پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

با چرک مرد شدن فرش چه کنیم؟

فرش ها از جمله لوازمی هستند، که همه جای منازل را در بر می گیرند و به صورت گسترده در هر قسمت از منزل پهن شده اند. که با این تفاسیر گرد و خاکی که در هوا وجود دارد، به آسانی بر روی فرش ها می نشیند و هم چنین علاوه بر این مورد با رفت و آمدهای مکرر بر روی فرش، که از خارج به داخل است به راحتی آلودگی و گرد و خاک به منزل وارد می شود. به طور کلی فرش ها بسیار پر کاربرد هستند و دائم در معرض آلودگی و گرد و خاک می باشند، مگر آن که بر روی آن ها رو فرشی پهن باشد، که این مورد به ندرت پیش می آید؛ اما به هر حال این گرد و خاک ها که با دلایل مختلفی با فرش در تماس هستند، اگر دائمی باشند، به آسانی به عمق فرش نفوذ خداهند کرد. همیشه توصیه بر این است که هفتگی به گردگیری فرش ها و سایر لوازم دیگر پرداخته شود، چرا که گرد و خاک، آلودگی است که این آلودگی نه تنها فرش ها را بلکه سایر لوازم دیگر را هم می تواند دچار آسیب کند. وقتی گردگیری روزانه انجام نمی شود، رفته رفته به میزان آلودگی فرش ها افزوده می شود؛ که این مورد اصلا خوب نیست و فرش را به تبع با مشکل رو به رو می کند و از آن جایی که هزینه های خریداری و تعویض فرش، بسیار زیاد است و حتی برخی از این فرش ها دستباف هستند و لازم است یک سری نکات مهم اما کوچک رعایت شود.

با چرک مرد شدن فرش چه کنیم؟

یکی از این آسیب ها که در اثر بی دقتی و بی حوصلگی ایجاد می شود، که چرک مرد شدن فرش است، که این مشکل در اصطلاح همان تجمع بیش از حد آلودگی و گرد و خاک بر روی فرش است. که ثابت می ماند و به صورت گسترده فرش را گرفته و حتی تا عمق فرش هم نفوذ می کند و این مورد در خصوص تمام فرش ها وجود دارد و تفاوتی ندارد، که فرش از چه جنسی است. نتیجه ی چرک مرد شدن فرش ها، کهنگی و از بین رفتن و یا پوسیدگی فرش ها می باشد، چرا که ذرات گرد و خاک بسیار سبک و کوچک هستند و به آسانی به تار و پود فرش می رسند و لا به لای آن ها قرار می گیرند و در همان جا هم باقی می مانند. برای این که از این مشکل جلوگیری کنید و یا حتی از بین ببرید، می توانید از روش هایی استفاده کنید، که این روش ها کاملا ساده و خانگی هستند و شامل موارد زیر می باشد:

۱- مورد اول استفاده از جارو برقی می باشد، که این‌ روش بسیار ساده است و در تمام منازل این وسیله موجود می باشد. که شما می توانید روزانه به کمک جارو برقی، تمام گرد و خاک هایی که بر روی فرش است را بگیرید، این کار ممکن است گرد و خاک های عمقی فرش را نگیرد، اما هر آن چه که بر روی سطح فرش ها است را به راحتی جمع کرده و هیچ اثری از آن ها باقی نخواهد ماند.

۲- مورد بعدی در خصوص استفاده از دستگاهی است که بسیار کاربردی و پرطرفدار می باشد و کار کردن با آن بسیار آسان است، که هم گرد و خاک را می گیرد و هم فرش را تمیز و ضد عفونی می کند. این دستگاه کاربردی بخارشوی است که روش استفاده از این دستگاه این گونه است که ابتدا فرش را کامل باید جارو کنید، تا عاری از هر گونه اجسام خارجی شود و یا می توانید ذرات کوچکی که بر روی فرش است را بردارید، سپس دستگاه بخارشوی از آب و مواد شوینده و یا هر محلول ضد عفونی و پاک کننده ی دیگر پر کنید که این محلول ها می تواند در خصوص سرکه، نمک، جوش شیرین و… باشد، که این دستگاه می تواند از هر ماده و مواد شوینده ای پر شود. این نکته را در نظر بگیرید که مخزن بخارشو که قرار است، محلول آب و هر محلول پاک کننده ای در آن قرار بگیرد، کاملا تمیز باشد، چرا که در صورت الودگی با محلول مخلوط می شود و در حین استفاده فرش را کثیف تر می کند. پس از انجام این کار ها نوبت به تمیز کردن می رسد، که بر روی تمام قسمت های فرش به خصوص قسمت هایی که لکه دارد و آلوده تر و پر رفت و آمد تر است می کشید و بخاری که حاصل از این دستگاه است می تواند فرش را تمیز و ضد عفونی کند.
نحوه ی حرکت با این دستگاه باید کاملا اهسته و آرام باشد تا فرش در تمیز ترین حالت و بدون آسیب قرار بگیرد. این دستگاه را می توانید در هر زمان استفاده کنید؛ اصلا آسیبی برای فرش ها ایجاد نمی کنند و حتی برعکس می توانند طول عمر فرش را بیفزایند؛ چرا که فرش ها همیشه در حالت تمیز باقی می مانند. بهتر است سالی ۲ الی ۳ بار از این دستگاه استفاده کنید.

چرک مرد شدن فرش

۳- در خصوص مورد بعدی می توانیم به استفاده از شامپو فرش بپردازیم که هرزگاهی برای تمیز کردن بسیار کاربردی می باشند و می تواند تمام گرد و خاک ها را از بین ببرد، که برای کشیدن شامپو فرش بر روی فرش ها ابتدا لازم است حالت کفی داشته باشد، که مقداری آب و شامپو فرش را با هم مخلوط کرده، تا جایی که کف حاصل شود و هم چنین لازم است برای کشیدن آن بر روی فرش از وسیله های نرم استفاده شود، که از جمله ی آن می توان به برس های مخصوص و اسفنج اشاره کرد، تا به ارامی بر روی فرش کشیده شود و فرش دچار آسیب نشود. برای کشید تنها با بالا و پایین کردن وسیله ی مصرفی در این خصوص می توانید فرشتان را در مدت زمان کوتاه تمیز کنید. تمیز کردن فرش ها با شامچو فرش هم بسیار کاربردی است که در هر زمان می توانید مورد استفاده قرار دهید تا فرش به حالت چرک مرده در نیاید.
از این سه مورد ذکر شده که جز روش های خانگی محسوب می شوند، در هر زمان که فرشتان گرد و خاک داشت به کار ببرید، تا کاملا عاری از آلودگی شود؛ چرا که تجمع آلودگی و گرد و غبار می تواند چرک مرد شدن فرش را ایجاد کند.

با چند بار شستشو در قالیشویی مشکل چرک مرد شدن حل می شود؟

چرک مرد شدن فرش از معضلاتی است که فرشتان دچار می شود و در خصوص از بین بردن آن راه حل هایی را ارائه دادیم؛ اما زمانی می رسد که روش های خانگی نمی تواند این الودگی را برطرف کند، که در این شرایط قالیشویی می تواند بهترین گزینه باشد؛ که قالیشویی ها با دارا بودن تجهیزاتی مجهز به رفع چرک مرد شدن فرش می پردازند و مواد شوینده های مخصوصی که در اختیار دارند، به راحتی لکه های فرش را پاک و فرش را کاملا چرک زدایی می کنند و هر گونه لکه و نقطه ی چرکی بر روی فرش ها وجود داشته باشد، را از بین می برند.

با چند بار شستشو در قالیشویی مشکل چرک مرد شدن حل می شود؟

امروزه به دلیل مجهز بودن قالیشویی ها احتیاج به چند بار شست و شو نیست و تنها با یکبار شست و شوی اساسی فرش ها در تمیز ترین حالت قرار می گیرند و در نهایت هم با یک آبگیری کامل و اصولی هر آن چه که کف و آلودگی بر روی فرش باشد، را تمیز می کنند و برای خشک کردن به محل دیگری می برند. در صورت مواجه شدن با فرش چرک مرده بهتر است از خدمات قالیشویی استفاده کنید، تا فرشتان در نهایت با کیفیت عالی به حالت اولیه اش بازگردد. از دیگر روش ها جهت چرک مرد شدن فرش، اعلا شویی فرش است، که تقریبا با این روش هیچ لکه ای باقی نمی ماند‌.

بهترین محلول برای از بین بردن چرک مردگی فرش

یکی از بهترین محلول هایی که می توانید برای رفع چرک مردگی فرش به کار ببرید، استفاده از آبلیمو و سرکه می باشد، که برای تهیه ی محلول لازم است مقداری آب را با آبلیمو و سرکه و مایع مخصوص شست و شوی فرش مخلوط کنید و سعی کنید از آب گرم استفاده کنید، تا نتیجه ی مطلوب حاصل شود و پس از تهیه ی محلول به کمک اسفنج و یا برس های مخصوص فرش از این محلول را بر روی فرش بکشید و همه جای فرش را به کمک آن تمیز کنید. این محلول هم تمام چرک های فرش را از بین می برد و هم هر آن چه که الودگی و لکه بر روی فرش باشد را تمیز می کند. این محلول بسیار کاربردی می باشد و در هر زمان می توانید به راحتی تهیه و با کم ترین هزینه فرشتان را تمیز کنید.

تماس با ما