پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در هویزه

فرش یکی از وسایل پرکاربرد در منزل می باشد و به دلیل اینکه در معرض رفت و آمد می باشد، بنابراین دچار آلودگی می‌شود و تمیزی آن تاثیر بسزایی در نمای منزل و آرامش آن دارد، بنابراین افراد ترجیح می دهند هر چند وقت یکبار فرش ها را شستشو دهند، اما با توجه به زندگی آپارتمان نشینی امروزه و نبود فضای کافی و همچنین مشغله کاری افراد شستشوی فرش در منزل امکان پذیر نمی باشد، علاوه بر این شستشوی فرش در منزل به دلیل استفاده از مواد شوینده نامناسب و همچنین آسیب هایی که ممکن است در حین جابجائی برای فرش ایجاد شود، مقرون به صرفه نمی باشد.
چنانچه ساکن محدوده هویزه هستید، می توانید به قالیشویی های مختلفی که در این منطقه واقع شده اعتماد کرده و با انتخاب بهترین قالیشویی فرش خود را به آن بسپارید.

از مزایای بهترین قالیشویی هویزه می توان موارد زیر را نام برد.

۱- استفاده از مواد شوینده با کیفیت

نوع مواد شوینده با توجه به جنس فرش متفاوت می باشد و شوینده هایی که برای شستشوی فرش در قالیشویی هویزه استفاده می شود با توجه به نوع فرش تعیین می شود.
این قالیشویی ها برای فرش شما ارزش قائل بوده و از مواد شوینده با کیفیت برای شستشوی فرش استفاده می کنند و میزان مصرف مواد شوینده با توجه به الیاف  متفاوت می باشد. در صورتی که  لکه چربی و یا لکه های دیگر  بر روی فرش ایجاد شده باشد، این قالیشویی ها از لکه بر های مخصوص برای پاک کردن، این لکه ها استفاده می کنند به گونه‌ای که اثری از این لکه ها بر روی فرش باقی نمی ماند.

۲-قیمت مناسب

برای اکثر افراد هزینه‌ای که برای شستشوی فرش دریافت می شود، یکی از فاکتورهای مهم می باشد. باید بگوییم که قالیشویی هویزه این نرخ را با توجه به نرخ مصوب اتحادیه تعیین کرده و عوامل مختلفی مانند متراژ فرش، جنس فرش و مواد شوینده ای که برای شستشوی فرش به کار برده می شود و همچنین هزینه حمل و نقل، بر روی هزینه آن تاثیر گذار می باشد.

۳- استفاده از دستگاه های مکانیزه

شستشوی فرش در این قالیشویی ها، توسط دستگاه های مکانیزه انجام می گیرد، که استفاده از این دستگاه ها باعث می شود به تمام ابعاد فرش به یک اندازه فشار وارد شده و آسیبی به فرش وارد نشود.

قالیشویی در هویزه

۴- ارائه سایر خدمات مربوط به شستشوی فرش، مبل و موکت

این قالیشویی علاوه بر شستشوی فرش خدماتی از قبیل رفوی فرش و همچنین خدمات شستشوی مبل و موکت در محل را انجام می‌دهد که این شستشو با استفاده از دستگاه های شوینده و مکنده مخصوص انجام می گیرد و در کمتر از چند ساعت موکت و مبل های منزل شما شستشو داده می شود.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی هویزه به شرح زیر است:

۱- تحویل فرش

زمانی که شما با قالیشویی های واقع در هویزه تماس می گیرید، زمان تحویل فرش و تعداد فرش ها مشخص شده تا در موعد مناسب برای تحویل، به منزل شما مراجعه کرده و فرش ها را به صورت لول تحویل می‌گیرند، تا زدن فرش باعث شکسته شدن و آسیب فرش می شود. در زمان تحویل فرش رسیدی به شما داده می‌شود که در آن تعداد فرش،  نوع فرش عنوان شده و در صورتی که فرش شما دچار آسیب یا پارگی باشد، در این رسید، یادداشت می شود.

۲- غبارگیری فرش

قبل از آبگیری فرش باید هرگونه گرد و خاک از سطح آن جدا شود تا فرایند شستشوی آن سریع تر انجام گیرد. برای غبارگیری فرش از دستگاه های مخصوص که به صورت لرزه ای هستند، استفاده می شود و این دستگاه ها با لرزش هایی که ایجاد می کنند، باعث جداسازی گرد و خاک از سطح فرش می شود.

۲- شستشوی فرش

در این مرحله ابتدا نوع الیاف بکار برده در فرش مشخص شده و برای شستشوی آن از مواد شوینده مخصوص و باکیفیت استفاده می شود و همچنین فرش های دستباف و ماشینی به صورت جداگانه شستشو داده می شود. در این مرحله فرش ها بر روی تسمه های قرار گرفته که دستگاهی در بالای آن قرار دارد و این دستگاه ها دارای برس هایی می باشند که به صورت دورانی حرکت کرده و باعث شستشوی فرش می شوند.

۳- آبگیری فرش

در این مرحله فرش ها در چند مرحله آبکشی می شود تا هیچگونه آلودگی و مواد شوینده در بافت فرش باقی نماند، زیرا باقی ماندن این مواد باعث ایجاد بوی نامطبوع و حساسیت در افراد منزل می شود.

۴- خشک کردن فرش

بیشتر قالیشویی های واقع در هویزه به دلیل داشتن فضای کافی، خشک کردن آن را در فضای باز انجام داده و در صورتی که شرایط آب و هوایی نامساعد باشد، خشک کردن فرش را در مکان های مخصوص انجام می دهند. اما خشک کردن فرش به گونه ای می باشد که هیچ گونه آسیبی به بافت فرش وارد نشده و همچنین رطوبتی در آن باقی نمی ماند، زیرا وجود رطوبت در فرش باعث ایجاد پوسیدگی و بوی نامطبوع می شود.

۵- قرار دادن فرش ها در کاور

زمانی که فرش ها به صورت کامل خشک شد و هیچگونه آلودگی بر سطح آن نباشد فرش ها را لول کرده و درون کاور های پلاستیکی قرار داده می‌شود، تا در هنگام حمل و نقل آلودگی جذب فرش نشود و فرش ها در موعد مقرر به شما تحویل داده خواهد شد.
زمانی که فرش را دریافت می‌کنید، قبل از آنکه مبلغی پرداخت کنید فرش را به خوبی بررسی کرده و در صورتی که از شستشوی آن رضایت دارید مبلغ آن را پرداخت کنید، اما در صورت عدم رضایت می‌توانید اشکالات آن را بیان کرده و قالیشویی مجدداً فرش را شستشو خواهد داد.

پوسیدگی و بیدزدگی قالی

بید یکی از حشرات موذی می باشد که از پروتئین موجود در پشم تغذیه کرده و باعث از بین رفتن الیاف پشمی موجود در فرش می شود.

برای جلوگیری از پوسیدگی و بید زدگی فرش اقدامات زیر را انجام دهید.

۱- رطوبت باعث نفوذ بید به فرش می شود، بنابراین فرش ها را در محیط های نمدار قرار ندهید.

۲- هر چند وقت یکبار، فرش هایی که در انباری هستند را در معرض هوای آزاد قرار دهید.

۳- در صورتی که بر روی فرش مایعات ریخته شده است، آن را به طور کامل خشک کنید.

۴- برای جدا کردن گرد و غبار از فرش، از جاروبرقی با مکش بالا استفاده کنید تا هیچ گونه گرد و غباری درون فرش باقی نماند.

۵- شرایط منزل باید به گونه‌ای باشد که هوای تازه در آن جریان داشته باشد.

پوسیدگی و بیدزدگی قالی

۶- از قرار دادن اجسام سنگین بر روی فرش به مدت طولانی خودداری شود.

۷- در صورتی که فرش های شما بلا استفاده می باشند، از ضد بید در لابلای فرش استفاده کنید تا از بید زدگی پیشگیری شود.

۸- فرش ها را به مدت طولانی بر روی یکدیگر قرار ندهید.

۹- برای جلوگیری از بید زدگی تابلو فرش، هر چند وقت یکبار تابلو فرش را جابجا کرده و پشت آن را بررسی نمایید.

از علائم بید زدگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- وجود لکه های سفید بر روی فرش

۲- وجود تار در اطراف الیاف فرش

۳- وجود حشرات ریز با رنگ بژ بر سطح فرش

۴- وجود ذرات خاکستری رنگ بر روی فرش که می‌تواند، نشانه‌ای از لارو این حشره باشد.

مزایا و معایب رفوی فرش

رفوی فرش یک مهارت تخصصی می باشد و نیاز به ابزار و لوازم خاصی دارد و این کار باید توسط افراد حرفه‌ای انجام گیرد تا ترمیم فرش به چشم نیاید. از ابزاری که برای رفوی فرش مورد استفاده قرار می گیرند می توان دفتین، قلاب، چاقو و سوزن را نام برد. در واقع رفوی فرش برای برطرف کردن عیب های فرش و افزایش عمر فرش می باشد و در صورتی که افراد حرفه‌ای این کار را انجام ندهند،  ممکن است باعث افزایش آسیب های فرش شده و ترمیم این آسیب ها گاهی امکان پذیر نمی باشد.

مزایا و معایب رفوی فرش

از مزایای رفوی فرش می توان موارد زیر را نام برد:

۱- حفظ ارزش مالی فرش

۲- پیشگیری از ایجاد پارگی و آسیب های بیشتر به فرش

۳- گاهی فرش ها از ارزش معنوی بالایی برخوردار هستند و رفوی فرش به حفظ این ارزش کمک می کند.

از معایب رفوی فرش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- با توجه به اینکه رفوی فرش نیاز به زمان ودقت زیادی دارد، بنابراین هزینه آن بالا می باشد.

۲- در صورتی که رنگ های به کار برده در رفوی فرش با رنگ های فرش همخوانی نداشته باشد، باعث تغییر در طرح و نقش فرش می شود.

۳- گاهی آسیب های ایجاد شده در فرش به گونه ای هستند که رفوی فرش به صورت موقت جوابگو می باشد.

تماس با ما