممکن است پوستشان را دچار آسیب و قرمزی کند. در نتیجه می‌توانیم بگوییم انتخاب ماده شوینده مناسب با الیاف فرش بسیار مهم است.

فرش اتاق کودک باید با چه موادی شسته شود؟

همانطور که گفته شد پوست کودکان بسیار حساس است و از آنجا که کودکان بیشتر وقت خود را روی آن می گذرانند، شستشوی فرش امری واجب و حیاتی به حساب می آید.
همچنین آلودگی ها و گرد و غبار موجود روی فرش برای پوست و تنفس کودکان مضر است و به همین دلیل است که باید اینگونه فرش ها را در بازه های زمانی کوتاه شست یا به وسیله شامپو فرش پاک و تمیز کرد.
از طرفی انتخاب ماده شوینده هنگام شستشوی فرش بسیار حائز اهمیت است زیرا در صورت انتخاب ماده شوینده فرش نادرست، آثار جبران ناپذیری به الیاف و بافت فرش و همچنین خود کودک وارد می‌شود.
انتخاب مواد شوینده نادرست، باعث خشک شدن الیاف و بافت فرش می‌شود و رنگ فرش را کدر تر می‌کند. مواد شوینده فرش باید با توجه به نوع فرش و خصوصیات آن انتخاب شوند تا به فرش آسیبی وارد نکنند. همچنین این مواد باید ضد حساسیت و ضد آلرژی نیز باشند که برای کودک مشکلی ایجاد نشود.

فرش اتاق کودک باید با چه موادی شسته شود؟
شستشوی درست و اصولی این فرش ها نیز فقط از عهده افراد باتجربه بر می آید و نیازمند صرف دقت و وقت می باشد. همانطور که گفته شد برای شستشوی فرش های اتاق کودک باید از مواد شوینده باکیفیت و ضدآلرژی استفاده کرد.
به یاد داشته باشید که برای شستشوی فرش از وسایل شوینده زبر و قوی استفاده نکنید، فرچه های زبر، اسکاج های زبر و قوی از این دست وسایل می‌باشند که میتوانند به الیاف فرش آسیب برسانند.  پس از شستشوی فرش حتما آن را به طور کامل خشک کنید، باقی ماندن رطوبت و مواد شوینده در فرش موجب ایجاد کپک، قارچ و بوی نامطبوع خواهد شد.
فرش های اتاق کودک باید از ویژگی هایی منحصر به فرد و خاصی برخوردار باشند که بتوان تمامی موارد گفته شده را روی آن اجرا کرد.

ویژگی های فرش اتاق کودک

همانطور که می دانید فرش های اتاق کودک با سایر فرش ها در اتاق ها و سالن‌های دیگر خانه تفاوت دارد. فرش های اتاق کودک شامل ویژگی هایی می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- فرش های اتاق کودک باید نرم و لطیف باشند.

در انتخاب فرش های اتاق کودک دقت کنید. همانطور که می دانید پوست کودکان بسیار نرم و لطیف است و از حساسیت بالایی در مقابل سایش برخوردار است، به همین دلیل فرش های انتخابی برای اتاق کودکان باید دارای الیاف نرم و لطیف باشند و در نتیجه موجب خراش پوست لطیف کودک نشوند.

۲- برای فرش های اتاق کودک از فرش های پرز کوتاه استفاده کنید.

در انتخاب فرش های اتاق کودکتان حتما از فرش های پرز کوتاه استفاده کنید. فرش های پرز کوتاه معمولا کمتر از فرش های پرزبلند ذرات گرد و غبار و آلودگی را جذب می‌کنند.
فرش های پرزبلند لک ها و آلودگی ها و همینطور گرد و غبار زیادی را در خود جمع می‌کند. تجمع گرد و غبار در فرش های پرز بلند موجب بروز مشکلات متعددی نظیر آلرژی و حساسیت زیادی برای کودک خواهد شد. شستشوی فرش هایی با پرز کوتاه نیز بسیار راحت تر از فرش های پرزبلند است. این فرش ها همچنین سریعتر از فرش های پرزبلند خشک می‌شوند و رطوبت را در خود نگه نمی دارند.

۳- از فرش های ضدآلرژی و ضد حساسیت استفاده کنید.

توجه داشته باشید که باید از فرش های ضد آلرژی و ضدحساسیت برای اتاق کودک خود استفاده کنید. فرش هایی که پرز می دهند به هیچ وجه برای فرش اتاق کودک مناسب نخواهند بود. از آنجا که کودکان بیشتر وقت خود را روی این فرش ها می گذرانند، این پرز ها به تدریج به دستگاه تنفسی کودک وارد شده و کودک را اذیت می‌کند.

ویژگی های فرش اتاق کودک

۴- از فرش های قابل شستشو برای اتاق کودک خود استفاده کنید.

معمولا فرش های اتاق کودکان در بازه های زمانی کوتاه تری نسبت به سایر فرش ها آلوده و دچار لک می‌شوند. فرش اتاق کودک به دلیل هایی همچون ریختن غذا، نوشیدنی، خمیربازی، آبرنگ، گواش، رنگ، لاک، ماژیک غیره لک می‌شود. نکته مهم پس از لک های سخت شستشو و پاک کردن هرچه سریعتر لک می باشد. از این رو فرش های قابل شستشو گزینه مناسبی برای انتخاب فرش اتاق کودک می‌باشند.

۵- برای اتاق کودک از فرش های رنگی و طرح دار استفاده کنید.

انتخاب فرش هایی با رنگ های شاد و فانتزی در اتاق کودک بسیار کارآمد است. اینگونه فرش ها معمولا لک های پررنگ و رنگی را کمتر نشان می دهند و این ویژگی در فرش های اتاق کودک به شما کمک می کند که دیرتر از موعود فرش اتاق کودک را عوض کنید.

۶- از فرش هایی با ضخامت بالا برای اتاق کودک استفاده کنید.

فرش هایی که از ضخامت بالایی برخوردار هستند، نوعی عایق حرارتی و صدا به شمار می روند. این فرش ها به نوعی محل نشستن و خوابیدن کودک شما را گرم نگه می دارند در حالی که فرش های نازک این ویژگی ها را ندارند و احتمال لیز خوردن کودک نیز در آنها بالا است.

مزایای شستشو فرش اتاق کودک توسط قالیشویی ها

همانطور که گفته شد فرش اتاق کودک باید تمیز و بدون هر ذره گرد و غباری باشد. ذرات گرد و غبار کودک شما را اذیت می‌کنند و ممکن است حساسیت زا نیز باشند. آلودگی، ذرات گرد و غبار و پرز موجود روی فرش برای سلامتی کودک شما بسیار خطرناک هستند.
برای تمیز کردن فرش و پاک کردن آن از هرگونه گرد و غبار باید فرش را به طور متوسط هر دو ماه یکبار شست. شستشوی فرش اتاق های کودک بسیار حائز اهمیت است، چرا که اینگونه فرش را باید با روش های اصولی شست و همینطور مواد شوینده انتخابی در شستشوی فرش باید توسط افراد با تجربه انتخاب شوند. این مواد باید غیر آلرژی زا، غیر حساسیت زا و مناسب بافت و الیاف فرش باشند و آن ها را خشک و پرز دار نکنند.

مزایای شستشو فرش اتاق کودک توسط قالیشویی ها
شستشوی فرش های اتاق کودک نیازمند دقت و زمان مناسب و همینطور شستشوی اصولی است، از این رو بسیاری از مردم شستشوی فرش های خود را به قالیشویی های معتبر می‌سپارند.
اگر شما نیز قصد سپردن فرش اتاق کودکتان را به قالیشویی دارید، حتما از معتبر بودن خدمات قالیشویی اطمینان حاصل فرمایید.
انتخاب قالیشویی معتبر و شستشوی درست و اصولی فرش های اتاق کودک موجب گرفتن نتایج رضایت بخش
خواهد شد و کودک شما را از هر نوع آسیب از سوی فرش های اتاقش دور نگه خواهد داشت.

تماس با ما