پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در سهیل

فرش از اجزای اصلی و مهم در دکوراسیون خانه ها به شمار می رود. فرش ها علاوه بر اینکه فضای دلنشین و گرم و صمیمی در خانه به وجود می آورند، فضای خانه را زیبا و چشم اندازی عالی به وجود می آورند.
انتخاب فرش ها بستگی به سلیقه افراد خانواده و همینطور نوع دکوراسیون خانه دارد. در خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک از فرش های سنتی و شلوغ با رنگ های شاد استفاده می‌شود و در خانه هایی با دکوراسیون شلوغ از فرش های ساده با رنگ خنثی استفاده می‌شود.
فرش ها نوعی عایق حرارتی و صدا نیز هستند و سبب گرم شدن خانه در ماه های سرد سال نیز خواهند شد.
علاوه به مزایایی که گفته شد اما در کشور ما پهن کردن فرش در خانه ها نوعی آداب و رسوم به شمار می‌رود و از دیرباز تاکنون ادامه داشته است، به همین علت تقریبا تمامی ایرانیان در خانه های خود از فرش استفاده می کنند.
این موضوع باعث شده تا تولیدات فرش های ماشینی و دستباف در ایران افزایش پیدا کند و کارخانه ها و کارگاه های بافت فرش نیز روز به روز افزون گردند.

قالیشویی در سهیل
همانطور که گفته شد فرش ها عضو پر استفاده ای در دکوراسیون خانه به حساب می آیند. اعضای خانواده به صورت مکرر از فرش استفاده می کنند و به همین علت فرش ها در بازه های زمانی کوتاه آلوده و یا دچار لک می‌شوند و نیاز به شستشو پیدا می‌کنند.
آلودگی ها ممکن است از گرد و غبار و دوده وارد شده از پنجره ها نشئت بگیرند و لکه ها نیز در اثر ریختن غذا، نوشیدنی های رنگی، چکیدن لاک، رنگ، خون و همینطور پس دادن جوهر به وجود می آیند. در این مواقع است که باید خیلی سریع اقدام کنید و لکه ها و آلودگی ها را پاک کنید یا برای تمیز کردن آنها از قالیشویی کمک بگیرید.
سعی کنید در انتخاب قالیشویی از افراد باتجربه کمک بگیرید، قالیشویی هایی معتبر هستند که از کادر متخصص و باتجربه برخوردارند و همینطور مسئولیت سالم ماندن فرش شما را بر عهده می گیرند‌. در این قالیشویی ها معمولا از دستگاه های بخارشوی و خشک کن نیز استفاده می‌شود.
یکی از این قالیشویی ها، قالیشویی در سهیل می باشد که در نتیجه ارائه خدمات مناسب و عالی، توانسته است که نمره رضایت بالایی از مشتریان دریافت کند.

محله سهیل تهران کجاست؟

محله سهیل در منطقه قیطریه در شمال تهران واقع شده است. این محله، دارای ساختمان های نیمه مدرن است و از مناطق بسیار عالی در شمال تهران می باشد. برای دسترسی به این محله می توان از ماشین های شخصی و مترو استفاده کرد.
اگر قصد رفتن به این محله با ماشین شخصی را دارید می توانید از بزرگراه صدر خود را به بلوار قیطریه برسانید و از آنجا به راحتی وارد محله سهیل شوید.

محله سهیل تهران کجاست؟
برای رسیدن به محله سهیل می‌توان از مترو نیز استفاده کرد، برای این امر می‌توانید در ایستگاه قیطریه از مترو خارج شوید و به وسیله تاکسی هاخود را به محله سهیل برسانید.

انتخاب شوینده قالیشویی منطقه سهیل

انتخاب شوینده در قالیشویی ها مهمترین بخش شستشوی قالی است. مواد شوینده ای که برای شستشوی قالی ها به کار برده می شود، بسته به نوع و جنس قالی، تراکم قالی و کیفیت خدمات ارائه شده متفاوت است.
انتخاب ماده شوینده تاثیرات بسزایی در کیفیت شستشوی فرش ایفا می‌کند و به همین دلیل است که اکثر قالیشویی ها حساسیت بالایی در این زمینه نشان می دهند و از مواد شوینده بسیار عالی برای شستشوی فرش استفاده می کنند.
در واقع این نوع ماده شوینده است که تمیز شدگی و درخشانی فرش را پس از شستشو تعیین می‌کند. در ادامه با برخی از این مواد شوینده و کاربرد آن ها آشنا می‌شویم.
نخست به پودر های قالیشویی که در برخی قالیشویی ها از آن ها استفاده می شود، می‌پردازیم. این پودر ها گرچه خاصیت تمیز کنندگی بالایی دارند و موجب درخشان شدن قالی شما می‌شوند، اما سبب خواهند شد که قالی شما خشک شود و خاصیت زبری پیدا کند. این روش نوعی روش قدیمی به شمار می‌رود.
برای تمیز کردن و سفید کردن ریشه های فرش از آب ژاول استفاده می‌شود. پس از شستشوی فرش به روش سنتی معمولا مشاهده می‌شود که چرک ها و آلودگی ها جمع شده ریشه های فرش زرد کرده است. آب ژاول یکی از بهترین مواد شوینده برای سفید کردن و درخشان کردن ریشه های فرش به حساب می آید.
برای از بین بردن رنگ ها و لکه های موجود روی فرش از هیدروسولفیت سدیم استفاده می‌شود. این ماده به عنوان شوینده و کاهنده قوی لک در قالیشویی ها استفاده می‌شود.

انتخاب شوینده قالیشویی منطقه سهیل
برای از بین بردن لک و درخشان کردن الیافی همچون پنبه، ابریشم از سود سوز آور استفاده می‌شود.
شستشوی فرش با آب و تاید نیز از روش های سنتی شستشوی فرش است که آلودگی های فرش را از بین می برد ولی در برخی موارد ممکن است باعث ایجاد زردآب شود و موجب تغییر رنگ فرش شود. در این موارد همانطور که گفته شد از آب ژاول و یا هیپوکلیریک سدیم استفاده می‌شود.
استفاده از شامپو فرش یکی دیگر روش های شستشوی فرش می باشد که برای از بین بردن لایه های غبار و آلودگی های سطحی استفاده می‌شود.
بهترین ماده شوینده ای که می‌توان از آن برای شستشوی انواع فرش استفاده کرد، شامپو تگزافون آلمان است. با استفاده از این ماده می‌توان خیلی سریع به نتیجه رسید و فرش را بدون هیچگونه آسیبی تمیز و درخشان نمود.
همانطور که گفته شد انتخاب ماده شوینده برای فرش علاوه بر نوع آلودگی فرش، به جنس و نوع فرش نیز بستگی دارد.
انتخاب شوینده مناسب و با کیفیت برای شستشوی فرش های ماشینی و فرش های دستباف متفاوت است.

مواد شوینده برای فرش های دستباف

ابتدا باید بدانید که شستشوی فرش های دستباف، با توجه به ارزش بالای این فرش ها بسیار حائز اهمیت بوده و باید توسط قالیشویی های پیشرفته انجام گیرد.
در قالیشویی ها برای شستشوی فرش های دستباف از شامپو فرش های قوی و همینطور مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می‌شود. این مواد رنگ الیاف، پنبه و ابریشم را تثبیت می‌کند و مانع از تغییر رنگ این الیاف می‌شود. این موضوع برای الیافی با رنگ های طبیعی و تابلو های فرش نفیس بسیار حائز اهمیت است.
برای رنگ بری و لکه بری فرش های دستباف و ارزشمند از ماده پاک کننده ای به نام هیدروسولفیت استفاده می‌شود‌.
این ماده شوینده از برترین مواد شوینده برای از بین بردن لک های قوی روی اینگونه فرش ها به شمار می رود.
این ماده شوینده لک های فرش را بدون آسیب به بافت و الیاف فرش کاملا برطرف می‌کند. همچنین برای درخشان کردن بیشتر فرش های دستباف پس از شستشو از ماده پاک کننده هیپوکلریپ استفاده می‌شود. این ماده علاوه بر خوشبو کردن فرش، آلودگی ها و غبار فرش را از بین می برد و فرش کاملا به روز نخست خود باز‌می‌گرداند.
در نهایت برای شستشوی فرش های دستباف، از مواد شوینده خنثی و قلیایی نسبتا ضعیف استفاده می‌شود تا با بهترین نتیجه کمترین آسیب به فرش ها وارد شود.

مواد شوینده برای فرش های دستباف
پیشنهاد می کنیم اگر قصد شستشوی فرش های دستباف را دارید حتما آن ها را به قالیشویی های معتبر با تجهیزات و ابزار پیشرفته بسپارید.

مواد شوینده برای فرش ماشینی

شستشوی فرش های ماشینی نیز با توجه به بافت فرش، تراکم فرش و نوع الیاف فرش متمایز است.
با اینکه مراحل شستشوی فرش های ماشینی راحت تر از فرش های دستباف می باشد اما این فرش ها نیز نیازمند شستشو توسط افراد حرفه ای و باتجربه می باشند چرا که در صورت شستشوی غیر اصولی و نادرست، ممکن است دچار آسیب بافتی و الیافی شوند.
این آسیب ها شامل عواملی همچون آسیب فیزیکی در اثر کشیدگی فرش و فرچه کشیدن نادرست، رنگ پریدگی و از بین رفتن رنگ الیاف فرش و استفاده نادرست از مواد شوینده کلر دار می‌شوند.
به این ترتیب پیشنهاد می کنیم اگر قصد شستشوی فرش های ماشینی با ارزش خود را دارید، آن ها را به افراد باتجربه یا قالیشویی های مجهز بسپارید.
در قالیشویی های معتبر همانند قالیشویی در تجریش انتخاب مواد شوینده متناسب با این فرش ها به درستی صورت می‌گیرد. این مواد شوینده معمولا شامل شامپو های فرش و تاید های فرش شویی می‌شوند. برای شستشوی فرش های ماشینی ابتدا ماده شوینده را روی فرش میریزند و پس از کف آلود شدن آن به وسیله دستگاه های فرچه کشی، خشک و آبکشی می‌شوند.
این دستگاه ها از اجزایی به نام برس گرد تشکیل شده اند که کف را روی فرش پخش می‌کنند.
مواد شوینده ای همچون شامپو های فرش و تاید های فرش شویی، از بهترین مواد شوینده برای شستشوی فرش های ماشینی هستند‌. به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان از مواد شوینده بسیار قوی و کلر دار قوی، جهت پاک کردن لک از روی فرش ها استفاده نکنید. استفاده از این مواد شوینده ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به فرش های شما وارد کند.

تماس با ما