پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

بهترین روش جمع کردن مو از فرش و موکت

به دلایل مختلفی موی افراد و حیوانات خانگی و… بر روی فرش و موکت تجمع می کنند ولی برای جمع کردن مو ها از سطح فرش روش های مختلفی وجود دارد و باید نسبت به شرایط زندگی و محیطی خود بهترین روش برای جمع کردن مو ها را انتخاب کنید تا علاوه بر برداشته شدن مو ها از سطح فرش، سطح فرش هیچ آسیبی نبیند. روش های جمع کردن مو ها شامل موارد زیر می باشد.

۱- یکی از روش هایی که می توان مو ها را از سطح فرش و موکت برداشت این است که ابتدا یک ظرف بزرگی را از آب پر کنید و مقداری شوینده ی نرم کننده یا خوشبو کننده را داخل آن بریزید سپس یک فرچه ی نرم را به آب اغشته کنید و به صورت دورانی بر روی سطح فرش خود بچرخانید. پس از چند لحظه مشاهده می کنید که تمامی موهایی که بر سطح فرش شما تجمع کرده اند از فرش جدا شده اند.
این روش کاملا آسان و بدون درد سر می باشد و می توانید به راحتی در منزل انجام دهید. این روش هیچ آسیبی را به سطح فرش شما وارد نمی کند اگر در حین چرخش دورانی دست خود فشار بالایی را به فرش خود وارد نکنید.

روش جمع کردن مو از فرش و موکت

۲- یکی دیگر از روش های بدون درد سر و آسانی که می توان موهایی که بر روی موکت و فرش قرار گرفته اند را برداشت این است که اقدام به جارو زدن فرش کنیم. در این روش باید فرش را با درجه ی مکش مناسب جارو کنیم تا مو ها از سطح فرش و موکت برداشته شوند.

۳- با استفاده از شوینده های نرم کننده می توان موهایی که بر روی فرش و موکت ها تجمع کرده اند را برداشت. در این روش ابتدا باید مقداری شوینده را با آب کاملا سرد ترکیب کنید و با کمک آب پاش محلول به دست آمده را بر سطح فرش خود اسپری کنید. پس از چند  لحظه می توان به راحتی با استفاده از دست یا برس های پلاستیکی مو ها را از سطح فرش برداشت‌.

نحوه جمع آوری مو از فرش و موکت

نحوه جمع آوری مو از فرش و موکت متفاوت است ولی قبل از هر چیزی بهتر است که ابتدا به جنس و نوع فرش خود توجه کنید به طور مثال اگر جنس فرشتان دستبافت می باشد بهتر است که برای جمع کردن مو ها از هر روش استفاده نکنید به دلیل این که ممکن است آسیب به فرش خودتان وارد کنید‌.

نحوه جمع آوری مو از انواع فرش و موکت شامل موارد زیر می باشد.

۱- یکی از نحوه های جمع کردن مو ها از موکت و فرش ها استفاده از تی ها می باشد. تی ها دارای سری متفاوتی هستند و با استفاده از برخی سری های آن می توان مو ها را از سطح فرش و موکت ها جدا کرد.  این روش کاملا آسان و راحت است و می توانید خودتان به راحتی در منزل انجام دهید.

۲- اگر در منزل خود برای تهویه هوا از فیلتر استفاده می کنید بهتر است که هر چند وقت یک بار اقدام به تعویض آن کنید به دلیل این که هر چند وقت یک بار کارآیی و قدرت خود را از دست می دهند و مانند روز اول هوای منزل را تعویض نمی کنند. تهویه هوای منزل از تجمع گرد و خاک ها و مو ها بر روی سطح فرش جلوگیری می کند.

نحوه جمع آوری مو از فرش و موکت

۳- اگر بر روی سطح فرش و موکت هایتان بیش از حد مو جمع شده است و نمی توانید با روش های دیگر مو ها را بردارید بهتر است که به قالیشویی ها مراجعه کنید تا اقدام به بخارشویی فرش شما کنند. با استفاده از بخارشویی می توان مو ها را از انواع موکت ها و فرش ها برداشت بدون این که آسیبی به آن ها وارد شود. در قالیشویی ها برای بخارشویی از دستگاه های حرفه ای و پیشرفته استفاده می کنند تا در کمترین زمان عملیات بخار شویی به پایان برسد و کیفیت کار بالا باشد.
نحوه ی برداشته شدن مو ها از فرش و موکت ها متفاوت است و اگر  اطلاعات و تخصص کافی را در این باره نداشته باشید می توانید از افرادی که تجربه ی کافی دارند کمک بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

استفاده از جارو برقی

یکی از روش هایی که می توان مو ها را از فرش و موکت هل جدا کرد استفاده از جاروبرقی می باشد. جاروبرقی ها سری های متفاوتی دارند و برخی از آن ها مناسب برداشتن مو ها می باشند البته با هر سری می توان مو ها را از سطح فرش و موکت برداشت ولی اگر از سری های مخصوص استفاده شود سریع تر و راحت تر مو ها برداشته می شوند.
سطح رویه فرش ها با یک دیگر متفاوت است و نحوه بافت آن ها نیز با یک دیگر فرش می کند به همین دلیل برای برداشتن مو ها از سطح فرش ها باید توجه ی کافی را داشته باشیم. برای برداشتن مو ها با استفاده از جارو برقی بهتر است که به برخی نکات توجه کنیم.

۱- اگر به موقع اقدام به جارو زدن فرش خود کنید مو ها به عمق فرش نفوذ نکرده اند و با یک یا دور جارو زدن می توان مو را از فرش جدا کرد ولی اگر دیر اقدام به جارو زدن فرش کنید ممکن است که مو ها به الیاف یا تار و پود فرش ها گره بخورند و با جارو زدن نمی توان مو را از فرش جدا کرد.

استفاده از جارو برقی

۲- برای جارو زدن فرش درجه ی مکش فرش را در حالت مناسب قرار دهید تا مو ها به راحتی از فرش جدا شوند. درجه ی مکش فرش را بیش از حد بالا نبرید ممکن است سبب آسیب دیدن سطح فرش خود شوید. برخی از جارو برقی ها درجه ی مکش را به صورت پیش فرض قرار می دهند و می توان به راحتی درجه را تنظیم کرد.

۳- اگر هر چند روز یک بار فرش و موکت های خود را جارو برقی بکشید از تجمع مو ها جلوگیری می شود همچنین جارو زدن به براق باقی ماندن فرش هم کمک زیادی می کند و فرشتان مدت زمان بیشتری براق و تمیز دیده می شود.

جمع کردن مو از فرش با نرم کننده لباس

یکی از روش های جمع کردن مو از فرش استفاده از نرم کننده لباس می باشد‌. نرم کننده های لباس انواع مختلفی دارند و در رایحه های متفاوتی در بازار وجود دارند‌. استفاده از نرم کننده لباس برای جمع کردن مو ها علاوه بر این که مو ها زود تر از سطح فرش برداشته می شود بلکه از جمع مو ها بر روی فرش نیز جلوگیری می کند و این یکی از فواید استفاده از نرم کننده لباس برای جمع کرد مو ها می باشد.
نرم کننده های لباس، سطح فرش را کاملا نرم و لطیف می کند و بوی خوبی را پس از پایان کار ایجاد می کنند. نرم کننده های لباس باعث رنگ دادگی یا افزایش پرز های فرش نمی شوند بلکه اگر فرش فرشتان پرز دهی بسیار بالایی دارد از پرز دادن آن نیز جلوگیری می کند.

جمع کردن مو از فرش با نرم کننده لباس
در این روش ابتدا مقداری از شوینده نرم کننده را با آب مخلوط کنید و سپس بر روی سطح فرش خود اسپری کنید و با استفاده از برس های پلاستیکی یا فرچه های نرم شروع به تمیز کردن فرش خود کنید و می بینید که مو ها به راحتی و در سریع ترین زمان از سطح فرش جدا شده اند و هیچ اثری از مو ها بر روی سطح فرش نیست. بهتر است که هر چند وقت یک بار یا هر ماه یک بار اقدام به این کار کنید تا مو ها را زود به زود از سطح فرش خود بردارید.
تجمع مو ها بر روی سطح فرش نمای زیبایی ندارد و علاوه بر این که نمای فرش را می گیرد بلکه سبب تجمع باکتری ها یا ویروس ها نیز می شود به همین دلیل برداشتن مو ها توصیه می شود که مو ها را با کمک شوینده های نرم کننده ی مناسب از سطح فرش خود بردارید.پس از برداشتن مو ها با استفاده از نرم کننده لباس سعی کنید فرشتان را با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز به طور کامل خشک کنید تا سطح فرشتان به طور کامل خشک شود و چند ساعت از راه رفتن و نشستن بر روی فرش خود خودداری کنید تا فرشتان به طور کامل خشک شود. استفاده از فرش نم دار سبب ایجاد لکه ها می شود.

تماس با ما