پاسخگویی ۲۴ ساعته ۶۲۹۹۹۰۱۰- ۰۲۱

آیا رفوگری تابلو فرش در قالیشویی صورت می گیرد؟

یکی از لوازم زینتی در منازل، تابلو فرش ها می باشند؛ که طرفداران زیادی هم دارند و امروزه در اکثر منازل از تابلو فرش ها استفاده می شود. تابلو فرش ها در انواع مختلفی از جنس و طرح هستند و امروزه تنوع بسیار زیادی دارند و همین تنوع باعث شده است تا در انواع سبک های منازل مورد استفاده قرار بگیرند و با هر دیزاینی هماهنگی داشته باشند. تابلو فرش ها اغلب از ارزش مالی و معنوی بالایی برخوردار هستند و منظور از ارزش معنوی این است که برخی از آن ها دستبافت هستند، که به اصطلاح هنر دست می باشند و همین باعث شده جز لوازم ارزشی در منازل باشد. این تابلو فرش ها نمای بسیار زیبایی دارند که به کل منزل منتقل می کنند اما این وسیله هم مانند سایر وسیله ها ممکن است در معرض عوامل آسیب رسان قرار گیرد. برخی تابلو فرش ها در قاب های شیشه ای هستند و برخی دیگر در قاب های بدون شیشه و همان طور که می دانیم، هم یکی از عوامل آسیب رسان به فرش داخل تابلو، گرد و خاک است که این وسیله ی زینتی هم ممکن است، به دلایل مختلفی گرد و خاک بر روی آن بشیند و به خود جذب کنند که در صورت زیاد شدن آن و تجمع بیش از حد دچار آسیب شود. به هر حال در این زمینه خدماتی با عنوان رفوگری تابلو فرش ها وجود دارد، که در هر زمینه ای که مشکل داشته باشند، با کمک این خدمات به آسانی به حالت اولیه ی خود باز می گردند.

آیا رفوگری تابلو فرش در قالیشویی صورت می گیرد؟

به دلیل روی کار آمدن و استفاده ی زیاد از تابلو فرش ها، رفوگری آن ها و سایر خدمات مرتبط با تابلو فرش نیز در قالیشویی های معتبر مانند قالیشویی فیروزکوه در بالاترین کیفیت انجام می شود و هم چنین در قالیشویی ها ابزار آلات مجهزی در این خصوص وجود دارند، که تابلو فرش به هر دلیل دچار پارگی، سوختگی، کهنگی شود، در قالیشویی ها توسط کادر حرفه ای و تخصصی قابل جبران می باشد. تابلو فرش های عتیقه ای نیز بیش تر به این خدمات رفوگری نیاز دارند، تا همیشه زیبایی خود را حفظ کنند و به سرعت از بین نروند. رفوگری تابلو فرش نیازمند تخصص و مهارت است؛ به خصوص اگر فرش آن، دستبافت و یا ابریشمی باشد، کار کمی سخت تر می شود، چرا که این فرش ها از جنسی بسیار حساس برخوردار می باشند. به همین دلیل اگر احتیاج به این خدمات داشتید، حتما از معتبر بودن مرکز اطمینان حاصل کنید، تا تابلو فرشتان در نهایت با آسیب بیش تری رو به رو نشود. اگر بخواهیم به بیش ترین آسیبی که در تابلو فرش ها ایجاد می شود، صحبت کنیم، به موارد زیر می توان اشاره کرد:

۱- در ابتدا به رطوبت می پردازیم، به خصوص اگر فرش آن داخل تابلوی شیشه ای باشد، که رطوبت خوب به تنهایی مشکلات زیادی را از جمله ایجاد کپک و باکتری، حشرات و… به دنبال خواهد داشت.

۲- اما آسیب بعدی هم می رسد، به وجود نور مستقیم که می تواند تابلو فرش را به حالت رنگ پریده و کدر تبدیل کند، که بهتر است از وجود این عوامل حتما جلوگیری کنید، تا آسیبی ایجاد نشود؛ اما اگر ایجاد شد، می توانید از خدمات رفوگری در خصوص تابلو فرشتان استفاده کنید.

۳- ترکیب رنگ مورد شایعی از آسیب های تابلو فرش است، زیرا اغلب این تابلوها دستبافت هستند و افراد به دلیل نااگاهی جهت شستشوی خودسرانه تابلو فرش خود اقدام کرده و در نهایت شاهد ترکیب رنگ تابلو فرش می شوند.

ابزار لازم برای رفوگری تابلو فرش دستبافت

رفوگری تابلو فرش های دستبافت، نیازمند مهارت بسیار زیاد است، چرا که فرش های دستبافت از بافت بسیار حساسی برخوردار هستند و کار با آن ها کمی دشوار است، اما با این حال اگر توسط کارشناسان و متخصصان انجام شود، دشواری نخواهد داشت. در قسمت قبل در خصوص آسیب هایی که ممکن است به تابلو فرش وارد شود، صحبت کردیم که این آسیب ها مختلف هستند و به یک نحوی بر روی تابلو فرش ظاهر می شوند. به همین دلیل ابزار آلات مخصوصی در این زمینه لازم است، که در مراکز مخصوص و معتبری که این خدمات را ارائه می دهند، از مجهز ترین و کامل ترین ابزار برخوردار هستند و از تکنیک های امروزی جهت رفوگری تابلو فرش استفاده می کنند. همیشه و در همه حال ابزار این کار باید تیز و سالم باشد، تا کار به تمیز ترین شکل ممکن به اتمام برسد و حتی کار هم بسیار آسان تر انجام می شود. ابزاری که برای رفوگری فرش های دستبافت مورد استفاده قرار می گیرد، شامل موارد زیر می باشد:

۱- قیچی که دو نوع قیچی در این خصوص وجود دارد و قیچی تخت و کج می باشد، که از هر کدام در مواقع مناسب استفاده می شود و لازم است قیچی ها کاملا تیز باشند، تا به آسانی برش دهند.

۲- چاقوی بافت که در انواع و اندازه های مختلفی هستند و برای مرمت به کار می روند و یک نوع بسیار کاربردی این وسیله، چاقوی چنگال است که از این وسیله برای حرکت و تغییر مسیر در ردیف های فرش استفاده می شود.

ابزار لازم برای رفوگری تابلو فرش دستبافت

۳- ابزار سوم بیش تر در تابلو فرش های بید زده مورد استفاده است، که قلاب پشت می باشد و لازم به ذکر است، بید زدگی بیش تر در تابلو فرش های عتیقه و قدیمی به خصوص در جنس دستبافت ایجاد می شود و ابزار مخصوصی جهت ترمیم آن وجود دارد‌.

۴- و در نهایت ابزار دیگر است که سوزن های مخصوص در ابعاد و سایز های مختلف، گشو یا قاشین، درفش، موکش، میل بافندگی، کارتر و … می باشد.

هر کدام از این ابزار ها در قسمت های مختلف کاربردی هستند و در مراکز معتبر از جمله قالیشویی ها تمام این ابزار آلات موجود بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است در صورت مشاهده ی کوچک ترین آسیب در تابلو فرش خود به سرعت جهت ترمیم به این مراکز بسپارید، تا آسیب را برطرف کنند و تابلو فرشتان دوباره به حالت اولیه اش باز گردد.

نحوه ی رفوگری تابلو فرش

تابلو فرش ها لوازم نسبتا کاربردی و زیبایی هستند، که در منازل نمای بسیار زیبایی را ایجاد می کنند و منظور از کاربرد این است که در دکوراسیون های منزل مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل این که طرح ها و رنگ های متنوعی دارند، در تمام سبک های مدرن، کلاسیک، سنتی و… مورد استفاده قرار می گیرند. همه لوازم یک روزی با آسیب رو به رو می شود، که ممکن است به هر دلیلی عمدی و غیر عمدی باشد، تابلو فرش ها هم به این صورت هستند و در اثر عوامل مختلفی با آسیب رو به رو می شوند و از آن جایی که این تابلو فرش ها با ارزش هستند، لازم است به سرعت به ترمیم آن ها پرداخته شود. تابلو فرش ها به طور کلی دو جنس دارند که یا ماشینی هستند و یا دستبافت، که رفوگری هر کدام با هم متفاوت است و نیازمند تجربه است.

نحوه ی رفوگری تابلو فرش

 مرمت و یا رفوگری تابلو فرش ها از جمله اقداماتی است، که باعث می شود آسیب بیش تری به تابلو فرش وارد نشود و هنگامی که تابلو فرش با آسیب رو به رو شود، به جای این که آن را تعویض کنید، به راحتی می توانید آن را به حالت اولیه اش باز گردانید. رفوگری همان سالم سازی است که در خصوص فرش ها، تابلو فرش ها، مبلمان انجام می شود و معمولا یکی از خدمات قالیشویی ها می باشد. نحوه ی انجام آن به کمک ابزار آلات مخصوص است و توسط افراد حرفه ای انجام می شود، که در صورت نیاز حتما با مراکز معتبر در این زمینه در ارتباط باشید، چرا که تابلو فرش های دستبافت از جنس حساسی هستند و ممکن است با بروز کوچک ترین خطا با آسیب رو به رو شوند، به گونه ای که حتی ممکن است قابل استفاده نشوند، به همین دلیل در انتخاب مرکز رفوگری معتبر اطمینان کامل حاصل کنید.

هزینه و زمان رفوی تابلو فرش

هزینه ی رفوگری بر طبق عوامل مختلفی تعیین می شود و اصلا نمی توان تعیین کرد، که این عوامل تعیین کننده شامل موارد زیر است:

۱- میزان آسیب تابلو فرش

۲- جنس تابلو فرش

۳- متراژ تابلو فرش

می باشد و هر چه میزان آسیب به تابلو فرش بیش تر باشد، طبیعی است که هزینه ی بیش تری هم باید پرداخت شود. اگر تیم انجام رفوگری تابلو فرش از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشند، در کوتاه ترین زمان می توانند به انجام این کار بپردازند و این را هم بدانید که هر چه زودتر به انجام دادن رفوی تابلو فرش بپردازید، بهتر و آسان تر به حالت اولیه باز خواهد گشت و هم چنین لازم به ذکر است که مراکز معتبری که این خدمات را ارائه می دهند، از لحاظ هزینه ای بسیار منصفانه عمل می کنند.

تماس با ما