پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در گاندی

فرش ها یکی از اجزای اصلی در دکوراسیون هر خانه به شمار می‌روند.
فرش ها علاوه بر زیبایی و فضای دلنشینی که در خانه ایجاد می کنند، به عنوان نوعی عایق حرارتی و عایق صوتی نیز عمل می‌کنند. به دلیل وجود مزایای بالای فرش ها امروزه عده کثیری از مردم ایران و جهان از فرش در خانه ها استفاده می‌کنند و همواره متقاضی دریافت و خرید فرش ها هستند.
بافت و تولید فرش از دیرباز تاکنون در کشور ما ایران رواج داشته است و به دلیل این قدمت بالا، وجود فرش در خانه های ایرانی به عنوان یک سنت و رسم قدیمی رواج پیدا کرده است.
این موضوع سبب شده است تا در هر خانه ای از فرش هایی با طرح ها و رنگ های زیبا و اصیل استفاده شود.

قالیشویی در گاندی
نوع فرش ها و همینطور طرح های و رنگ های فرش با توجه به دکوراسیون خانه انتخاب می‌شوند. به طور مثال در خانه هایی که دارای دکوراسیونی به سبک کلاسیک هستند از فرش هایی طرح دار و با رنگ های شاد نظیر قرمز، نارنجی، خردلی و غیره استفاده می‌شود و در خانه هایی که دارای مبلمان و دکوراسیون طرح دار هستند از فرش هایی با رنگ های خنثی استفاده می‌شود.
در اتاق های کودک از فرش هایی با طرح بچگانه، شاد و قابل شستشو استفاده می‌شود و در اتاق های خواب بزرگسالان از فرش هایی با رنگ آرامش بخش استفاده می‌شود.
به این ترتیب انتخاب نوع و رنگ فرش باید با توجه به مکان قرار گیری فرش انجام شود.
امروزه توجه به افزایش تعداد فرش در خانه ها و تقاضای بالای مردم برای خرید فرش، کارخانه ها و کارگاه های فرش بافی بسیاری ساخته شدند و مشغول به کارند. در کارخانه ها معمولا فرش های ماشینی با طرح های زیبا و تراکم و شانه های متفاوت، به وسیله ماشین آلات بافته و تولید می‌شوند و به طور معمول در کارگاه ها فرش های دستباف به دست هنرمندان بافنده کشورمان بافته می‌شوند.
همانطور که گفته شد بیشتر افراد در دکوراسیون خانه خود از فرش هایی با طرح های گوناگون استفاده می‌کنند. فرش‌ها عضوی از دکوراسیون هستند که به خانه نشاط می‌بخشند و جلوه آن را زیباتر از پیش می‌کنند.
اما همانطور که می دانید این اجزای پر کاربرد خانه، مورد استفاده مکرر اعضای خانواده قرار دارند و ممکن است گاه و بی گاه دچار مشکلاتی همچون آلودگی ها و گرد و غبار، لک و آسیب های فیزیکی شوند.
این مشکلات باعث کوتاه تر شدن عمر فرش و فرسوده شدن سریع آن خواهد شد.
این اتفاقات معمولا بر اثر سهل انگاری اعضای خانواده رخ می‌دهند که شایع ترین این اتفاقات شامل ریختن غذا و نوشیدنی های رنگی، ریختن لاک یا خون، ریختن رنگ و ایجاد لک، رنگ پریدگی و تغییر رنگ فرش، سوختگی فرش، پوسیدگی بافت اصلی فرش، ازبین رفتن الیاف فرش هنگام شستشو، غبار گرفتن و کدر شدن فرش و غیره می‌شوند.
خوشبختانه این مشکلات قابل حل شدن هستند و در برخی موارد پاک کردن برخی از لک ها به وسیله خود افراد نیز امکان پذیر است. با استفاده از شامپو فرش و مواد شوینده غلیظ می‌توان لکه های آسان ایجاد شده روی فرش را به راحتی و خیلی سریع از بین برد.
اما برخی از این مشکلات قابل حل شدن نیستند و می‌توانند مشکلات جدی برای فرش شما ایجاد کنند.
پیشنهاد ما به شما این است که در هنگام مواجه با چنین مشکلاتی حتما با یک قالیشویی معتبر تماس حاصل فرمایید و مشکل ایجاد شده را به آنها بگویید تا فرش شما در اسرع وقت به حالت اولیه خودش بازگردد یا به صورت اصولی و درست ترمیم و مرمت گردد. قالیشویی ها گاندی دارای کادر مجرب و حرفه ای و متخصصی هستند که می توانند فرش های شما را ترمیم کنند و به بهترین روش آنها را لک گیری انجام دهند.

مرمت فرش

همانطور که گفته شد فرش همواره در معرض مشکلات و آسیب هایی همچون پارگی، پوسیدگی فرش، از بین رفتن الیاف، سوختگی و غیره قرار دارند.
مشکلاتی از قبیل پارگی فرش، پوسیدگی فرش و همینطور از بین رفتن الیاف فرش نیز از جمله مشکلات عمده ای است که هنگام شستشو یا در صورت شستشوی نامناسب فرش و در گذر زمان رخ می دهد.
باقی ماندن مواد شوینده در بافت فرش و یا خشک نشدن رطوبت فرش از عوامل ایجاد پوسیدگی در فرش ها به شمار می‌روند.
همچنین پارگی فرش نیز ممکن است هنگام شستشوی به روش سنتی در فرش ها اتفاق بیفتد و یا در اثر افتادن سیگار یا قرار گیری اتو روی فرش، ممکن است فرش دچار سوختگی شود.
این مشکلات به وسیله مرمت و ترمیم فرش در قالیشویی قابل حل شدن هستند. اقدام به موقع از مهمترین اعمالی است که باید پس از مشاهده چنین مشکلاتی انجام داد.
مرمت فرش شامل مجموعه اقداماتی است که جهت بازسازی، ترمیم و رفوگری فرش انجام می‌شود.

مرمت فرش
مرمت فرش نوعی دوخت نقاط از دست رفته فرش محسوب می‌شود و یکی از اقداماتی است که می توان به وسیله آن به نوعی فرش را نجات داد. مرمت فرش باید توسط قالیشویی های معتبر و در قالیشویی ها انجام شود.
این عمل فقط مخصوص افراد با تجربه، حرفه ای و کاربلد است و افرادی که مرمت فرش را در قالیشویی به عهده می گیرند، حتما باید از نحوه بافت فرش، نوع الیاف به کار رفته، رنگ مناسب هر ناحیه از فرش و طرح آن منطقه آشنایی کامل داشته باشد و بر این موضوعات از تسلط کافی برخوردار باشد.
مرمت فرش علاوه بر افراد متخصص و حرفه ای نیازمند ابزاری همچون قیچی مخصوص رفوگری، موم، دفتین، قلاب رو، قلاب پشت، کیله و چهارچوب نیز می باشد.
مرمت و بازسازی فرش عملی است که می توان با آن فرش های آسیب دیده را به خوبی ترمیم کرد و نواحی از بین رفتگی الیاف را به درستی مرمت کرد.
فرش های قدیمی و کهنه از آسیب پذیری بیشتری نسبت به فرش های جدید برخوردار هستند. مرمت فرش با اینکه بیشتر برای فرش های قدیمی انجام می‌شود اما فقط مخصوص این فرش ها نیست چراکه فرش های نو نیز ممکن است در اثر مشکلاتی دچار آسیب های فیزیکی شوند. اینگونه فرش ها را نیز می‌توان به خوبی فرش های قدیمی ترمیم کرد.
فرش های دستباف و ماشینی هر دو قابلیت ترمیم و مرمت دارند اما مهمترین نکته این است که قبل از سپردن قالی های خود به قالیشویی جهت مرمت، حتما از معتبر بودن قالیشویی و کیفیت کار قالیشویی در این زمینه اطلاعات مناسب کسب کنید. لازم به ذکر است میزان آسیب دیدگی فرش های شما قبل از هرچیز باید بررسی گردد.
آسیب دیدگی های فرش را می توان در سه سطح تقسیم بندی کرد. که سطح یک آسیب دیدگی های جزئی و مختصر هستند. سطح دو شامل آسیب دیدگی هایی کمی بیشتر از سطح یک هستند و سطح سه شامل آسیب دیدگی های بسیار شدید می‌شود که در این نوع آسیب دیدگی گاها تکه ای از فرش را که دچار آسیب شده است، برش می دهند قطعه ای مشابه با آن به فرش می‌بافند. قیمت مرمت و ترمیم فرش باید با توجه به میزان آسیب وارده به نواحی مختلف فرش تعیین شود.

لکه برداری فرش

همانطور که گفته شد فرش ها مورد استفاده مکرر اعضای خانواده قرار دارند و این موضوع سبب شده تا بیشتر در معرض ایجاد لک قرار بگیرند.
لک های ایجاد شده روی فرش را می توان به لک های سطح یک که شامل لکه هایی است که می توان به راحتی و در خانه به وسیله مواد شوینده خانگی آنها را از روی فرش زدود.
لکه های سطح دو که شامل لک هایی هستند که پاک کردن آن ها نیازمند زمان و دقت فراوان است و لکه های درجه سه که باید حتما در زمان مناسب بعد از ایجاد لکه و در قالیشویی ها پاک شوند.
در قالیشویی های معتبر از بین بردن لکه ها توسط افراد باتجربه و کاربلد و توسط دستگاه ها و مواد شوینده قوی انجام می شود.

لکه برداری فرش
لک های درجه سه در خانه به راحتی پاک نمی‌شوند، این لک ها معمولا لکه هایی هستند که به بافت اصلی فرش نفوذ کرده اند و به هیچ عنوان در خانه نمی‌توان آنها را از روی فرش از بین برد. اینگونه لکه ها معمولا شامل لکه های روغن، قیر، لاک، رنگ، خون، جوهر، آب انار، چسب ها و غیره می باشند‌. مشاهده اینگونه لکه ها روی فرش هایی با رنگ روشن معمولا بسیار آزاردهنده است و باعث نگرانی اعضای خانواده شده است. در قالیشویی های معتبر می توان این لکه ها به بهترین نحو از روی فرش برداشته می‌شوند.
پاک کردن این لکه ها یا نحوه زدودن این لکه ها از روی فرش با توجه به جنس الیاف فرش، تراکم فرش، رنگ فرش، نوع لک ایجاد شده و دستباف یا ماشینی بودن فرش انتخاب می شود.

تماس با ما