پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در دیلمان

قالیشویی دیلمان یک قالیشویی مکانیزه، تمیز و حرفه ای می باشد. در این قالیشویی تمامی خدماتی که انجام می شود به صورت پیشرفته و اصولی می باشد.

قالیشویی دیلمان خدماتی که به مشتریان خود عرضه می دارد شامل موارد زیر می باشد:

۱- کهنه نما کردن فرش ها

فرش های کهنه نما یکی از فرش های جدیدی می باشد که امروزه در صنعت فرش بافی وجود دارد و افراد زیادی به این نوع فرش ها علاقه ی زیادی نشان می دهند به دلیل این که شباهت زیادی به قدیمی و با اصالت دارد و تصمیم می گیرند که فرش های معمولی خود را کهنه نما کنند.
کهنه نما کردن فرش ها برای انواع فرش ها در قالیشویی انجام می شود و متراژ، رنگ و جنس فرش هیچ تاثیری در نحوه ی کهنه نما کردن فرش ها ندارد.
فرش های کهنه نما زیبایی بسیار زیادی دارد. در واقع کهنه نما کردن فرش ها به این صورت است که رنگ های پر رنگ و جیغی که در بافت فرش به کار رفته اند از شدت پر رنگ بودن آن کم می شود. کهنه نما کردن فرش ها در قالیشویی به صورت تخصصی و حرفه ای انجام می شود و از کیفیت و زیبایی فرش کاسته نمی شود.

قالیشویی در دیلمان

۲- پرداخت کاری فرش های دستبافت

فرش های دستبافت پس از بافت به پرداخت کاری احتیاج دارند تا نقشه و طرحشان به طور کامل دیده شود.

در قالیشویی دیلمان پرداخت کاری فرش های دستبافت به دو روش انجام می شود.

  •  پرداخت کاری فرش به شیوه دستی

پرداخت کاری فرش های دستبافت به صورت دستی توسط افراد ماهر و کار بلد در قالیشویی انجام می شود و نمای فرش به صورت کامل نمایان می شود و هیچ آسیبی نمی بیند ولی اگر با دقت و حوصله ی زیاد انجام نشود ممکن است سطح فرش دچار آسیب شود و فرو رفتگی هایی ایجاد شود و از ارزش فرش بکاهد.

  •  پرداخت کاری فرش به شیوه ماشینی

یکی از روش های پرداخت کاری فرش، پرداخت آن ها به صورت ماشینی می باشد. یکی از مزایای پرداخت ماشینی فرش ها این است که به سرعت انجام می شود و وقت زیادی گرفته نمی شود و برای پرداخت از دستگاه استفاده می کنند و احتمال خطا در این روش بسیار کم است.
پرداخت کاری پس از بافت فرش های دستبافت حتما باید انجام شود تا کیفیت و کارآیی فرش مشخص شود و برای پرداخت کاری آن ها حتما از مراکز معتبر استفاده کنید.

۳- شستشو انواع فرش ها

فرش ها به دو دسته ماشینی و دستبافت تقسیم می شوند. شستشوی فرش های ماشینی و دستبافت در قالیشویی دیلمان به صورت تخصصی انجام می شود.
برای شستشوی فرش های ماشینی از دستگاه های حرفه ای استفاده می کنند تا عملیات شستشو فرش های ماشینی به بهترین روش انجام شود.
همچنین برای شستشو فرش های دستبافت تمامی نکاتی که ملزم به رعایت کردن آن ها می باشند را رعایت می کنند. فرش های دستبافت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شستشوی آن ها باید به گونه ای انجام شود که فرش هیچ آسیبی نبیند و مانند روز اول دیده شود.

شستشوی تابلو فرش

تابلو فرش ها یکی از دکور هایی است که در منزل برای چیدمان و دکوراسیون از آن ها استفاده می شود. برخی افراد به تابلو فرش ها علاقه بسیار زیادی نشان می دهند و در منزل خود از آن استفاده می کنند.
نگهداری تابلو فرش ها بسیار مهم است به دلیل این که تابلو ها به دلیل محل قرار گیری به راحتی دچار گرد و خاک و تیرگی می شوند و یکی از روش هایی که برای حفظ زیبایی تابلو های خود می توانید انجام دهید، شستشوی آن ها می باشد. برای شستشو تابلو فرش ها نکاتی را باید رعایت شود.

۱- سعی کنید برای شستشو تابلو فرش ها حتما از یک قالیشویی خوب و معتبر کمک بگیرید تا تابلو فرشتان به بهترین روش و اصولی شسته شود. تابلو فرش ها اگر اصولی شسته شوند بر عمر طبیعی آن ها افزوده می شود.

۲- شستشوی تابلو فرش ها باید بر روی یک سطح شیبدار انجام شود تا آب های اضافی و آلوده به راحتی از فرش خارج شوند. اگر تابلو فرش دستباف باشد برای شستشو حتما باید بر روی سطح شیبدار قرار بگیرند ولی اگر تابلو فرش ماشینی باشد قرار گرفتن بر روی یک سطح شیبدار اجبار نمی شود.

۳- برای شستشو تابلو فرش ها از شوینده های مناسب استفاده می شود تا پس از شستشو و خشک شدن زمانی که تابلو را نصب می کنید تابلو فرش مانند روز اول زیبا و براق دیده شود و از زیبایی آن کم نشود. نوع مواد شوینده برای شستشو تابلو فرش ها بسیار مهم است به دلیل این که اگر با شوینده های نا مناسب مورد شستشو قرار گرفته شود به راحتی دچار ساییدگی می شود و نرمی و لطافت خود را پس از شستشو از دست می دهد.

شستشوی تابلو فرش

۴- قبل از شستشو تابلو فرش ها، فرش باید کاملا بررسی شود و اگر فرش در صحت کامل باشد می توان شستشو تابلو فرش را آغاز کرد. اگر تابلو فرش بر دیوار های نم زده نصب شده باشد فرش دچار پوسیدگی می شود و نمی توان اقدام به شستشو آن کرد ابتدا باید پوسیدگی های آن رفع شود و سپس اقدام به شستشوی تابلو فرش شود.

۵- هنگام آبکشی و آبگیری تابلو فرش از پارو کشیدن فرش باید خودداری شود به دلیل این که فشار زیادی به سطح فرش وارد می شود و امکان تغییر خواب فرش بالا می رود. اگر تابلو فرش دچار تغییر خواب شود نمای خود را از دست می دهد.

۶- اگر تابلو فرش دستباف باشد، قبل از شستشو باید از آن تست رنگ گرفته شود تا از رنگ پس ندادن فرش مطلع شویم. رنگ پس دادن فرش سبب می شود فرش در حین شستشو دچار رنگ دادگی شود و رنگ های تیره با رنگ روشن ترکیب شوند و فرش ظاهر و نقشه ی خود را از دست دهد.
تست گرفتن از تابلو فرش های دستبافت به این صورت است که ابتدا گوشه ای از فرش خیس و نم دار می شود و سپس یک پارچه ی ضخیم بر روی فرش پهن می کنند و یک جسم سنگین‌ را بر روی پارچه قرار می دهند.
پس از قرار دادن جسم سنگین‌ چند دقیقه صبر می کنیم و اگر پارچه رنگی شد به این معنی است که تابلو فرش در حین شستشو دچار رنگ دادگی می شود ابتدا باید تثبیت شود.
برای شستشو تابلو فرش ها در قالیشویی تمامی نکات بالا رعایت می شود تا شستشوی تابلو فرش به بهترین نحو ممکن انجام شود.

قیمت شستن فرش ماشینی

قیمت شستن فرش ماشینی در قالیشویی دیلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر در تعیین شستشو فرش های ماشینی شامل موارد زیر می شود.

۱- متراژ فرش

یکی از عوامل موثر در شستشو فرش های ماشینی، متراژ فرش می باشد. هر چقدر متراژ فرش ماشینی بزرگ تر باشد بر قیمت شستشو موثر است.

۲- مواد شوینده

برای شستشو فرش های ماشینی از شوینده های مخصوصی استفاده می شود تا تار و پود فرش پس از شستشو حالت ایستادگی خود را حفظ کند. اگر مواد شوینده مناسب فرش نباشد فرش پس از شستشو سفت و شکسته می شود و کارآیی خود را از دست می دهد.

۳- لکه برداری

یکی از عوامل موثر بر قیمت شستن فرش های ماشینی، لکه برداری فرش می باشد‌. اگر در سطح فرش لکه های زیادی وجود داشته باشد، قبل از شستشو اقدام به لکه برداری فرش می شود. لکه برداری فرش با مواد مخصوصی انجام می شود تا سطح فرش آسیبی نبیند. اگر لکه برداری فرش های ماشینی به درستی انجام نشود در سطح فرش فرو رفتگی هایی ایجاد می شود که بر ظاهر فرش تاثیر می گذارد.

قیمت شستن فرش ماشینی

۴- رفوی فرش

اگر فرش ماشینی پوسیده یا پاره شده باشد قبل از شستشو باید رفو شود. رفوی فرش ها سبب می شود که هزینه بیشتری بپردازید. اگر نقاطی از سطح فرش با ذغال، جسم داغ، ته قابلمه داغ، اتو  و… دچار سوختگی شده باشد محل سوختگی باید کاملا ترمیم و رفو شود تا برای شستشو آماده شود.

۵- از بین بردن کیسی

به وجود آمدن کیسی ها در سطح فرش به دلیل شستشوی نادرست در سطح فرش به وجود می آید و بر نمای فرش موثر است. از بین بردن کیسی ها در قالیشویی توسط متخصصین این کار به صورت حرفه ای انجام می شود و پس از اتمام کار هیچ اثری از کیسی باقی نمی ماند. اگر فرش پس از شستشو دچار کیسی شود برای از بین بردن کیسی ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

تماس با ما