پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در سرتخت

شستشوی فرش در گذشته به صورت دستی و در منزل انجام می شده است برای این کار گردوخاک فرش را در کوچه و خیابان با چوب می گرفتند و پس از آن شستشوی آن را آغاز می کردند و در نهایت پس از شستشوی فرش آن را در فضای باز و جلوی نور خورشید پهن می کردند تا خشک گردد.

البته این روش معایبی دارد از جمله این معایب:

۱- در این نوع شستشو باید شرایط اب وهوا در نظر گرفته شود. زیرا در روزهایی بارانی و برفی خشک شدن فرش امکان پذیر نخواهد بود.

۲- همچنین ممکن است عملیات خشک شدن درست صورت نگیرد و فرش دچار زردی یا بوی بد گردد.

۳- به علاوه برای این روش شستشو از جارو، آب و صابون رختشویی استفاده می کردند که گاهی برای برخی الیاف اصلا مناسب نمی باشد و موجب زمخت شدن تار و پود فرش می شود.

۴- روش دستی بسیار سخت است ومدت زمان زیادی برای خشک شدن لازم دارد و این روش آب زیادی نیز مصرف می کند.

ولی امروزه با افزایش آپارتمان نشینی روش زندگی انسان ها تغییر کرده و شستشوی فرش در آپارتمان ممکن نیست و بهتر است که شستشوی فرش را به قالیشویی بسپارید در کارخانه‌های قالیشویی شستشوی فرش توسط دستگاه‌های مدرن صورت می گیرد و خشک کردن فرش‌ها نیز در گرمخانه انجام می شود.

قالیشویی در سرتخت
قالیشویی سرتخت سرویس رایگان برای مردم این محله دارد که شما می توانید تنها با تماس با قالیشویی سرتخت از خدمات ویژه آن برخوردار شوید.
شستشوی فرش ماشینی با دستباف متفاوت می باشد زیرا شستشوی فرش دستبافت به علت نوع جنس الیاف آن حساس می باشد و ممکن است فرش را دچار رنگ دهی کند به همین علت برای شست و شوی آنها از روش های گوناگونی استفاده می کنند. قالیشویی سرتخت فرش شما را به سرعت و در کمترین زمان ممکن شستشو می دهد و آن را رول و کاور شده درب منزل به شما تحویل می دهد.
قالیشویی ها قبل از شستن فرش قدیمی باید جهت بررسی فرش اقدامات لازم را انجام داده و در صورت ایراد باید به مشتری تذکر و اطلاع بدهند و اگر فرش پوسیده باشد و در حین شستشو آسیب بیند باید فرش را مرمت کنند.
با پیشرفت تکنولوژی قالیشویی ها نیز از دستگاه های مدرن برای شستشوی فرش ها استفاده می کنند به علاوه استفاده از شوینده مرغوب نیز بسیار حائز اهمیت است.
قبل از شستشو باید فرش بررسی گردد و جنس فرش تعیین گردد و بر طبق جنس آن شوینده مناسب انتخاب شود سپس توسط دستگاه های مخصوص گرد و غبار فرش گرفته شود و باید تست تثبیت رنگ گرفته شود زیرا شستشو ممکن است سبب رنگ دهی فرش شود.
رنگ دهی معمولا در فرش دستباف بیشتر اتفاق میفتد پس از آن باید  لکه برداری انجام شود و لکه‌ها را باید با شوینده‌های مرغوب برطرف کرد. سپس با در نظر گرفتن تراکم، جنس و نوع فرش  توسط دستگاه های ویژه شستشو انجام می شود. پس از ان مرحله آبکشی می باشد که کلیه کف های باقی مانده در فرش را گرفته واز درون فرش پاک می کنند در نهایت فرش ها به سانتریفیوژهای مخصوص وارد شده تا کاملا خشک گردند.
قالیشویی سرتخت فرش را به سرعت و کاملا تمیز شستشو می دهد.
همچنین قالیشویی سرتخت از پرسنل متخصص و ماهر برای شستشوی فرش بهره می برد. در قالیشویی سرتخت همچنین خدمات رفو و ترمیم فرش آسیب دیده هم صورت می گیرد به علاوه ریشه زنی فرش ، رنگ برداری، سفید شویی لکه گیری، چله کشی، رفع پوسیدگی و پارگی نیز در این قالیشویی انجام می شود.
در قالیشویی سرتخت همانند قالیشویی در کرج فرش های دستباف، ابریشمی و نفیس با تضمین سلامت شسته می گردند همچنین از شوینده متناسب با هر فرش استفاده می گردد.

رنگبرداری انواع فرش

هر نوع مشکلی که در رنگ فرش وجود داشته باشد بسیار اهمیت دارد زیرا بر چهره ظاهری فرش تاثیرگذار است که از ارزش آن کاسته می شود این مشکل ممکن است به دلیل ریختن مواد خوراکی روی فرش به وجود آید که سبب تغییر رنگ یا لکه شدن فرش می شود یا ممکن است در اثر شستشوی نامناسب یا ریختن مایعات روی فرش ایجاد شود و فرش تغییر رنگ دهد یا رنگ های فرش قاطی شود. که در این صورت برای برطرف کردن آن باید از تکنیک رنگ برداری استفاده کنید.
اگر فرش دستباف رنگ قاطی کند نه تنها زیبایی اولیه خود را از دست می دهد بلکه بر ارزش و قیمت آنها تاثیر گذار خواهد بود. این مشکل حتی با ریختن کمی آب روی فرش هم ممکن است ایجاد شود. برای انجام عملیات رنگبرداری از فرش دستباف لکه ها و رنگ هایی روی فرش را به صورت کاملا تخصصی برطرف می کنند که این کار توسط افراد مجرب و ماهر و با استفاده از مواد ویژه انجام می شود.
معمولا در بافت برخی از فرش های دستباف از رنگ هایی استفاده شده است که در صورت خیس شدن قابلیت رنگ قاطی کردن دارند.
در روش رنگ برداری برای برطرف کردن رنگ های ایجاد شده روی فرش از مواد ویژه ای استفاده می کنند تا قسمت های  روشن فرش که در اثر رنگ دهی تیره شده است را بازیابی کنند.
در برخی موارد رنگ دهی بسیار عمیق و زیاد است که باعث از بین رفتن رنگ فرش شده و باید دوباره از اول فرش رنگ آمیزی شود.

رنگبرداری انواع فرش
این روش برای فرش هایی که مایع سفید کننده روی آنها ریخته شده هم مورد استفاده قرار می گیرد.
معمولا روش های مختلفی برای رنگبرداری فرش دستباف موجود است که افراد ماهر و با تجربه برطبق نوع الیاف فرش و میزان رنگ دهی آن دست به انتخاب روش مناسب می زنند.
جنس الیاف فرش دستباف طبیعی است و همین امر باعث می شود که در هنگام شستشو، فرش  رنگ قاطی کند که بسیار بر جلوه و ظاهر زیبای فرش تاثیر گذار است این مشکل را بارنگ برداری می توان برطرف کرد این نکته بسیار مهم است که رنگ برداری باید توسط فرد متخصص این کار انجام شود. اتفاقاتی از قبیل ترکیدن لوله آب و خیس شدن فرش و یا شستن غیراصولی فرش باعث رنگ دهی ان می شود.
 در کارخانه های قالیشویی فرش هایی که احتمال رنگ دهی دارند را به روش‌های خاص شستشو می دهند. و در صورت لزوم از مواد تثبیت کننده رنگ استفاده می کنند این مواد باعث ثبات رنگ الیاف فرش می شوند.
قالیشویی ها با استفاده از عملیات رنگبرداری از فرش دستبا  همانند روز اول زیبایی را به فرش بازمی گردانند البته این عمل باید توسط افراد ماهر و متخصص در زمینه رنگبرداری صورت گیرد
کارشناسان رنگبرداری رنگ قسمت‌های روشن فرش را توسط قلمو و مواد ویژه از بین می برند. و رنگ نقاطی از فرش که از بین رفته را مجددا رنگ آمیزی و ترمیم می کنند.

بازسازی فرش ماشینی

با توجه به کاربردی که فرش ها دارند، همیشه دچار خطراتی مانند سوختگی، پارگی و لکه می شوند که این مشکلات، زیبایی فرش را به طور کلی تحت تاثیر قرار می دهند و اگر بخواهید آن را با فرش نو جایگزین کنید هزینه زیادی باید پرداخت کنید بنابراین بهت راست آن را مرمت کنید.
قالیشویی سرتخت به این نیاز مشتریان جوابگو است و علاوه بر شستشوی استاندارد در صورت درخواست مشتریان فرش شما را ترمیم می کند و از دستگاه های پیشرفته برای برطرف کردن انواع این مشکلات فرش استفاده می کند و فرش شما را تمیزو مرتب درب منزل به شما تحویل می دهد. بنابراین با هزینه کم می توانید زیبایی را به فرش برگردانید.

بازسازی فرش ماشینی
رفو کردن ترفندی برای بازگرداندن سلامت دوباره به قسمت های آسیب دیده فرش می باشد که گاهی اوقات به طور ناخواسته این آسیب ها ایجاد می شود که زیبایی فرش را از بین می برد و چهره بدی به ان می بخشد.
می دانید که فرش ماشینی وسیله یکبار مصرف نیست که بتوان بعداز آسیب دیدن  آن را عوض کنید و فرش جدید خریداری کنید پس بهترین و به صرفه ترین راهکار این است که فرش را ترمیم کنید
گاهی ممکن است قسمتی از فرش در اثر گذاشتن ظروف داغ مثل قابلمه و ذغال داغ یا ریختن خاکستر سیگار دچار سوختگی شود که در این صورت زیبایی دکوراسیون منزل از بین می رود اگر در محله سرتخت زندگی می کنید و فرش شما دچار سوختگی شده است می توانید آن را به قالیشویی سرتخت بسپارید.
برای رفو کردن فرش دستبافت از تکنیک ها و روش های مختلفی استفاده می کنند که لازمه آن داشتن تخصص و مهارت کافی می باشد. همچنین فرش ها با گذشت زمان دچار فرسودگی می شوند و ممکن است در آن ها پوسیدگی ایجاد شود در این صورت نیز قالیشویی سرتخت فرش شما را رفو کرده و زیبایی را مجددا به فرش بر می گرداند.

آشنایی با محله سرتخت تهران

محله سرتخت واقع در استان تهران می باشد که در جنوب شرقی تهران قرار دارد. این محله در منطقه بیست تهران واقع شده است و از شمال به خیابان قم، میدان شهدای شاملو، بلوار کمیل، میدان شاملو و خیابان غیبی ارتباط دارد و از شرق به خیابان بیات، خیابان فداییان، میدان شاه عبدالعظیم متصل است و از جنوب با میدان مدرس، بلوار مدرس و خیابان حیدرلو ارتباط دارد و از غرب نیز به میدان ساعی متصل است و در مجاورت محله‌های ‌هاشم آباد، حمزه آباد، شهید آوینی، فیروزآبادی و اقدسیه قرار دارد.

آشنایی با محله سرتخت تهران
سرتخت در محدوده‌ زوج و فرد و طرح ترافیک نمی باشد این محله دارای امکاناتی چون پارک سرتخت، بازار بزرگ ری، بوستان اصناف، اپل سنتر، استخر آتشنشانی، بازار موبایل پدیده، پاساژ امید و پدیده شهرری و بازار میوه و تره بار می باشد. همچنین مردم این محله برای شستشوی فرش های خود می توانند ازخدمات قالیشویی سرتخت استفاده کنند و با کمترین هزینه و اطمینان کامل زیبایی و تمیزی را به فرش های خود باز گردانند.

تماس با ما