پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

یکی از روش های شستشو فرش ها، شستشوی فرش ها در منزل می باشد و برخی افراد شستشو را با شوینده های خانگی انجام می دهند.

شوینده های خانگی مختلفی برای شستشو فرش ها در خانه وجود دارد به عنوان مثال:

۱- یکی از مواد شوینده ای که می توان برای شستشو فرش ها در منزل ساخت، ترکیب الکل سفید، سرکه سفید و آب می باشد. با استفاده از این شوینده می توان به راحتی فرش ها را مورد شستشو قرار داد. برای این منظور به یک پیمانه اب، یک دوم پیمانه سرکه سفید و یک سوم پیمانه الکل سفید احتیاج است‌. برای این که پس از شستشو فرش با این شوینده ها، سطح فرش همچنان نرم و لطیف شود می توانید از چند قطره روغن های خوراکی مانند روغن زیتون، کنجد یا روغن نارگیل استفاده کنید.

۲- یکی دیگر از شوینده هایی که می توانید در منزل برای شستشو فرش هایتان استفاده کنید ترکیب پودر صابون، جوش شیرین و آب می باشد. سه قاشق غذا خوری پودر صابون، یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با یک لیوان آب مخلوط کنید و چند ساعت ترکیب را در یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و هنگام شستشو فرش می توانید از این محلول استفاده کنید.

بهترین مواد شوینده برای شستن فرش در خانه

۳- برای شستشو فرش های خود در منزل می توانید از ترکیب شامپو فرش و پودر های شستشو استفاده کنید. دو قاشق غذا خوری شامپو فرش مناسب جنس فرش خود را با دو قاشق غذا خوری پودر شستشو را با آب ترکیب کنید و برای شسشتو فرش ها از آن استفاده کنید.

برای شستشو فرش های خود در منزل با استفاده از شوینده های خانگی از اسفنج یا تور استفاده کنید تا در حین شستشو فرش ها آسیبی نبیند.
اسفنج ها مناسب ترین ابزار برای شستشو فرش ها در منزل می باشد به دلیل این که با سطح نرمی که دارند فرش را به آرامی مورد شستشو قرار می دهند و هیچ فشار و آسیبی را به فرش وارد نمی کند.

ساخت مواد شوینده برای شستشوی فرش در خانه

برخی افراد در زمینه شستشو فرش ها و شوینده های اطلاعات بسیار زیادی دارند و می توانند انواع شوینده ها را برای شستشو تهیه کنند. برای ساخت مواد شوینده برای شستشو فرش ها در خانه باید به برخی نکات حتما توجه شود از جمله این نکات می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- قبل از ساخت شوینده حتما به جنس و نوع فرش خود توجه کامل را داشته باشید. برای فرش های دستبافت و ارزشمند نمی توان از هر شوینده ای استفاده کرد و بهتر است که از شوینده های بازاری استفاده کنید تا از ارزش و زیبایی فرشتان کاسته نشود.

۲- هنگام ساخت مواد شوینده به ابعاد و متراژ فرش خود توجه کنید و نسبت به متراژ فرش خود مواد شوینده بسازید تا در حین شستشو شوینده تمام نشود.

ساخت مواد شوینده برای شستشوی فرش در خانه

۳- برای ساخت مواد شوینده از مواد های مرغوب و با کیفیت استفاده کنید تا به فرشتان آسیبی وارد نشود و فرش پس از شستشو کاملا تمیز و براق شود. استفاده از مواد های کهنه یا بی کیفیت علاوه بر این که فرش را به طور کامل تمیز نمی کند بلکه به فرشتان آسیب های عمیقی وارد می کند.

۴- اگر تصمیم گرفته اید که برای شستشو فرش های خود اقدام به ساخت شوینده کنید و اطلاعات کافی و تخصصی لازم را ندارید بهتر است که از افرادی که در این زمینه تخصص لازم را دارند کمک بگیرید تا بهترین شوینده را بسازید. شوینده هایی که به صورت اصولی و حرفه ای ساخته شده اند بهترین شوینده برای شستشو فرش ها می باشند.

۵- برای ساخت شوینده دقیقا طبق دستور العمل عمل کنید و در استفاده از مواد زیاده روی نکنید. به عنوان مثال اگر در دستور العملی گفته شده که از دو قاشق غذا خوری جوش شیرین استفاده کنید، فقط از دو قاشق استفاده کنید و از زیاد کردن مقدار آن خوداری کنید به دلیل این که ممکن است آسیب بزرگی را به فرش خودتان وارد کنید.
ساخت شوینده های خانگی را برای شستشو فرش ها را در زمان مناسب انجام دهید تا حوصله ی کافی به خرج دهید تا شوینده ای که می سازید کاملا خانگی و سالم باشد تا آسیبی به زیبایی فرشتان وارد نکند.

نحوه استفاده از این مواد شوینده در خانه

برای شستشو فرش ها در خانه با استفاده از شوینده های خانگی بهتر است که فرش هایتان را به صورت حرفه ای مورد شستشو قرار دهید تا فرشتان کاملا سالم باقی بماند. نحوه شستشو فرش ها با شوینده های خانگی با توجه به نکات زیر انجام می شود.

۱- برای شستشو فرش با شوینده های خانگی بهتر است که ابتدا فرش های خود را با آب سرد به طور کامل خیس کنید و از خیس کردن فرشتان با آب گرم خودداری کنید. شوینده های خانگی ممکن است زمانی که با آب گرم ترکیب شوند دچار واکنش شوند به همین دلیل برای خیس کردن فرش و آبگیری فرشتان پس از شستشو از آب کاملا سرد استفاده کنید.

۲- زمانی که فرش خود را کاملا خیس کردید از ریختن مواد شوینده به صورت مستقیم خودداری کنید. سعی کنید مواد شوینده را ابتدا با مقداری آب مخلوط کنید و سپس بر روی فرش خود بریزید و شستشو را شروع کنید.

نحوه استفاده از این مواد شوینده در خانه

۳- پس از این که فرشتان را با شوینده های خانگی مورد شستشو قرار دادید می توانید فرش را به آرامی و با فشار مناسب پارو کنید تا آب های اضافی و آلوده و مواد شوینده به طور کامل از فرش خارج شوند. باقی ماندن مواد شوینده در عمق فرش ممکن است باعث ایجاد خوردگی عمق فرش شود به همین دلیل فرشتان را کاملا آبکشی کنید تا کاملا تمیز و خوشبو شود.

۴- قبل از شستشو فرش ها ابتدا از فرش خود تست بگیرید تا از مقاوم بودن فرشتان در برابر مواد شوینده مطمئن شوید‌. ابتدا گوشه ای فرش خود را با مواد شوینده مورد شستشو قرار دهید و اگر فرش واکنشی نشان نداد می توانید اقدام به شستشو فرش خود کنید.
برای شستشو فرش های خود با شوینده های خانگی می توانید در حین ساخت شوینده از اسانس های خوشبو کننده یا معطر استفاده کنید تا فرش هایتان پس از شستشو خوشبو شود و بوی خوبی از خود ایجاد کند. برخی افراد نسبت به بو ها بسیار حساس هستند و تمایل دارند که فرششان پس از شستشو کاملا خوشبو شود.

مزایای استفاده از مواد شوینده خانگی

استفاده از شوینده های خانگی برای شستشو مزایای مختلفی دارد به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- شوینده ای که به صورت خانگی و زیر نظر خودتان ساخته شده است خیالتان بابت ارگانیک بودن و با کیفیت بودن موادی که برای شستشو به کار رفته شده است راحت است و نگرانی بابت کهنه بودن یا فاسد بودن مواد را ندارید.

۲- شوینده های خانگی کاملا ملایم هستند و هیچ آسیبی به عمق فرش شما وارد نمی کند و می توانید انواع فرش های ماشینی، ابریشمی و… خود را به راحتی با شوینده ی خانگی مورد شستشو قرار دهید. شوینده های خانگی را می توان به صورت های مختلفی ساخت و برخی از آن ها قوی و اسیدی هستند و می توان نسبت به جنس فرش خود مقدار اسیدی بودن شوینده را مشخص کرد و این یکی از مزایای شوینده های خانگی می باشد.

۳- شوینده های خانگی را می توان با مواد مختلفی ساخت و می توان برای هر فرش جداگانه اقدام به ساخت شوینده کرد به عنوان مثال می توان برای فرش های دستبافت شوینده های خاص تری تولید کرد تا کاملا مناسب تار و پود فرش دستباف باشد.

مزایای استفاده از مواد شوینده خانگی

۴- شوینده های خانگی را می توان به گونه ای تولید کرد که کاملا لکه بر و سفید کننده باشند تا به راحتی بتوانند لکه هایی را که در سطح فرش وجود دارد را از بین ببرد. شوینده ها باید به گونه ای باشند که بتوانند لکه های سخت و قوی را به راحتی از بین ببرد تا فرش پس از شستشو کاملا تمیز شود.

برای شستشو فرش ها در منزل می توان از شوینده های مختلفی استفاده کرد و شوینده های خانگی یکی از شوینده هایی می باشد که به راحتی می توان اقدام به شستشو فرش ها در منزل کرد.
شوینده های خانگی را می توان با انواع اسانس های مختلف تولید کرد تا پس از شستشو فرش ها کاملا خوشبو و معطر شوند همچنین شوینده ها را می توان با فرمولاسیون های خاصی تولید کرد تا فرش ها با یک بار شستشو کاملا تمیز و براق شوند و احساس رضایت را برای شما پس از شستشو ایجاد کند.

تماس با ما