پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

قالیشویی در ایرانشهر

فرش ها و قالیچه ها از دیگر لوازمی هستند که باید به شست و شوی آن ها پرداخته شود و لازم است توسط روش ها و تکنیک های جدید امروزی شسته شوند چرا که جنس ها و طرح های مختلفی از آن ها وجود دارد و هر کدام توسط مواد شوینده های مخصوصی تمیز می شوند تا آسیبی به آن ها وارد نشود.
برخی فرش ها جنس بسیار حساسی دارند از جمله فرش های دستبافت و ابریشمی که روش های دستی نمی تواند روش مناسبی برای  شست و شوی آن ها باشد چرا که تار و پود آن ها به گونه است که باید توسط دستگاه های مخصوص که امروزه در قالیشویی های معتبر موجود است، شسته شوند‌.
رفت و آمد های زیاد و انجام کارهای روزمره بر روی فرش ها در طول زمان می تواند آلودگی هایی بر روی فرش ها ایجاد کند و همان طور که مشخص است آلودگی برای فرش ها بسیار آسیب رسان است و دلیل این موضوع این است که اگر آلودگی بر روی فرش ها به مدت طولانی باقی بماند به عمق فرش نفوذ کرده و تا به تار و پود فرش می رسد و به طور کلی اصل فرش همان تار و پود آن است و اگر با آسیب رو به رو شود، می تواند فرش را تماما از بین ببرد به همین دلیل سعی کنید کار شست و شو را به عقب نیندازید و در مواقع مناسب کار را انجام دهید.

قالیشویی در ایرانشهر
همان طور که می دانیم شست و شوی فرش به طور کلی دو روش دارد که یا دستی است و یا ماشینی که روش دستی نیازمند قدرت بدنی بالا است تا تمام قسمت های فرش و به طور کامل شسته شود و هم چنین در روش دستی امکانات کم است و شست و شو با امکانات کم، درصدی از آسیب را می تواند در فرش ها ایجاد کند اما روش ماشینی توسط قالیشویی های معتبر است و دستگاه ها کاملا به روز هستند و درصد ایجاد آسیب به فرش توسط این دستگاه ها معمولا صفر است چرا که این دستگاه ها کاملا تنظیم هستند و مقدار مصرفی مواد شوینده و آب کاملا اندازه است و همین موضوع سبب جلوگیری از هدر رفتن آب و مواد شوینده می شود که می توان این مورد را جز مزیت های قالیشویی محسوب کرد.
یکی از قالیشویی های مطرح و بنام، قالیشویی در ایرانشهر است که با به کارگیری تکنیک های امروزی و توسط دستگاه های اتوماتیکی که در مجموعه ی خود دارد فرش ها را در بالاترین کیفیت شسته و خشک می کنند.
در این مجموعه کادری متخصص مشغول به فعالیت هستند که با تمام دستگاه ها آشنایی کامل را دارند که این موضوع برای سرعت بخشیدن به روند کار بسیار مهم است.
لازم به ذکر است که تمام اصول شست و شو در این قالیشویی به بهترین شکل انجام می شود و در صورت نیاز می توانید با این مرکز در تماس باشد و در هر منطقه که باشید در کوتاه ترین زمان خدمات خود را به شما ارائه خواهند داد.

خشکشویی مبلمان و موکت

از دیگر کفپوش های پرطرفدار و پرکاربرد که در بین مردم بسیار محبوب و البته پر استفاده است موکت ها هستند که امروزه در انواع طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و به دلیل این که موکت ها در جنس های مختلفی هستند جهت شست و شوی آن ها باید همانند فرش ها نکات مهم شست و شو رعایت شود تا موکت ها بدون ذره ای آسیب شسته شود.
موکت ها هم همانند فرش هستند و رفت و آمد بر روی آن ها زیاد است به همین دلیل نیاز به شست و شو دارند که شست و شو ی آن ها هم در منزل انجام می شود و هم در قالیشویی و حتی ممکن است لکه هایی هم از هر ماده و موادی بر روی آن ها ایجاد شود که در این شرایط هم بهتر است از خدمات قالیشویی استفاده شود چرا که ممکن است از مواد شوینده ی مخصوص موکت ها استفاده نشود و در این شرایط فرش با آسیب هایی از جمله تداخل رنگی و رنگ پریدگی مواجه می شود.
علاوه بر شست و شوی موکت ها، خشک کردن آن ها هم بسیار مهم است که معمولا در منزل به دلیل نبود امکانات و محیط کافی، ممکن است به درستی خشک نشود اما در قالیشویی ها پس از شست و شوی کامل در مکان های مخصوص به خشک کردن آن ها می پردازند که برخی قالیشویی ها دارای گرمخانه هایی بهداشتی هستند که در آن جا با رعایت نکات کامل بهداشتی موکت ها را خشک می کنند که در قالیشویی ایرانشهر این خدمات به صورت اصولی انجام می شود.

خشکشویی مبلمان و موکت
و اما در خصوص مبل شویی که از خدمات قالیشویی در ایرانشهر می باشد که توسط تجهیزات مجهز این کار انجام می شود و خشک کردن آن ها بسیار حساس و مهم است چرا که مبل ها اگر به حد زیادی خشک شوند، مبل رطوبت کلی را از دست می دهد و در این شرایط دچار خشکی می شود که خشکی مبل جز عوامل آسیب رسان می باشد که دیگر قابل جبران نخواهد بود و مبل کاملا از بین می رود و اما اگر مبل به طور کامل خشک نشود در این شرایط هم میزان رطوبت نسبتا زیادی در مبل باقی می ماند که رطوبت زیاد برای مبلمان و فرش کاملا مضر است و جدا از آسیب بویی بسیار نامطبوع هم ایجاد می شود که غیر قابل تحمل هم می باشد به همین دلیل است که خشک کردن مبل ها کمی دشوار است اما در قالیشویی ایرانشهر این کار با مهارت بالا و دستگاه های مجهز با درجه بندی و تنظیمات خاصی انجام می شود.
برای این که موکت شویی و مبل شویی در بالاترین کیفیت شسته و البته خشک شود توصیه می شود از خدمات قالیشویی استفاده کنید که البته معتبر بودن قالیشویی هم بسیار مهم است تا ابزار کار در این خصوص را کامل داشته باشد که یکی از این قالیشویی های معتبر در ایرانشهر می باشد که در کوتاه ترین زمان خدمات را به مشتریان ارائه می دهد و البته مشتریان زیادی هم به خود اختصاص داده است.

تعمیر و بافت ریشه نو برای انواع فرش

ریشه فرش همان تار های فرش است که در ابتدا و انتهای فرش به صورت باز و آزاد وجود دارد و این ریشه ها نمای زیبایی را در فرش ایجاد کرده اند به طوری که فرش بدون ریشه فاقد نما می باشد از این رو به دلیل پر اهمیت بودن آن ها لازم است نگهداری خوبی هم در خصوص آن ها انجام شود.
معمولا جنس ریشه هایی که در فرش ها استفاده می شود الیاف پشم و پنبه است و فاقد هر گونه رنگ می باشند و اگر به رنگ ریشه های فرش دقت کرده باشید معمولا سفید رنگ و یا شیری هستند و هم چنین به دلیل رنگ روشنی که دارند نسبت به خود فرش زودتر کثیف می شوند به همین دلیل بهتر است از برخی روش های خانگی جهت تمیز ماندن ریشه های فرش استفاده شود و این ریشه ها طولی در حدود ۲ تا ۱۵ سانت دارند که متغیر می باشد و بسته به بافنده می تواند بلند و کوتاه کند که عمدتا طول ریشه ها ۴ سانت می باشد.

تعمیر و بافت ریشه نو برای انواع فرش
برای از بین بردن ریشه های خراب، عمل ریشه دوزی انجام می شود که از نخ چله و سوزن های مخصوص استفاده می شود و این عمل را در قالیشویی ها انجام می دهند. گره زدن ریشه فرش یکی از اقدامات است که برای حفظ ریشه ها انجام می شود و بهتر است همیشه ریشه ها به حالت گره باشند تا دیرتر دچار آسیب شوند و هم دیرتر آلودگی به خود بگیرند. برای این کار از سه نوع گره استفاده می شود که شامل موارد زیر است:

۱- دو گره

نوعی از گره می باشد که در هنگام انجام ریشه ها با گروه بندی می کنند که بین گروه های دو تا ۵ تایی قابل تقسیم می باشند که قسمتی از نخ را گرفته و نخ های دیگر را به حالت دو دور، دوره نخ اولی گره می زنیم و این کار را با بقیه ی نخ ها انجام می دهیم. به دلیل این که دو دور نخ می چرخد و سپس گره می خورد به این حالت از بافت ریشه، دو گره می گویند‌.

۲- گره زنجیره ای

این نوع گره همان طور که از اسمش مشخص است به صورت زنجیری گره می زنیم که ابتدا و انتهای ریشه را گره نخودی زده و در وسط آن گره ی معمولی گذاشته می شود‌

۳- گره نخودی

ساده ترین گره می باشد و تنها کاری که لازم است تقسیم ریشه و سپس ریشه ها را دور هم بپیچانید و سپس گره معمولی بزنید.
با انجام این گره ها ریشه دیرتر دچار آسیب می شود و در هر شرایطی می توانید انجام دهید و در صورت نتوانستن می توانید از قالیشویی کمک بگیرید‌.

تماس با ما