پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در سراج

شستشوی فرش از قدیم الایام در بین ایرانیان موسوم بوده منتها در قدیم شستشوی فرش و موکت به صورت دستی انجام می شده است.
به این صورت که فرش را در حیاط یا کوچه آویزان میکردند و ابتدا به وسیله چوب گرد و غبار آن را می گرفتند سپس آن را در حیاط منازل می شستند و آن را اویزان کرده تا کاملا خشک گردد ولی امروزه و با گذشت زمان و گسترش آپارتمان نشینی فضا و مکان مناسب برای شستشوی دستی وجود ندارد.
به علاوه اینکه منابع آبی رو به اتمام هستند بنابراین شستشوی فرش به روش دستی تقریبا ناممکن می باشد به همین دلیل کارخانه های قالیشویی افزایش یافته است.
در واقع به عملیات شستشوی فرش قالیشویی می گویند که در این روش گرد وغبار ،لکه های فرش را برطرف می کنند و سپس آن را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو می دهند و این عملیات به روش دستی یا ماشینی صورت می گیرد.

قالیشویی در سراج
امروزه قالیشویی ها از تجهیزات و امکانات مدرن و‌تمام اتوماتیک برای شستشوی فرش استفاده می کنند.
البته هنوز هم  قالیشویی هایی وجود دارند که از روش سنتی برای شستشوی فرش ها استفاده می کنند زیرا اعتقاد دارند که روش های جدید و ماشینی سلامت فرش را به خطر می اندازند. همچنین نکته حائز اهمیت این است که شستشوی برخی از فرش های دستباف لازمه ی دقت فراوانی می باشند و این عمل توسط دستگاه های قالیشویی امکان پذیر نیست بنابراین بهتر است این فرش ها را به صورت سنتی شستشو دهند.
امروزه صنعت قالیشویی در ایران اتحادیه و صنف دارد که در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده است و قالیشویی سراج نیز در این اتحادیه عضویت دارد.
تلاش همه پرسنل قالیشویی سراج بر این است که مشتریان از خدمات آنها کاملا راضی باشند. مردم منطقه سراج باید به این نکته توجه کنند که اگر می خواهند بدون نگرانی و دغدغه فرش های خود را به سرعت بشویند و از نظر هزینه به صرفه باشد بهتر است شستن فرش ها را به قالیشویی سراج واگذار کنند چراکه این قالیشویی سالیان متمادی به شستشوی فرش پرداخته بنابراین دارای تجربه کافی می باشد و نیازهای مشتریان را کاملا تشخیص می دهد همچنین این قالیشویی در اتحادیه قالیشویان تهران عضویت دارد.
امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و کمبود منابع آبی و محدودیت‌های فضا برای شستشوی فرش‌ و موکت و سود دهی مناسب این حرفه سبب شده که شرکت‌های قالیشویی زیادی تاسیس گردند.

شستشوی تخصصی انواع فرش دستباف

ازقدیم الایام فرش دستباف در میان مردم ایران اهمیت فراوانی داشته است و در زمره هدیه های گران قیمت محسوب می شود زیرا این نوع فرش هنر انسان های با ذوق و هنرمند است که دارای زیبایی منحصر به فردی می باشد و دارای تاثیر شگفت انگیزی در زیبایی دکوراسیون داخلی منازل می باشد.
امروزه هم بیشتر افراد برای زیبا سازی دکوراسیون منزل خود فرش دستبافت را مورد استفاده قرار می دهند ولی مسلما یکی از نگرانی های این افراد چگونگی شستن این نوع فرش ها می باشد. بنابراین باید از یک قالیشویی معتبر کمک بگیرند و با آسودگی خیال فرش های دستباف نفیس خود را برای شستشو به آن ها بسپارند و بدون کوچکترین آسیبی فرش ها را تحویل بگیرند.
ما در این مقاله قصد داریم بهترین قالیشویی ها برای شستشوی فرش دستباف را به شما معرفی کنیم.
برای شستشوی فرش دستباف قالیشویی باید از تخصص و تجربه لازم برخوردار باشد. زیرا الیاف فرش دستباف با فرش فرق دارد و باید با توجه به حساسیت ویژه این فرش ها قالیشویی مناسب را انتخاب کنید و نیازمند تا هیچ گونه آسیبی به فرش وارد نگردد.
نوع ابریشم و نخ های بافته شده در اینگونه فرش ها گوناگون است بنابراین قبل از شستشو حتما باید نوع آنها مشخص شود تا بتوان روش و شوینده مناسب برای شستشوی هر فرش انتخاب گردد تا زیبایی و ثبات رنگ فرش محافظت شود.
در واقع به دلیل دقت و ظرافت ویژه ای که  برای بافت فرش استفاده شده و همچنین گرانقیمت بودن فرش دستباف باید با شیوه شستشوی خاصی شستشو گردند. برای محقق شدن این اهداف باید از قالیشویی معتبر کمک بگیرید.

شستشوی تخصصی انواع فرش دستباف
در قالیشویی پس از اینکه نوع فرش دستباف و الیاف و رنگ آن توسط کارشناسان ویژه بررسی شد شستشوی فرش آغاز می گردد.
البته قبل از اقدام برای شستشوی فرش دستباف، ابتدا گرد و غبار و باقی مانده مواد غذایی را توسط دستگاه مخصوص می گیرند این کار باعث می شود پس از خیس شدن فرش، هیچگونه لکه ای روی آن بوجود نیاید. سپس فرش را خیس کرده و با دستگاه هایی که دارای شلاق های دایره ای شکل بزرگ هستند. آلودگی روی فرش ها را جمع اوری می کنند. انتخاب شوینده متناسب با نوع فرش بسیار حائز اهمیت است.
زیرا بزرگترین هدف ثبات رنگ فرش می باشد که این کار را پرسنل متخصص و مجرب انجام می دهند.
پس از مرحله شستشو و رفع آلودگی ها مرحله آبکشی فرا می رسد این مرحله را چندین مرتبه انجام می دهند تا مواد شوینده از بین تار و پود و ریشه های فرش کاملا برطرف گردد در مرحله بعدی فرش را آبگیری می کنند که این با دستگاه های مخصوص انجام می دهند. قالیشویی سراج به شما اطمینان خاطر می دهد که به فرش شما هیچ گونه آسیبی وارد نگردد.
حتی اگر فرش شما در بعضی از قسمت هایش پوسیدگی ریز و خفیف داشته باشد دستگاه آبگیر با دور آهسته می چرخد زیرا آسیبی به قسمت های پوسیده وارد نگردد. به علاوه در قالیشویی از مواد تثبیت کنننده ویژه برای ثبات رنگ فرش استفاده می گردد، این امر سبب می شود که رنگ ها ثابت مانده و از بین نروند و با هم  ترکیب نشوند و بعد از شستشو فرش رخشان و زیبا گردد به خوبی بدرخشد. قالیشویی سراج برای شما سلامت فرش را تا زمان تحویل تضمین می کند.
قالیشویی های حرفه ای و مجرب از تکنیکی به نام قلم زنی برای لکه گیری فرش دستبافت استفاده می کنند‌.
این کار مستلزم تجربه و تخصص ویژه می باشد. همچنین خشک شدن سریع فرش دستباف توسط دستگاه های خشک کن مانع از رشد حشرات مضر بسیار ریز در بافت فرش می گردد.
قالیشویی های مجرب از دستگاه های استاندارد و مخصوصی استفاده می کنند که برس های بزرگی دارند که به آهستگی مناطق کثیف و تیره فرش را می شویند. همچنین برای آبگیری فرش از محفظه های استوانه ای شکل استفاده می کنند که این محفظه ها با چرخش و حرکات دوارنی باعث خروج آب می شوند. به علاوه این دستگاه ها به سیستم حرارتی تجهیز شده اند که باعث تسریع خشک شدن فرش می گردد تا هیچ بوی بد و رطوبتی در فرش باقی نماند.
اگر از فرش های دستباف به خوبی مراقبت به عمل اید و به صورت اصولی شسته شوند، می توانند عمر طولانی داشته باشند بدون این که کوچکترین آسیبی به آنها وارد گردد.
نوع الیاف و نخ فرش دستباف بسیار با دوام و درعین حال حساس می باشد.
ولی اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید هیچ آسیبی نخواهند دید. در نتیجه اگر شما در منطقه سراج زندگی می کنید و فرش دستباف در منزل دارید بهتر است برای مراقبت و نظافت آنها، فرش خود را با خیالی راحت به قالیشویی سراج بسپارید و آن را تمیز و سلامت درب منزل تحویل بگیرید.

آشنایی بامحله سراج

خیابان سراج واقع در منطقه ۴ تهران می باشد و از محله‌های قاسم آباد، اوقاف و علم و صنعت نیز عبور می‌کند.
در محله سراج  مکان‌های مهم زیادی وجود دارد مثل شهرداری منطقه ۴ ناحیه ۷ و سرای محله سراج. خیابان سراج به معابر زیادی متصل می گردد مثلا به بزرگراه شهید زین الدین، ممنونی، مظفری نیا، دلاوران، استقلال، ۱۹۶ غربی، استقلال، سی متری دوم شرقی، سی متری یکم دلواری وکنارگذر زین الدین، متصل است.

آشنایی بامحله سراج

لکه گیری فرش

فرش‌ها علی رغم در زیبایی و جلوه ویژه ای که به منزل می‌بخشند، با کوچک‌ترین مواد غذایی که روی آنها ریخته شود کثیف می شوند که باعث ایحاد لکه می گردد.
نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که هنگامی که بر روی فرش لکه ایجاد شد باید همان موقع برای رفع آن اقدام کنید زیرا اگر زمان بگذرد وآن را برطرف نکنید لکه به عمق تاروپود فرش نفوذ کرده و در اینصورت برطرف کردن آن بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می گردد.
امروزه شوینده های ویژه ای برای از بین بردن و پاک کردن لکه فرش در بازار وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید ولی اگر لکه توسط این شوینده ها از بین نرفت باید حتما شستشو و برطرف کردن لکه فرش را به قالیشویی معتبر واگذار کنید.

لکه گیری فرش
برای لکه گیری فرش می توانید از مواد خانگی یا شیمیایی استفاده کنید بهتر است هنگام انتخاب لکه بر فرش عوامل زیر را مدنظر قرار دهید:
نوع بافت فرش، جنس نخ، نوع الیاف تار و پود فرش و نوع لکه.
به خاطر داشته باشید که برخی ازمواد شوینده و لکه بر ممکن است به فرش‌ آسیب وارد کنند. امروزه انواع شامپو فرش‌ و مواد شوینده نانو با فرمولاسیون ویژه در بازار وجود دارند که می توانید با دقت و توجه آن را انتخاب کنید البته علاوه بر شوینده های شیمیایی می توانید از محلول های خانگی هم برای از بین بردن لکه ها استفاده کنید.
این مواد خانگی عبارتند از محلول سرکه وآب، هیدروژن پراکسید، محلول جوش شیرین و آب داغ، محلول سدیم کربنات، محلول آب وآمونیاک، محلول آب نمک. که در دسترس ترین محلول خانگی برای لکه گیری فرش همان محلول سرکه و آب می باشد ولی بهتر است شستشو و لکه گیری فرش های دستباف را خودتان انجام ندهید و آن را به متخصصین در قالیشویی ها بسپارید.

تماس با ما