پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در فرحزاد

قالیشویی جزء مکان‌ هایی می‌ باشند که افراد  فرش‌ هایشان را جهت شستشو  به قالیشویی های معتبر می سپارند.

۱- در قالیشویی فرش‌ ها به بهترین نحو ممکن شسته می‌ شوند. نحوه شستشو فرش ها بسیار مهم است به دلیل این که اگر فرش به صورت اشتباه شسته شود بافت و نخ ها آن آسیب می بینند.

۲- پس‌ از شستشو فرش کاملاً تمیز و براق می‌شوند و هیچ آسیبی نمی‌بینند.
شستشو فرش ها به دلیل این که با شوینده های با کیفیت و درجه یک انجام می شود فرش پس‌ از شستشو کاملا تمیز و براق می شود.

۳-  بعد از شستشو ریشه‌ های آن‌ ها تیره و کدر نمی‌ شود و هیچ آسیبی نمی‌ بینند.
اگر فرش ها به طور صحیح شسته و آبکشی نشوند ریشه های فرش پس از شستشو تغییر رنگ می دهند و مانند روز اول سفید و براق دیده نمی شود.

قالیشویی در فرحزاد

۴- سطح فرش ساییده نمی‌ شود و مانند روز اول براق و نرم باقی می ماند.
شستشو فرش ها با دستگاه های پیشرفته ای انجام می شود و سطح فرش حین شستشو دچار  ساییدگی نمی‌ شود و پس از شستشو سطح فرش مانند روز اول براق و لطیف باقی می ماند.

۵- فرش پس از خشک شدن بوی بدی نمی‌ دهد.
اگر مدت زمان خشک شدن فرش ها طولانی باشد یا در هوای بارانی اقدام به خشک کردن فرش در فضای باز کنید، فرش پس از خشک شدن بوی بدی از خود ایجاد می کند. در قالیشویی ها فرش ها پس از خشک شدن بوی بدی نمی دهند به دلیل این که برای خشک کردن فرش ها از دستگاه های خشک کن یا بخار استفاده می‌ شود و زمانی که فرش با این دستگاه ها خشک می شود در مدت زمان کم تمامی آب های داخل فرش تبخیر می شوند.

خدمات شستن مبل در قالیشویی

قالیشویی برای شستشو مبل ها و … خدمات گوناگون و مختلفی را ارائه می دهد که تمامی آن ها را به بهترین نحو ممکن انجام می‌ دهد.

خدماتی که قالیشویی برای مبل شویی ارائه می دهد شامل موارد زیر می شود.

۱- لکه بری مبل ها
وجود انواع لکه های چای، آب میوه، قهوه، آب انار، خورشت و… بر روی مبل باعث آزردگی می شود و برخی از آن ها به سختی از بین می روند.
قالیشویی قبل‌ از شستشو مبل ها برای از بین بردن لکه ها اقدام می کند. برای از بین بردن لکه ها ابتدا به نوع لکه دقت می شود اگر لکه از چربی ها به وجود آمده باشد برای از بین بردن آن از شوینده های چربی زدا استفاده می کنند.
چربی ها به راحتی از بین نمی روند و برای از بین رفتن به حلال مخصوص نیاز دارند همچنین لکه هایی که از آب میوه و مواد غذایی به وجود می آیند، به دلیل رنگی که از خود دارند به عمق نخ های فرش به راحتی نفوذ پیدا می کنند و برای از بین بردن رنگ آن ها از فرمولاسیون های خاصی استفاده می شود.

۲- از بین بردن زردی پارچه مبل ها
پارچه مبل در گذر زمان دچار تغییر رنگ می شوند و مانند روز اول سفید و تمیز نیستند به دلیل این که با نشستن بر روی مبل، نشستن گرد و خاک و…. پارچه مبل دچار تغییر رنگ می شوند.
برای از بین بردن تیرگی و کدری آن ها از محلول های مخصوص استفاده می کنند تا حین روشن کردن پارچه مبل، مقاومت و زیبایی خود را از دست ندهند و مانند روز اول مقاوم و سفید شود.

خدمات شستن مبل در قالیشویی

۳- برای شستشو کل مبلمان از شوینده های مختلفی استفاده می کنند. اگر سطح مبل آلودگی زیادی داشته باشد از شوینده های قوی و سفید کننده استفاده می کنند تا سطح آن کاملا تمیز شود و اگر مقدار آلودگی سطح مبل کم باشد مبل فقط به یک شستشو معمولی با دستگاه بخور شوی نیاز دارد و نیازی نیست مبل را با شوینده های قوی شست.

۴- گاهی اوقات زمانی که آلودگی مبل زیاد باشد آن را چند بار می شورند تا مبل به طور کامل تمیز شود. شستشوی مبل به این صورت زیاد توصیه نمی شود و فقط در شرایط خاصی این گونه مورد شستشو قرار می گیرد.

شستن فرش دستباف

شستشو فرش دستباف یک عمل حرفه ای است و نمی توانید به صورت سر خود و نا آگاهانه اقدام به شستشو آن کنید. بهترین روش شستشو فرش های دستبافت سپردن فرش به قالیشویی می باشد به دلیل این که فرشتان به صورت حرفه ای و زیر نظر متخصصین شسته می شود و فرش کاملا سالم باقی می ماند.

 قبل از شستشو فرش دستبافت رعایت کردن برخی اصول لازم می باشد.

۱- اگر سطح فرش شما کاملا سالم باشد و نیازی به رفو ترمیم نداشته باشد اقدام به شستشو فرش می شود در غیر این صورت فرش شما ابتدا باید رفو شود تا قابل شستشو باشد. شستشوی فرش های آسیب دیده و پاره فقط باعث از بین رفتن فرش می شود و فرش زیبایی خود را از دست می دهد.

۲- قبل از شستشو فرش نوع مواد شوینده انتخاب می شود و آن را تست می کنند. تست مواد شوینده به این صورت است که گوشه ی کوچکی از سطح فرش را با مواد شوینده مورد شستشو قرار می دهند و اگر فرش نسبت به فرش مواد شوینده حساس باشد از شوینده های دیگری برای شستشو آن استفاده شود.

شستن فرش دستباف

۳- فرش های دستبافت به دلیل طبیعی بودن رنگ و مراحل رنگرزی آن ها، حساس هستند و به راحتی دچار تغییر رنگ و تداخل رنگی می شود به همین دلیل باید اقدام به تثبیت کردن رنگ فرش شود. تثبیت کردن رنگ فرش توسط افراد ماهر و در مرکز های قالیشویی انجام می شود. تثبیت رنگ فرش ها باید با حوصله و به آرامی انجام شود و هر نوع بی دقتی در هنگام تثبیت رنگ فرش باعث می شود که فرش دستباف ظاهر خود را از دست دهد.

۴- برای خشک کردن فرش های دستبافت هرگز فرش ها را بر روی طناب پهن نمی‌ کنند به‌ دلیل‌ این که با وجود نیروی جاذبه فرش حالت خود را از دست می دهد و آب های اضافی به سمت پایین فرش کشیده می شود و باعث می شود که طرح فرش دچار تداخل شود. تداخل پیدا کردن رنگ فرش ها فقط با ترمیم و رفوی فرش به حالت اولیه خود باز می‌ گردد و شستشو دوباره باعث می شوید تداخل رنگی بیشتر شود.

نکات مهم در شستشو فرش دستباف

برای شستشو فرش دستباف برخی نکات رعایت می شود تا فرش هیچ آسیبی نبیند و کیفیت و ارزش آن کم نشود.

به طور مثال:

۱- شستشوی فرش دستباف حتما باید با آب سرد انجام شود به دلیل این که عملیات رنگرزی فرش دستباف با آب گرم انجام می شود و اگر فرش با آب گرم یا ولرم انجام شود رنگ فرش به راحتی دچار تغییر می شود و طرح و نقشه فرش دچار تداخل می شود.

۲- برای شستشو فرش دستباف، فرش باید بر روی یک سطح شیب دار قرار بگیرد تا آب آلوده و مواد شوینده به راحتی از فرش خارج شود، خارج شدن آب از فرش از ایجاد تداخل رنگی طرح فرش جلوگیری می کند. یکی از دلایلی که باعث می شود فرش دچار تداخل رنگی شود باقی ماندن آب در فرش می باشد.

۳- برای خشک کردن فرش دستباف در فضای باز هیچ وقت فرش را بر روی نرده ها پهن نکنید و فرش را در برابر نور مستقیم خورشید قرار ندهید به دلیل این که فرش دستباف نسبت به نور آفتاب حساس است و به راحتی سطح فرش نرمی و لطافت خود را از دست می دهد و زبر می شود. برای خشک کردن فرش، فرش را بر روی یک جسم و دو از نور خورشید پهن کنید تا فرش با دمای هوا خشک شود. از خشک شدن فرش به طور کامل مطمئن شوید به دلیل این که خیس باقی ماندن فرش دستباف باعث می شود که در گذر زمان فرش بوی بدی از خود ایجاد کند و دچار پوسیدگی و ساییدگی شود.

نکات مهم در شستشو فرش دستباف

۴- شستشوی فرش دستباف را با شوینده های قوی و اسیدی انجام ندهید. فرش های دستبافت نسبت به این نوع شوینده ها حساس هستند و به راحتی واکنش نشان می دهند و مقاومت و استحکام خود را از دست می دهند.

۵- قبل از شستشو فرش دستباف حتما فرش را جارو برقی بکشید تا تمامی گرد و غبار از سطح فرش برداشته شود تا بتوان فرش را به خوبی مورد شستشو قرار داد. یکی از دلایلی که باعث می شود فرش پس‌ از شستشو از خود بوی بدی ایجاد کند جارو نکردن فرش قبل از شستشو می باشد.

تماس با ما