پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در برق آلستوم

قالیشویی در برق آلستوم، جزء قالیشویی هایی می‌ باشد، که به مشتریان خود بالاترین کیفیت را ارائه می‌دهد و از اعتماد مشتریان خود به هیچ عنوان سوء استفاده نمی‌کند و انواع خدمات به بهترین نحو ممکن انجام می‌ شود و برای شست‌ و شوی فرش‌ ها از بهترین مواد شوینده استفاده می‌ شود، تا به فرش ها هیچ آسیبی نرسد. همچنین ارائه انواع خدمات دیگری مانند خشکشویی مبل‌ها و موکت‌ها، انواع  پرده‌ها، شستشوی تابلو فرش‌ها، قالیچه‌ها و فرش کناره‌ها و…. به بهترین نحو ممکن انجام شود و تمامی مواردی که ذکر شد، پس‌ از شستشو کاملاً تمیز و براق می‌ شوند و هیچ‌گونه آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌شود.

قالیشویی در برق آلستوم

تمامی نیروی کاری که در قالیشویی در برق آلستوم مشغول به کار هستند، به کار خود آشنایی کامل دارند و تجربه کافی برای شستشو فرش ها را دارند. در قالیشویی در برق آلستوم از متخصصین کمک می گیرند، تا قبل‌از شستشوی فرش شما ابتدا فرش‌ها را ارزیابی کنند، تا نسبت‌ به شرایط فرش نحوه شستشو فرش را انتخاب کنند. در قالیشویی، فرش‌ ها به‌ دو صورت شسته می‌شوند. ۱- اعلا شویی، ۲- سفیدشویی

۱- اعلا شویی فرش ها به این صورت است، که ابتدا تمامی لکه‌ها را با مواد شوینده مخصوص از بین می‌ برند و سپس فرش را با مواد شوینده سفید کننده شستشو می دهند و فرش کاملاً تمیز و براق می‌ شود.

۲- سفید شویی به این‌صورت است که فقط فرش را با مواد سفید کننده شستشو می دهند، تا تمامی آلودگی‌ ها از سطح فرش از بین بروند.

قالیشویی در محدوده برق آلستوم چگونه کار می کند؟

قالیشویی در برق آلستوم گاهی اوقات به‌ صورت تمام‌ وقت و گاهی اوقات به‌صورت پاره‌ وقت مشغول به کار هستند.

۱- تمام وقت

زمانی به‌صورت تمام‌ وقت مشغول به کار هستند، که نزدیک به ایام خاصی مانند عید نوروز باشند و در ایام عید بیشتر افراد تصمیم به خانه‌ تکانی می‌ گیرند و فرش‌ هایشان را برای تمیز شدن به قالیشویی تحویل می‌ دهند. در این ایام قالیشویی بسیار شلوغ است و به همین دلیل تمام‌ وقت کار می‌ کنند .

۲- پاره وقت

همچنین گاهی اوقات در ایام معمولی مانند پاییز و تابستان افراد زیاد برای شستشوی فرش‌ های خودشان اقدام نمی‌ کنند، به‌ همین دلیل مجموعه قالیشویی چون قالیشویی در برق آلستوم و قالیشویی در تهران ویلا، به‌ صورت پاره‌ وقت مشغول به کار می باشد.

قالیشویی در محدوده برق آلستوم چگونه کار می کند؟

در هر حال قالیشویی قبل‌ از هر اقدامی  به برخی از نکات توجه می‌کنند. به شرح زیر:

۱- جنس و نوع فرش

 توجه به جنس و نوع فرش بسیار مهم است، به دلیل این‌ که نمی‌ توان تمامی فرش‌ ها را به‌ صورت یکسان شست. برخی از فرش‌ ها که کارکرد بالایی دارند و الیاف و نخ‌ های آن تقریباً کهنه هستند، نمی توان به صورت اعلا شویی شست. ولی برخی فرش‌ ها که نو هستند و نخ و الیاف آن کاملاً مقاوم هستند، می توان آن ها را به صورت اعلا شویی و سفید شویی شست.

۲- توجه به مواد شوینده

فرش‌ها را نمی‌ توان با شوینده‌های قوی و اسیدی شست، به‌ همین دلیل برای شست‌ و شوی فرش‌ ها از شوینده‌ های ملایم و مخصوص استفاده می‌ کنند. اگر جنس و نوع جنس فرش حساس باشد، متخصصین قالیشویی برای شستشوی فرش از پودر صابون استفاده می‌کنند. پودر صابون شوینده‌ ای ملایم است و به بافت و الیاف فرش هیچ آسیبی وارد نمی‌ کند.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی در برق آلستوم

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی به این صورت می‌ باشد:

۱- ابتدا فرش‌ ها را از شما تحویل می‌گیرند.

برای تحویل فرش‌ ها می‌ توانید از سیستم حمل‌ و نقل استفاده کنید. سیستم حمل‌ و نقل یکی از خدماتی است، که قالیشویی برای راحتی مشتریان خود ارائه داده است. و این سرویس به این صورت است که شما با قالیشویی هماهنگ می‌ کنید تا در یک روز مشخصی به منزل شما برای تحویل فرش ها مراجعه کنند و پس‌از تمام مراحل شستشو فرش و خشک شدن فرش و بسته بندی فرش ها،  فرش‌ها را در یک روز مشخص به شما تحویل می‌دهند.

۲- پس تحویل فرش از شما فرش‌ ها را به کارخانه قالیشویی منتقل می‌ کنند و فرش‌ها توسط متخصصین ارزیابی و بررسی می‌شود، تا شرایط و ظاهر فرش به طور کامل بررسی شود و اگر فرش نیاز به ترمیم و رفو داشت، به بخش ترمیم فرش دستباف و ماشینی منتقل شود، تا فرش توسط متخصصین این کار ترمیم رفو شود. ترمیم و رفوی فرش‌ها  جزء کار هایی است، که انجام آن به تخصص کافی نیاز دارد و انجام آن توسط هر کسی قابل‌ انجام نیست.

مراحل شستشوی فرش در قالیشویی های برق آلستوم

۳-  پس‌ از بررسی فرش، نحوه شستشوی فرش انتخاب می‌شود. برای انتخاب نحوه شستشو با مشتری مشورت می‌شود و طبق نظر و سلیقه مشتری، فرش شسته می‌شود. نوع مواد شوینده نیز توسط متخصصین انتخاب می‌ شود. پس‌ از انتخاب نوع شستشو و مواد شوینده، فرش را در دستگاه‌ ها قرار می‌دهد، تا فرش‌ ها توسط دستگاه های مکانیزه مورد شستشو قرار بگیرند. شست‌ و شوی فرش‌ ها با دستگاه‌ های مکانیزه و پیشرفته انجام می‌شود و شستن فرش‌ ها با این دستگاه ها  باعث می‌شود، که فرش کاملاً تمیز و براق شود و فرش هیچ‌گونه آسیبی نبیند و بافت آن هیچ تغییری نکند.

۴- پس‌ از شستشو، فرش با مواد شوینده، فرش را به طور اصولی آب‌ گیری می‌کنند و فرش را به گونه ای آب‌ گیری می‌ کنند، تا تمامی مواد شوینده از بین الیاف فرش خارج شود. باقی ماندن مواد شوینده در بین فرش باعث می‌شود، که فرش مقاومت و زیبایی خود را از دست دهد و سطح فرش تیره‌ تر و کدر تر شود.

۵- پس‌از آب‌ گیری فرش، اقدام به آبکشی فرش می‌ کند و آبکشی فرش به گونه ای انجام می شود، که  آب‌ های اضافی از فرش خارج شوند تا بتوان فرش را در دستگاه خشک کن و یا بخار قرارداد. برای خشک کردن فرش‌ها از دستگاه‌ های خشک‌ کن یا بخار استفاده می‌ کنند. خشک شدن فرش در این دستگاه‌ ها، باعث می‌ شود که فرش به‌طور کامل خشک شود. فرش پس‌ از خشک شدن هیچ‌ گونه بوی نا مطبوعی از خودش ایجاد نکند.

مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی ها

در قالیشویی ها از انواع و اقسام مواد شوینده استفاده می‌ شود. نوع مواد شوینده بر روی شستشوی فرش ها تاثیر بسیار زیادی دارد.  همانطور که می دانید فرش ها انواع مختلفی دارند برخی فرش ها دستبافت هستند و برخی از فرش ها توسط دستگاه ها بافته می شوند که به آن ها فرش ماشینی می گویند.

برای شستشوی فرش های ماشینی می توان از انواع مواد شوینده استفاده کرد، به دلیل این که نخ و الیاف فرش های ماشینی به صورت شیمیایی تولید شده اند و به راحتی دچار آسیب و تغییر رنگ نمی شوند. فرش های ماشینی معمولا ظاهر براقی دارند و  شستشو آن ها باید با موادی انجام شود، تا براقیت و زیبایی آن ها از بین نرود. معمولا برای شستن فرش های ماشینی از شوینده های زیر استفاده می شود.

۱- پودر های انزیم دار

پودر های شستشو به صورت دستی و ماشینی وجود دارند، که برخی از آن ها آنزیم های قوی در خود دارند و به راحتی انواع لکه ها را از بین می برد.

۲- مایع شوینده

مایع شوینده برای شستشو فرش ها نیز یکی دیگر از مواد شوینده است، که برای شستشو فرش های ماشینی در قالیشویی ها استفاده می شود. این نوع شوینده در انواع مختلف و رایحه های گوناگونی وجود دارند.

مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی ها

۳- استفاده از شوینده های نرم کننده

معمولا در قالیشویی ها، پس از شستشو فرش های ماشینی، فرش را یک بار دیگر با شوینده های نرم کننده آبگیری می کنند، تا سطح فرش نرم و لطیف شود و حالت زبری خود را از دست دهد.

شستشو فرش های دستبافت در قالیشویی ها، به روش خاصی انجام می شود و برای شستن ها رعایت کردن برخی نکات ضروری است. برای شستن فرش های دستبافت از هر نوع مواد شوینده ای نمی توان استفاده کرد، به دلیل این که فرش از خود واکنش نشان می دهد و رنگ و طرح فرش ممکن است از بین برود و فرش نیاز به ترمیم پیدا کند.

برای شستشو فرش های دستبافت معمولا از شوینده های دست ساز یا مخصوص استفاده می شود، تا طرح و نمای فرش ثابت بماند. معمولا قبل از شستن فرش های دستبافت مواد شوینده را تست می کنند و اگر فرش نسبت به مواد شوینده حساس باشد، از مواد شوینده دیگری استفاده می کنند. تست گیری مواد شوینده از فرش دستبافت به این صورت است، که گوشه ای از فرش را با مواد شوینده مورد شستشو قرار می دهند و چند دقیقه صبر می کنند، اگر سطح و ظاهر فرش دچار تغییر نشد، شروع به شستن فرش های دستبافت می کنند.

تماس با ما